Extern scherm aansluiten op nieuwe iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lila
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-07 09:16
Hoi,

Ik wil een tweede scherm naast mijn nieuwe iMac 27inch. Ik heb hiervoor een 'mini displayport to DVI adapter' gekocht.
Nu ik hem heb aangesloten verschijnt er bij 'Systeemvoorkeuren'; 'Beeldscherm' naast het venster 'iMac' ook een venster 'Kleuren-LCD'. Het scherm van dit LCD scherm blijft echter op zwart.
Bij 'Rangschikking' in het venster voor iMac staat ook maar één scherm. Weet iemand hoe ik het tweede scherm zichtbaar kan maken (als in uitbreidbaar, niet synchrone weergave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

Krijg je de opties zoals die in deze link staan? En wanneer je je externe scherm inplugt, wordt het beeld van je iMac dan eventjes blauw?

Misschien kan je het zoeken bij je beeldscherm zelf, iets van een input instelling misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Niet onaardig om te weten: wat voor scherm is het? Heb je op het beeldscherm ook de juiste input (DVI) geselecteerd?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lila
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-07 09:16
Dank voor jullie reacties.

Het is een LG Flatron uit 2006. Als ik hem inplug wordt het beeld van de Mac inderdaad even blauw.
Selecteren van inpupt op het beeldscherm zelf lukt niet, het scherm blijft zwart, het enige wat er op verschijnt is "digital power saving mode". Ook als ik 'source' indruk..

Nu ik hem even opnieuw heb ingeplugd detecteert de Mac het scherm helemaal niet meer, maar als ik heb opnieuw opstart (was eerder in ieder geval zo, hoop zo weer) krijg ik bij het venster voor iMac wel dezelfde opties als in je link, maar dan staat er echter maar 1 blauw schermpje op het plaatje bij 'Arrangement' in plaats van 2. In het venster van het externe scherm staat alleen 'Display' en 'Color'.