Modem vervangen, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Ik probeer om mijn modem te vervangen. Een oude Trust (deze heeft kuren), door een Sitecom ADSL 2+ DC-229.

Echter als ik de Sitecom aansluit blijft het lampje groen knipperen ipv dat hij gewoon groen moet worden. Dus het lijkt erop dat de modem geen prik krijgt uit de kabel. Het is een telefoonstekker kabel, en geen utp stekker die eraan zit.... (NB: Bij de Sitecom modem zat wel 2x een UTP kabel bijgeleverd....)

Ik weet niet zo goed waarom de Sitecom modem geen prikt krijgt, en de oude Trust wel. Er ligt ook nog een splitter blokje tussen voor de telefoon.Moet ik een andere splitter kopen waar een UTP uitgang op zit?

Ik hoor graag wat adviezen, netwerken zijn niet echt mijn ding..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je wel de juiste DSL instellingen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SamuraiP1zzaCat
DukeBox schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:34:
Heb je wel de juiste DSL instellingen ?
Jep, maar dan alsnog zou er wel een verbinding moeten zijn, het lampje internet op het modem doet helemaal niets.....

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je wel een ISDN lijn?

Ow las niet goed.. lijkt mij dat dat modem dan gewoon DOA (=stuk) is en retour moet :)

[ Voor 64% gewijzigd door Glashelder op 30-03-2013 19:39 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• SamuraiP1zzaCat
ja, denk het wel, kunnen bellen en internetten tegelijk op het oude modem als je dat bedoeld.

Wat me dwars zit is die telefoonstekker aansluiting die uit de splitter komt.... terwijl er bij de Sitecom 2x een UTP bij zat

(NB: Het is bij mijn schoonouders)

[ Voor 32% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 30-03-2013 19:40 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met ADSL kan je sowieso bellen en internetten tegelijkertijd, ongeacht of je een ISDN of een analoge lijn hebt.

Ik vraag het omdat er een verschil zit tussen de te gebruiken frequenties op een ISDN lijn of een analoge (het frequentiegebied gebruikt door ISDN overlapt het analoge ADSL frequentiegebied deels). Een ADSL modem geschikt voor ISDN doet het niet op een analoge lijn, en vice versa. Er zijn wel modems die voor beiden geschikt zijn. Maar de jouwe niet. Die is alleen geschikt voor een ISDN lijn.

Maar als er verder helemaal geen lampjes gaan branden en/of je kan het ding niet benaderen (bijvoorbeeld via een webbrowser) dan ga ik ervoor dat hij stuk is en retour moet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

SamuraiP1zzaCat schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:32:
Hi,

Ik probeer om mijn modem te vervangen. Een oude Trust (deze heeft kuren),Er ligt ook nog een splitter blokje tussen voor de telefoon.
Is die Trust geleverd door de provider? Zoja, klantenservice bellen en uitleggen hoe en wat, grote kans dat je een nieuw modem krijgt. Sowieso moet de provider voor een werkend modem zorgen lijkt mij.

Kan die splitter ook weg, zit bij de nieuwe ADSL modems ingebouwd.

• SamuraiP1zzaCat
Volgens mij is dit niet een modem van HetNet.Maar ik zit met die splitter en een telefoonstekker, als ik in die Sitecom kijk, dan komen die contactjes ook helemaal niet overeen. Klopt het wel dat er een telefoonstekker in dat modem moet?
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:46:
[...]

Is die Trust geleverd door de provider? Zoja, klantenservice bellen en uitleggen hoe en wat, grote kans dat je een nieuw modem krijgt. Sowieso moet de provider voor een werkend modem zorgen lijkt mij.

Kan die splitter ook weg, zit bij de nieuwe ADSL modems ingebouwd.

Verwijderd

Voor normale ADLS gebruik je een telefoonstekker inderdaad (RJ11), voor ISDN heb je UTP (RJ45) nodig omdat er dan na het ISRA punt ISDN apparatuur zit met RJ45 aansluitingen, naar bijvoorbeeld je modem.

Hebben je schoonouders wel ISDN?
2 telefoonnummers (huis/kantoor) bijvoorbeeld, 1 telefoon en apart faxnummer, etc, etc.

Zo niet heb je dus een verkeerd modem aangeschaft zoals al aangeven door Glashelder.

Maar ik zou wel even contact opnemen met HetNet, zorgen voor een werkend modem lijkt me wel 1 van de vereiste als je maandelijks internet van hun afneemt. (lees betaalt)

Bellen ze ook via HetNet?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 20:03 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

SamuraiP1zzaCat schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:36:
Jep, maar dan alsnog zou er wel een verbinding moeten zijn, het lampje internet op het modem doet helemaal niets.....
Nee, als CPI en VCI niet kloppen zal er geen line sync zijn.. ik vermoed dat dat niet juist staat (als je al het juiste modem hebt qua Annex-A of Annex-B)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1