KPN interactieve tv of bij canal digital blijven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419812

Topicstarter
We kregen vanmiddag iemand van kpn aan de lijn of we ook interactieve tv wouden. We hebben nu bellen+internet (ADSL) van kpn en tv van canal digital.

Wat raden jullie aan?

Internetsnelheid:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 11053.6 KByte/sec
(=88429 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 115.9 KByte/sec
(=927 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 656.0 Conn/min

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 419812 op 30-03-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Dat ligt geheel aan je eisen/wensen/budget en ga zo maar door.
Wat heb je zelf al opgezocht en gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kpn vertelde iig dat we te veel betaalde voor internet+bellen, we hebben namelijk 35mb internet maar dat kunnen we nooit halen, dus zijn we iig naar een abonnement lager gegaan max 8 mb.

Tv hebben we nu van canal digital (schotel) en dit bevalt prima, maar als interactieve tv dezelfde kwaliteit heeft als schotel en goedkoper is, zou dat natuurlijk mooi zijn. Maar ik weet dus niet of interactieve tv net zo is als schotel.
Wel ff gegoogled maar kon niet echt wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
We kunnen zonder, meer, informatie vanuit jou kant natuurlijk niets adviseren. Ik kan zeggen neem een leuk 100/100 fiber abonnement, maar wie zegt er dat je glasvezel hebt ?

Zo te horen maak je gebruik van ADSL en is de snelheid belabberd (lees; mogelijk woon je ver van de centrale ?). Als dat de enige mogelijkheid is kunnen we natuurlijk niets adviseren. Kan je nu ook kabel krijgen dan ligt het anders. Maar dan nog moeten we weten welke aanbieders er zijn e.d. voor we met een advies kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
Wat zijn je eisen aan kwaliteit? Hoeveel ontvangers heb je nu?

Met schotel kun je (relatief) makkelijk meerdere ontvangers aansluiten. Bij IPTV is dat afhankelijk van de bandbreedte, je internet snelheid zal daardoor lager worden.

En wat zijn je wensen mbt zenderpakketten? Met schotel heb je een groter aanbod, en een hogere kwaliteit beeld. De bitrate van een interactieve TV oplossing is meestal lager dan de schotel, wat dus, zeker op de grotere TV's, merkbaar slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kwaliteit die we nu hebben is prima en zou zonde zijn als dat wat minder werd. We hebben nu 1 tv in de huiskamer en 1 tv boven staan (als dit is wat je bedoelt:))

Gewoon het standaard zenderpakket plus Sport 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Anoniem: 419812 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:01:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 11053.6 KByte/sec
(=88429 kbps)
Lijkt me nogal snel voor ADSL. 88Mbit/sec?
Test de boel eens via speedtest.net, die is al een stuk betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Wel heel erg snel voor ADSL. :+

Maar een 128kb of 1mb groot bestand gaat je niet echt helpen met het bepalen van je snelheid. Ik gok zomaar dat dit een mobiele test is ?

[ Voor 75% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Wat interactive tv van kpn betreft, de tv-stream gaat via dezelfde verbinding. Tv-kijken vertraagt dus je internet. Wil je tvkijken via je internetverbinding, zorg er dan voor dat je een snelle verbinding hebt via ADSL2+ of liever VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, heb alles even met elkaar vergeleken en het scheelt maar 2 euro om over te stappen naar kpn ipv canal digital. Blijven gewoon bij canal digital ivm kwaliteit en zender aanbod etc:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Iedereen weet dat KPN een baggerbeeld levert vergeleken bij de kabel en satelliet. Dus weet waar je aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Het Probleem met canal digitaal is wel dat ze veel zenders op HD gaan uitzenden en dat je (als je ze wilt blijven zien) je wel gedwongen wordt om een HD ontvanger en pakket te nemen en andere LMB.

Ik kijk het nog ff aan maar ik denk dat ik uit eindelijk naar glasvezel ga omdat de kosten met sat HD redelijk gelijk liggen met het glasnet maar wel een betere upload heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 13:44
Het gaat er voornamelijk om waar je naar kijkt. Kijk je nu veel naar de Astra 2 (BBC1234, BBC One/Two HD, ITV, Channel Four, Five etc) dan ga je de ITV/Channel Four/Five in ieder geval kwijtraken. Hetzelfde geldt op Astra 1 voor een hoop Duitse zenders.

Kijk je puur en alleen naar het Nederlandse zenderaanbod dan maakt het in vergelijking met de satellietkwaliteit niet zo gek veel uit of je KPN interactieve TV neemt. Mijn voorkeur ligt wel bij de schotel wegens het grotere aanbod plus de mogelijkheid om je ontvanger even mee te nemen op vakantie als je weet dat er satelliet TV aanwezig is. Heb je in ieder geval de tien grootste NL zenders :)
Pagina: 1