Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hotmail.com / Outlook.com registratie-perikelen

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Eén hele simpele vraag over Outlook.com, de ("nieuwe") webmail service van Microsoft.

Mag je daar een adres registreren beginnend met een cijfer?
Bijvoorbeeld:
0...@live.com
0...@live.nl
0...@hotmail.nl
0...@hotmail.com
0...@outlook.com

Ik vraag dit, omdat, toen ik mij enige tijd geleden ging registreren voor een Microsoft webmail-account, ik niet de mogelijkheid kreeg om een e-mail adres vast te leggen wat begint met een cijfer.

Ik wilde mij met het adres 0313abcxyzthexder@outlook.com aanmelden, maar dat werd door Microsoft geweigerd omdat de beginletter dus een cijfer is.

Okee dat kan dacht ik toen (wel jammer en raar maar goed...) en koos voor de letter O i.p.v. het cijfer 0 en registreerde mij met het adres o313abcxyzthexder@outlook.com.

Bij mijn Facebook-account heb ik van o313abcxyzthexder@outlook.com mijn primaire inlog adres gemaakt en toen gebeurde er iets wonderlijks.

Bij de account-instellingen van Facebook werd o313abcxyzthexder@outlook.com spontaan veranderd in 0313abcxyzthexder@outlook.com (dus die eerste letter O werd veranderd in het cijfer 0 !). En de mailtjes die Facebook altijd over allerlei zaken stuurt (al naar gelang de privacy-instellingen), komen via 0313abcxyzthexder@outlook.com in de inbox van o313abcxyzthexder@outlook.com terecht !
Is dat niet raar? Dit zou toch niet moeten kunnen? De verzender zou toch direct een "mail not delivered" e-mail retour moeten ontvangen omdat 0313abcxyzthexder@outlook.com feitelijk helemaal niet bestaat?

Want kennelijk accepteert Outlook.com mailtjes die gestuurd zijn naar 0313abcxyzthexder@outlook.com (beginnend met het cijfer 0 dus) — en dat dit ook zo is, heb ik zelf handmatig uitgeprobeerd !

Dus: aanvankelijk wilde ik 0313abcxyzthexder@outlook.com registreren (met als begincijfer 0), maar dat stond Microsoft niet toe. In plaats daarvan koos ik voor o313abcxyzthexder@outlook.com (met als beginletter O) en nu blijkt dat 0313abcxyzthexder@outlook.com toch ook actief is en gewoon functioneert als e-mail adres.

Ik weet dat je bij Outlook.com ook e-mail aliassen kunt instellen, maar, want ik heb dat even gecontroleerd, 0313abcxyzthexder@outlook.com staat bij mij niet genoteerd als alias; mijn enige geldige e-mail adres volgens de Outlook.com account-instelling is o313abcxyzthexder@outlook.com, terwijl 0313abcxyzthexder@outlook.com zich eigenlijk wél gedraagd als een e-mail alias, want mailtjes die naar 0313abcxyzthexder@outlook.com toegestuurd worden komen gewoon in de inbox van o313abcxyzthexder@outlook.com terecht.

Mijn overall vraag is dus: HOE KAN DIT ALLEMAAL? WAAROM VERANDERT FACEBOOK MIJN PRIMAIRE INLOG ADRES SPONTAAN? HOE KAN Outlook.com ER ZOMAAR EEN E-MAIL ADRES OF ALIAS BIJ VERZINNEN?

Ik heb uiteraard eerst op de Microsoft Help & Community website gekeken voor een antwoord, maar vond daar niets specifieks over mijn vraag. Ook heb ik geprobeerd mijn vraag op de site achter te laten, maar slaagde daar evenmin in.