No hard drive detected

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494618

Topicstarter
Heb een Dell latitude E6500. Sinds kort krijg ik bij het opstarten een zwart scherm te zien waar ik niet verder kom. Hierbij kan ik diagnostics uitvoeren, waarbij uit de uitgebreide test komt dat alles helemaal in orde is alleen kan er geen harde schijf gevonden worden. Tevens maakt mijn harde schijf een zoemend geluid bij het opstarten.

Ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat mijn HDD overleden is.

Nu wil ik een ander aanschaffen, maar ben best een leek op computer gebied. Kan ik er van uit gaan dat na een nieuwe HDD erin geplaatst te hebben dat mijn laptop weer gewoon als normaal werkt?
Ik heb de standaard Dell cd's nog liggen met utilities en drivers erop. Daarnaast ook nog mijn windows CD met product key. Dit is alles wat ik nodig heb, neem ik aan?

Daarnaast als laatste vraag, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een nieuwe HDD? Snelheid en geheugen e.d. hoeven maar minimaal te zijn omdat de laptop alleen voor schoolwerk gebruikt wordt. Geheugen hoeft niet hoger dan 100GB. Hoe minder geld het kost, hoe beter ;-)

Zelf heb ik deze gevonden:
http://www.mycom.nl/Produ...tebook-Harde-Schijf/24692

Naar mijn weten hoort in mijn laptop een HDD van 2,5 inch. Als ik er één van dit formaat koop, mag ik er vanuit gaan dat deze gewoon werkt in mijn laptop?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg ervoor dat je de juiste aansluiting te pakken hebt (je hebt PATA en SATA, maar PATA is alleen bij heel oude notebooks).
Verder moet je geen disk van 12.5mm pakken, maar eentje van 9.5mm (en dat is iets van 95%). Verder als je daar op let moet het vast werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494618

Topicstarter
SATA had ik inderdaad al op gelet. De meeste HDDs zijn voor 320GB. Aangezien ik een zo'n laag mogelijk prijs wil, is er een website voor 80GB / 160GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43
waarom kijk je niet even bij vraag en aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:29

Quad

Doof

Stouw er gelijk een SSD in als je niet zoveel nodig hebt. Veel meer plezier mee.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 494618 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:16:
SATA had ik inderdaad al op gelet. De meeste HDDs zijn voor 320GB. Aangezien ik een zo'n laag mogelijk prijs wil, is er een website voor 80GB / 160GB?
Dit is de aller aller goedkoopste 2.5" hdd die er in Nederland te koop is retail,
pricewatch: Samsung Spinpoint M7 HM161GI, 160GB

Maar serieus... voor een tientje meer heb je 500GB. Die paar euroknallers kun je toch wel missen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Pagina: 1