Toon posts:

Absurd hoge temperatuur in nieuw systeem, Geen OC..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb vandaag m'n nieuwe systeem in elkaar gebouwd:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 198,88€ 198,88
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 117,90€ 117,90
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 268,50€ 268,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 104,-€ 104,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,10€ 92,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,95€ 24,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 54,20€ 54,20
1XFX Pro 550W€ 52,60€ 52,60
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 101,04€ 101,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.014,17

Nu heb ik alles draaien en wil m'n systeem testen met prime95.

Met de standaard blend test loopt m'n cpu temp op tot 90-100 graden (C) binnen enkele seconden. Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar dit lijkt me toch niet helemaal in orde...

De koeler is gemonteerd door azerty, ziet er goed uit op het eerste gezicht, fan draait naar behoren.

Iemand ideeen hoe dit op te lossen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mijn eerste gedachte zou zijn dat ze de koelpasta vergeten zijn.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Of:
Misschien moet je toch nog es op die 4 pinnetjes van de koeler duwen, kijken of je er een nog wat kan aanduwen. Als er een niet goed zit, heb je slecht contact( en dus ook koeling).

[ Voor 7% gewijzigd door bratos op 30-03-2013 21:13 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

bratos schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:13:
Of:
Misschien moet je toch nog es op die 4 pinnetjes van de koeler duwen, kijken of je er een nog wat kan aanduwen. Als er een niet goed zit, heb je slecht contact( en dus ook koeling).
Hij heeft geen stock koeler als je zijn specs even bekijkt ;) Je moet dus even kijken of de koeler nog iets strakker vast te schroeven is :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benurk!
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:17
De koeler is geinstalleerd door azerty, die zouden toch echt geen koelpaste vergeten.
Tenminste dat hoop ik voor je.
Misschien blaast de koeler van je cpu de verkeerde kant op, en verslechterd de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De koeler zit goed vast geschroeft..

Hoeveel zouden de idle cpu temperaturen moeten zijn ongeveer?

Wel lekker balen dit, En ik was nog zo opgelucht dat ze bij het testen van het systeem een slecht moederbord hadden vervangen :)

Alsnog RMA zo te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Geloof niet al die programma's. Probeer er eens een aantal, want er kan nogal wat verschil zitten tussen de uitgelezen waardes.

Wat geeft de bios zelf aan?

Dat er 100 Graden staat betekend niet dat dat ook zo is. CPU's schakelen zichzelf uit als ze te warm worden. Dus er kan tegenwoordig in normale omstandigheden weinig mis gaan.

Wel kan je voelen of de koeler warm(er) wordt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ideeen hoe dit op te lossen?
Azerty bellen en alles uitleggen of e-mailen natuurlijk, want je hebt er voor betaald lijkt mij voor het bouwen? Mogelijk zijn ze de pasta vergeten, power stekker of is er iets gebroken / los geraakt tijdens transport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nm

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een aantal programma's geprobeerd en die geven allemaal een vergelijkbare temperatuur.
Als ik afsluit en naar de bios ga zie ik de cpu nog afkoelen vanaf 60 graden ongeveer.

Koeler zelf word niet echt warm, maar dat is waarschijnlijk omdat ik de stress test niet langer dan 10 sec durf te laten draaien met die temperaturen.

Zal vrees ik niets anders op zitten dan terug sturen.

Bedankt voor de reacties allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 19:01
Ik zou je systeem Oppakken EN terug sturen naar azerty Laat zij het lekker uitzoeken

Anders gaan ze nog zeggen dat je het zelf hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:26
Mijn gokken:

1: Koelpasta vergeten
2: Stikker oid op de koeler vergeten te verwijderen (ken de koeler niet, dus ik weet niet of er een stikker of een koelpad op zit)
3: Een of andere schade tijdens transport
4: Defecte CPU temp meter
5: Defect moederbord

Ik wantrouw bedrijven eigenlijk met assemblage.... Heb teveel horror verhalen gelezen over o.a. Alternate die de cpu koeler niet bevestigd hadden waardoor deze tijdens transport de andere onderdelen had beschadigd, of een ander bedrijf wat plastic opvul zakken in de kasthad geplaatst om de cpu koeler en gpu tijdens transport "vast" te zetten, maar dit even vergeten had te melden aan de klant (en ik dacht ook nog eens geen garantie wilde geven omdat de koper de kast open had gemaakt en zelf dingen had getest :/ )

Nee, ik zet het liever zelf in elkaar. En voor goede directe kennisen en directe vrienden bouw ik de computers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb contact gehad met de montage-afdeling van Azerty, welke me adviseerden om eerst zelf te checken of er koelpasta was aangebracht. (Dit had ik nog niet gedaan omdat ik bang was dat m'n garantie zou vervallen).

Ze waren blijkbaar vergeten om de seal van de koeler te halen waardoor er een goeie warmte-isolatie onstond :)

Afijn, seal eraf gehaald, zit wel nog wat weinig koelpasta tussen nu (de helft zit op de seal). Azerty heeft de fout toegegeven en ze betalen me de helft van de assemblage terug + ze sturen me een tube koelpasta toe.

Gelukkig nog net op tijd voor ik het terug gestuurd had (zat al wel ingepakt om verstuurd te worden). Vanavond thuis maar een nieuwe benchmark draaien.

Kan ik hopelijk eindelijk van m'n nieuwe rig gaan genieten :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Push nog niet te veel voordat je de koelpasta hebt vervangen... Reeds gebruikte pasta opnieuw aandrukken resulteert vaak in slechte koeling.. (Al zal het zeker beter zijn dan met het plastickje er op)

Fijn dat het is opgelost en veel plezier met je systeem..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 20:44
Mooi van Azerty dat ze, in tegenstelling tot andere winkels, eerlijk zijn, thumbs up ! geniet van je systeem :D

[ Voor 0% gewijzigd door Docschnitzel op 02-04-2013 15:32 . Reden: typo.. ik kan echt niet meer typen :( ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Temperaturen schelen nogal zonder stickertje :)

Cpu loopt nu stabiel op 4.6Ghz en temperaturen blijven rond de 70C onder max load.

Volgende keer lekker zelf monteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijkheid is leuk maar als je te dom bent om je werk goed te doen en dan nog de helft van de kosten vragen vind ik nogal EGO. Ik zou niks minder eïssen dan 100% installatie kosten terug. Je mag het aller belangrijkste, het geen waar je mogelijk tegen op zag en de reden waarom je het aan een ander vraagt uit eindelijk zelf dus doen. Stank voor dank dus! Stelletje amateurs! Ook verwacht je naast een systeem van 1000€ al wat extra hulp natuurlijk wat gratis moet zijn maar als er geld gerekend word moeten ze het nou eenmaal goed doen! Een tube Arctic MX-2 kost maar 3.50€ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Foutje is menselijk, slordig, maar okay. Wees blij dat je er op tijd achter bent gekomen en niet de boel kapot hebt (laten) draaien. Ik zou zeggen Game'ze ;)

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

hehe sticker vergeten daar dacht ik gelijk aan toen ik de start post las.

Persoonlijk vind ik dit nogal een aardige fout voor een bedrijf dat dagelijks PC assembleert.
De mens is en blijft natuurlijk een onvoorspelbare factor :P vooral op Maandag ochtend.

Wordt het systeem zelf niet getest door Azerty? Of is de klant de eerste die het thuis mag proberen?

Mooi dat het opgelost is maar toch erg slordig...

[ Voor 7% gewijzigd door mukkel op 11-04-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gschiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 12:13
Zelfs de besten maken fouten, al zeg ik: lekker zelf bouwen ;) dat is veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

mukkel schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:13:
hehe sticker vergeten daar dacht ik gelijk aan toen ik de start post las.

Persoonlijk vind ik dit nogal een aardige fout voor een bedrijf dat dagelijks PC assembleert.
De mens is en blijft natuurlijk een onvoorspelbare factor :P vooral op Maandag ochtend.

Wordt het systeem zelf niet getest door Azerty? Of is de klant de eerste die het thuis mag proberen?

Mooi dat het opgelost is maar toch erg slordig...
een winkel zoals zij hebben wijnig tijd om alles uitvoerig te testen.
het gaat meestal zoiets van: oke hij start op, windows erop en klaar :)

temps worden weinig gecheckt in een pc winkel helaas.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja oke ze maken wel meer als 2 PC-tjes op een dag.
Maar dan nog, ze vragen wel 59,- voor montage.

Wat imo aardig wat geld is voor wat componenten bij elkaar prikken (maar dat is een ander punt :) )
Ze kunnen op z'n minst een geheugen test en CPU belastingtest draaien.
Of een combi zoals prime95

Kwestie van opstarten en doorgaan naar de volgende PC in elkaar flatsen.
Met een schuin oog / na de bouw kun je gelijk zien of de vorige goed is.
Tenminste zo zou ik het doen. Dan haal je globaal al erg veel fouten uit de lijn.

Maar de TS is nu weer blij met z'n PC :) dus is iedereen blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

mukkel schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:11:
Ja oke ze maken wel meer als 2 PC-tjes op een dag.
Maar dan nog, ze vragen wel 59,- voor montage.

Wat imo aardig wat geld is voor wat componenten bij elkaar prikken (maar dat is een ander punt :) )
Ze kunnen op z'n minst een geheugen test en CPU belastingtest draaien.
Of een combi zoals prime95

Kwestie van opstarten en doorgaan naar de volgende PC in elkaar flatsen.
Met een schuin oog / na de bouw kun je gelijk zien of de vorige goed is.
Tenminste zo zou ik het doen. Dan haal je globaal al erg veel fouten uit de lijn.

Maar de TS is nu weer blij met z'n PC :) dus is iedereen blij :P
manuren he, elk uur is er 1 ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1