Battery Wear 20% nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimeball
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-01 14:32
Hoi iedereen,

Ik heb vandaag een Acer Timeline laptop aangeschaft voor licht Office gebruik. Hij heeft een tweede generatie i3 processor maar dat is genoeg voor de doeleinden waarvoor ik hem nodig heb.

Een van de redenen dat ik deze laptop gekocht heb is de lange batterijtijd die Acer claimt te hebben met de Timeline serie. Allerlei online reviews laten ook zien dat je minstens 5u langs WiFi kan browsen.

Nu is het zo dat de Battery Wear in Batterybar al op 20,0 % (precies) staa (het is een 55Wh batterij)t! Terwijl ik hem vandaag gekocht heb. (ik heb hem zoals de handleiding instrueerde op de stroom gezet bij het opstarten voor de eerste keer). Ook was de laptop gewoon gesealed in verpakking.

Kan het zijn dat de batterij niet goed gecalibreerd is nog? Een wear van 20% bij een nieuwe laptop lijkt me niet normaal voor de eerste keer gebruik, maar ik vraag me af wat de ervaringen hierover zijn.

Zou het wellicht kunnen zijn dat dit model een tijd lang op het schap heeft gelegen in de doos en dat dit 20% van de batterij heeft kunnen kosten?

Ik hoop hier wat over te horen. Hopelijk ben ik op de goede plek in het forum met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Een ongebruikte batterij zou niet in kwaliteit achter uit moeten gaan zover ik weet. Mogelijk moet je hem een paar keer opladen of iets langer dan aangegeven om hem op 100% te krijgen. Of bestaat er een BIOS update die deze issue aanpakt. Werkt het na deze stappen niet zou ik de helpdesk is bellen en heb je mogelijk recht op een vervangende batterij, je weet maar nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimeball
Bedankt voor je reactie! Het zou dus kunnen zijn dat de battery wear indicatie van de Batterybar app nog niet accuraat is na de allereerste charge? Ik laat het weten of het anders wordt! Acer claimt 8u te hebben met deze laptop. 20 % daarvan zou veel uitmaken. Als er nog andere ervaringen zijn met het voor de eerste paar keer opladen van een lithium batterij hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Het is bij de eerste paar keer laden gewoonweg onmogelijk om een goede inschatting te maken van de wear en lading van de accu.
Bij de eerste paar keer laden (3 - 5x) neemt de capaciteit trouwens ook nog toe.

Edit:
Het is trouwens ook nog zo dat bij de eerste paar keer ontladen, de controller in de accu ook de ontlaad-curve "leert" van jouw specifieke accu. Dit zodat je laptop goed weet in te schatten hoe vol 'ie is.

[ Voor 34% gewijzigd door TD-er op 30-03-2013 23:32 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimeball
Thanks! Ik zie het inderdaad nu. Na de tweede keer opladen geeft hij in ieder geval meer tijd aan! Hopelijk geeft hij een gunstigere inschatting over een tijdje vd wear.

Is het ook nog zo dat ik hem tm 5 % het beste kan laten leeglopen? Dan kan ik 3x die cyclus door. Sommigen zeggen ook nog dat een deep empty het beste is voor de calibratie, wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Voor de leer-curve van de interne elektronica is het wel praktisch om de accu leeg te trekken, maar het is maar de vraag of het goed is voor de accu. Daar durf ik geen uitspraken over te doen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Batterybar (pro) kan ook niet met alle moederborden goed omgaan. Op mijn laptop had ik na drie jaar gewoon de 0,00% wear staan, terwijl de accu echt na een uur leeg was. Blijkbaar krijgt de batterybar niet de informatie om het goed te laten zien.

Ik gok dat als je er een andere batterij in zal steken dat ie ook gewoon 20% aangeeft, dus ik zou zeggen, dat het geen groot probleem is. Vooral niet wanneer je de geadverteerde tijd met +- 1 uur benaderd.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Pagina: 1