Toon posts:

[Facebook Open Graph] Meerdere domeinen onder 1 app

Pagina: 1
Acties:

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:20
Ik was bezig met een applicatie die wat dingetjes op Facebook doet (statussen uitlezen en fotos) via de Open Graph api.

Alleen nu wil ik het deployen en kom ik er achter dat je geen wildcard domeinen kan gebruiken (*)
Zelfs domein1.nl en domein2.nl slikt ie niet.

Ik had al gevonden dat je via wat omwegen (lees abuse van het systeem) alsnog 1 of 2 extra domeinen kan koppelen, maar ik wil dit gewoon op meer locaties installeren, het liefst zonder steeds een nieuwe app te maken of een domein toe te voegen.

Hoe kan ik hier omheen werken? Want ik heb gewoon basically een variabel domein. De Api's van linkedin en twitter doen hier helemaal niet moeilijk over...

Ik kan een proxy gaan schrijven waardoor ik alle requests laat lopen, maar dat is echt mijn laatste optie.

StackOverflow staat vol met mensen met hetzelfde probleem maar nergens een oplossing (behalve voor elk domein een nieuwe app aanmaken)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan op 1 domein de authenticatie uitvoeren en via een eigen systeem de data versturen (bijv. dmv. sessies of databse) naar de individuele domeinen.

• phex
Ja klopt dat is ook mijn laatste uitweg, maar heel vies en niet echt veilig.

• Cartman!
  • Niet online
Data verplaatsen tussen 2 domeinen is niet zo'n probleem toch? OAuth2 is sowieso al niet echt veilig dus daar zou ik me niet al te druk om maken ;)

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je dit nodig hebt ook, ik maak al wat jaartjes apps voor Facebook maar heb nooit issues gehad met meerdere domeinen.

• phex
Ik heb een paneeltje gemaakt waarin je via oauth op allerlei diensten kan inloggen en vervolgens kun je daar dan acties aan koppelen zodat een bericht op meerdere platformen kan gezet worden. Opzich niet zo spannend, maar aangezien de installaties op de server van klanten staan heb ik geen centraal aanspreek punt.

• Cartman!
  • Niet online
Je hoort simpelweg per klant een app aan te maken, dat is het hele idee.

• phex
Ja daar was ik al bang voor, naja dan zit ik nog steeds met het probleem van meerdere domeinen voor test/staging en production..

• Cartman!
  • Niet online
Ook dat hou je ja, losse apps per omgeving is aan te raden (bij staging kun je bijv. social discovery uitzetten).

• phex
Ik snap het maar:

Ontwikkel: klant.developer.nl
Staging: klant.staging.nl
Production: www.klant.nl

Ontwikkel: klant2.developer.nl
Staging: klant2.staging.nl
Production: www.klant2.nl

6 apps voor 2 klanten. Als je veel klanten hebt krijg je een hele lang brij aan apps die precies hetzelfde zijn op domeinnaam na.

Ik zal het wel zo gaan bouwen, maar het blijft onwijs irritant :)

Thx voor de input Cartman!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 14:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Als ik het goed begrijp kom je dus alsnog op de proxy uit?

• phex
Nee als ik een proxy zou schrijven heeft elke installatie een afhankelijk van een 3e systeem en dat wil ik voorkomen. Dus ik ga alsnog voor elk domein een nieuwe app aanmaken.

• Cartman!
  • Niet online
Je zou ons account eens moeten zien... Honderden apps, admin pages waarvan t merendeel voor development+staging is. Dat ze t niet combineren komt vooral door dingen als sandbox mode en social discovery. Ook heb je vaak breaking changes waarbij de scheiding juist handig is. Het kost gelukkig niks om een app aan te maken ;) succes!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee