[iPhone 4] verloren, nu 06 'getraceerd'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
Augustus 2012 ben ik mijn iPhone verloren/kwijtgeraakt. Gelijk meerdere malen gebeld maar er werd niet opgenomen, de iPhone was op dat moment te traceren via find my iphone (circa 30 minuten, daarna uit) en veranderde van locatie! Naar de politie geweest maar die konden vrij weinig voor mij betekenen. Toen ook gelijk de hoop opgegeven.

Nu heb ik via een contactpersoon op de interwebs het IMEI nummer van de iPhone laten checken. Het komt er op neer dat ik op dit moment over het 06 nummer beschik, van diegene die op dit moment mijn! telefoon gebruikt. Het is een Nederlands nummer, via Google komt er een Marktplaats advertentie omhoog (niet meer in cache terug te vinden), van iemand die zich ook nog eens in de buurt bevindt (dorp 20km verderop).

Wat kan ik doen? Zelf bellen, geheim nummer? Naam achterhalen? Naar de politie? Ik sta nergens. Enige bewijs dat het mijn telefoon is, heb ik in de vorm van de doos met IMEI/serienummer (geen aankoopbon). Overigens was het ook nog eens een AT&T model, destijds alleen te unlocken door Gevey sim. Maar status geeft nu unlocked aan.

[ Voor 6% gewijzigd door new_born89 op 30-03-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:33
Hmm lastige situatie inderdaad. Misschien eens bellen, vaak pakt degene dan op met 'Ja hallo met ...' en dan gewoon zeggen dat je verkeerd verbonden bent. Heb je in ieder geval zijn/haar naam.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt in Augustus 2012 dus al aangifte gedaan van verlies, zoals staat beschreven op de site van de politie zelf:
Ik heb iets op straat verloren. Wat moet ik doen?

Meld dit bij uw gemeente. Meestal is er een speciale afdeling gevonden/verloren voorwerpen. Wilt u aangifte doen? Ga dan naar de politie. U kunt de politie ook bereiken via het algemene nummer 0900-8844.
Bron

Adhv van jouw aangifte in augustus 2012, waar men ook het IMEI-nummer hebben genoteerd, de nieuwe informatie die je hebt gevonden print je voor het gemak even voor ze uit, en neem je eigen exemplaar van je aangifte mee die je hebt gehad zodat het sneller te vinden is in het systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 30-03-2013 15:08 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn MacBook. Destijds via de politie (wel vaak achteraan moeten bellen) terug kunnen krijgen. Verschil daar was wel dat ik al wist waar hij zich bevond.

Eventueel inderdaad een keer bellen om naam te achterhalen. Als het in een dorp is zal adres daarna niet zo lastig zijn? Wellicht op de voicemail ook een achternaam ingesproken bij de boodschap? Ik zou zoveel mogelijk zekerheid proberen te verkrijgen over de locatie en degene die hem nu heeft en daarmee naar de politie stappen.

Hou er rekening mee dat degene die nu jouw telefoon heeft wellicht niet de oorspronkelijke vinder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
RaZ schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:07:
Je hebt in Augustus 2012 dus al aangifte gedaan van verlies, zoals staat beschreven op de site van de politie zelf:

[...]

Bron

Adhv van jouw aangifte in augustus 2012, waar men ook het IMEI-nummer hebben genoteerd, de nieuwe informatie die je hebt gevonden print je voor het gemak even voor ze uit, en neem je eigen exemplaar van je aangifte mee die je hebt gehad zodat het sneller te vinden is in het systeem.
Ik kon geen aangifte doen van verlies, alleen bij diefstal (en dat was niet het geval).

Volgens politie.nl
Als u iets kwijt bent maar u weet niet of het gestolen is of dat u het verloren heeft, is dit geen strafbaar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Net met onbekend nummer gebeld, en heb nu zijn volledige naam. Zei dat ik verkeerd was verbonden, kan dus mogelijk ook de niet oorspronkelijke vinder zijn. Nogmaals bellen en probleem voorleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
new_born89 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:30:
Net met onbekend nummer gebeld, en heb nu zijn volledige naam. Zei dat ik verkeerd was verbonden, kan dus mogelijk ook de niet oorspronkelijke vinder zijn. Nogmaals bellen en probleem voorleggen?
Nogmaals bellen en je kunt fluiten naar je telefoon.
Ik zou langs gaan bij de politie en alle nieuwe feiten aankaarten, en als je de locatie hebt dit aangeven en ze vriendelijk verzoeken om je telefoon mee op te halen.

Goed als ik heel eerlijk ben zou ik zelf langs gaan als ik zijn adres had, maar ik weet of je die al hebt. Ik zou op een advertentie reageren van hem op marktplaats en vragen of je het a.u.b. diezelfde dag nog kunt ophalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:36:
[...]

Nogmaals bellen en je kunt fluiten naar je telefoon.
Ik zou langs gaan bij de politie en alle nieuwe feiten aankaarten, en als je de locatie hebt dit aangeven en ze vriendelijk verzoeken om je telefoon mee op te halen.

Goed als ik heel eerlijk ben zou ik zelf langs gaan als ik zijn adres had, maar ik weet of je die al hebt. Ik zou op een advertentie reageren van hem op marktplaats en vragen of je het a.u.b. diezelfde dag nog kunt ophalen.
Eens, maar stel dat dit niet de oorspronkelijke vinder is. Ik/politie kan niet vorderen indien de iPhone ter goeder trouw aan derde is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
new_born89 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:40:
[...]

Eens, maar stel dat dit niet de oorspronkelijke vinder is. Ik/politie kan niet vorderen indien de iPhone ter goeder trouw aan derde is verkocht.
Dan kan hij jou toch mooi aangeven hoe hij er aan is gekomen ?
Een toestel kan tegenwoordig trouwens toch geheel geblokkeerd worden op basis van het IMEI nummer ?

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-07 18:36
Als het niet de oorspronkelijke vinder is, heeft die simpelweg ook pech. Het is jouw telefoon, als je zeker weet op welk adres de telefoon is, zou ik deze informatie met de politie delen en die er op af sturen. Mochten zij alsnog aangeven geen stappen te ondernemen, gewoon zelf langs gaan. Het is tenslotte nog steeds jouw telefoon.

Misschien zeggen dat je pech hebt en of je even met zijn telefoon mag bellen?
new_born89 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:40:
Dit klopt dus niet. De politie kan hem wel degelijk voor je vorderen. De huidige "eigenaar" kan dan verhaal halen bij de verkoper, eventueel ook met politie.

[ Voor 33% gewijzigd door Kale Kiwi op 30-03-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kom eens met bronnen want volgens mij is het flauwekul wat je zegt :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Glashelder schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:12:
Kom eens met bronnen want volgens mij is het flauwekul wat je zegt :)
Excuses, voor mij is dit zo gemeengoed dat ik niet aan een bron heb gedacht. Eerste resultaat op Google, zijn misschien nog wel betere bronnen te vinden (er van uitgaande dat de huidige "eigenaar" hem niet in een winkel heeft gekocht, zo wel kan je daar natuurlijk verhaal gaan halen met de politie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
The Yorick schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:32:
[...]

Excuses, voor mij is dit zo gemeengoed dat ik niet aan een bron heb gedacht. Eerste resultaat op Google, zijn misschien nog wel betere bronnen te vinden (er van uitgaande dat de huidige "eigenaar" hem niet in een winkel heeft gekocht, zo wel kan je daar natuurlijk verhaal gaan halen met de politie).
Het klonk logisch en ook ik was sceptisch en ik zie nu ook waarom;

Wanneer je namelijk een roerende zaak (dus geen huis bijv.) koopt en je bent ‘ te goeder trouw’, dan wordt je als koper beschermd en kun je toch eigenaar worden.

Maar dat neemt niet weg dat het KAN, of het de oorspronkelijke eigenaar ook lukt dat is vraag twee.

[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47
Uit hetzelfde stuk:
Deze uitzondering voor diefstal is echter niet altijd van toepassing. Koopt men als consument een goed, dat later gestolen blijkt, te goeder trouw van een winkelier in een winkel, dan wordt de koper toch beschermd.
Dus zo simpel is het allemaal niet.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:35:
[...]

Het klonk logisch en ook ik was sceptisch en ik zie nu ook waarom;

Wanneer je namelijk een roerende zaak (dus geen huis bijv.) koopt en je bent ‘ te goeder trouw’, dan wordt je als koper beschermd en kun je toch eigenaar worden.

Maar dat neemt niet weg dat het KAN, of het de oorspronkelijke eigenaar ook lukt dat is vraag twee.
Je haalt het zo uit zijn context, lees ook de aansluitende paragraaf:
Gelet op deze zogeheten ‘derdenbeschermingsbepaling’, zou u in de casus dus de fiets mogen houden. U bent immers te goeder trouw. Helaas vond de wetgever in geval van diefstal, die derdenbescherming nu net ondergeschikt aan het belang van de slachtoffers van diefstal. Wanneer de rechtmatige eigenaar van een gestolen goed, dat goed binnen 3 jaar terugvordert.
Koenoe schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:40:
Uit hetzelfde stuk:

[...]

Dus zo simpel is het allemaal niet.
Ik quote even mezelf:
The Yorick schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:32:
(er van uitgaande dat de huidige "eigenaar" hem niet in een winkel heeft gekocht, zo wel kan je daar natuurlijk verhaal gaan halen met de politie).
Misschien is dit een duidelijkere bron. Ik acht overigens de kans vrij klein dat de iPhone in de winkel is gekocht.

[ Voor 15% gewijzigd door Kale Kiwi op 30-03-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Ik denk dat de politie hier niks mee gaat doen.
Ik zou het nummer bellen, mocht het degene niet zijn die hem heeft meegenomen, maar een andere koper kun je misschien met hem een 'deal' sluiten dat hij mee gaat naar het politiebureau om jou aangifte te bevestigen. Of het moet ook iemand zijn die niet helemaal zuiver is, en dan ben je alles kwijt, maar dat was je toch al.

De kans is er niet dat je je telefoon terug krijgt, maar de kans bestaat wel dat de dader gepakt kan worden.

Ik zou dit proberen, de politie doet er waarschijnlijk toch niks mee, en als het een redelijk persoon is wil hij misschien wel mee doen om naar de politie te gaan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:17
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:50:
Ik zou het nummer bellen, mocht het degene niet zijn die hem heeft meegenomen, maar een andere koper kun je misschien met hem een 'deal' sluiten dat hij mee gaat naar het politiebureau om jou aangifte te bevestigen. Of het moet ook iemand zijn die niet helemaal zuiver is, en dan ben je alles kwijt, maar dat was je toch al.

De kans is er niet dat je je telefoon terug krijgt, maar de kans bestaat wel dat de dader gepakt kan worden.

Ik zou dit proberen, de politie doet er waarschijnlijk toch niks mee, en als het een redelijk persoon is wil hij misschien wel mee doen om naar de politie te gaan.
er is geen sprake van een dader maar van een vinder. die geen belang heeft bij vindersloon :+

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:50:

Ik kan dit uit ervaring tegenspreken. Als jij het adres hebt, zwart op wit kunt aantonen dat het jouw telefoon is en een beetje aandringt bij de politie gaan ze hier wel degelijk wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
The Yorick schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:54:
[...]

Ik kan dit uit ervaring tegenspreken. Als jij het adres hebt, zwart op wit kunt aantonen dat het jouw telefoon is en een beetje aandringt bij de politie gaan ze hier wel degelijk wat mee doen.
Maar als deze meneer de telefoon heeft gekocht van de vinder, dan kan / wil de politie vaak niks doen.
Zoals een aantal posts boven mij werd aangegeven word de koper beschermt en zal hij zijn telefoon niet snel terug krijgen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:57:
[...]

Maar als deze meneer de telefoon heeft gekocht van de vinder, dan kan / wil de politie vaak niks doen.
Zoals een aantal posts boven mij werd aangegeven word de koper beschermt en zal hij zijn telefoon niet snel terug krijgen.
Blijkbaar heb je de bronnen niet gelezen. De koper wordt alleen beschermt indien de koper ter goeder trouw heeft gehandeld en hij het goed in een winkel heeft gekocht (mits het binnen drie jaar is, en dat is het).

[ Voor 4% gewijzigd door Kale Kiwi op 30-03-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
The Yorick schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Blijkbaar heb je de bronnen niet gelezen. De koper wordt alleen beschermt indien de koper ter goeder trouw heeft gehandeld en hij het goed in een winkel heeft gekocht (mits het binnen drie jaar is, en dat is het).
Ah daar heb ik inderdaad over heen gelezen.
Dan is de kans dat de politie het oppakt al een stuk groter als je er een beetje druk achter zet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

The Yorick schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:54:
[...]

En uit ervaring kan ik jou weer tegenspreken :)

De brommer van een vriend van mij was gestolen. Die kwamen ze een jaar later gewoon tegen op straat. Politie gebeld en de bestuurder werd aangehouden door de politie.

Die vriend had de papieren en zelfs de sleutel (brommer stond ook nog op zijn naam) ! En toch heeft hij nooit zijn brommer terug gekregen. Overigens was die ook onderhands doorverkocht en niet via een winkel.

Politie kon niets doen werd er gezegd..advocaat en al het gezeik eromheen erbij, allemaal nutteloos. Brommer niet terug.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

Glashelder schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:22:
[...]

En uit ervaring kan ik jou weer tegenspreken :)

De brommer van een vriend van mij was gestolen. Die kwamen ze een jaar later gewoon tegen op straat. Politie gebeld en de bestuurder werd aangehouden door de politie.

Die vriend had de papieren en zelfs de sleutel (brommer stond ook nog op zijn naam) ! En toch heeft hij nooit zijn brommer terug gekregen. Overigens was die ook onderhands doorverkocht en niet via een winkel.

Politie kon niets doen werd er gezegd..advocaat en al het gezeik eromheen erbij, allemaal nutteloos. Brommer niet terug.
en de reden?

politie heeft diegene aangehouden en toen?
brommer in beslag genomen? brommerbestuurder zou toch ook eigendoms papieren moeten kunnen overleggen? en die zouden toch stroken met de papieren die de originele eigenaar had en dan zou de politie toch een zaak hebben?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tikfout in het framenummer en de hele zaak werd door de politie in de prullenbak gegooid.. Dief mocht er weer met de brommer vandoor. Vroeg zelfs nog om de sleutels 8)

8)7

Waarom het langs de advocaten-route niet gelukt is is mij verder niet echt bekend..Bestuurder had uiteraard geen eigendomspapieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Genoeg overtuiging voor mij om er politiewerk van te maken. Mocht dit niet lukken dan bel ik de huidige eigenaar op en leg ik het verhaal voor (hopende dat hij niet de oorspronkelijke vinder is).

Rest mij nog één vraag. Het 'tracken' van een telefoonnummer gekoppeld aan de IMEI code is natuurlijk zwaar privacy gevoelig. In hoeverre zal de politie mij hierop aanspreken? Volgens mijn contactpersoon komen de gegevens van Apple USA en zou er niks aan de hand moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

new_born89 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:14:
Genoeg overtuiging voor mij om er politiewerk van te maken. Mocht dit niet lukken dan bel ik de huidige eigenaar op en leg ik het verhaal voor (hopende dat hij niet de oorspronkelijke vinder is).

Rest mij nog één vraag. Het 'tracken' van een telefoonnummer gekoppeld aan de IMEI code is natuurlijk zwaar privacy gevoelig. In hoeverre zal de politie mij hierop aanspreken? Volgens mijn contactpersoon komen de gegevens van Apple USA en zou er niks aan de hand moeten zijn.
kan je maar 1 advies geven, blijf eerlijk!
vertel gewoon je verhaal ga niet te diep in op details behalve als ze er om gaan vragen.

het is jou eigendom wat je terug wil en de overheid is je enige kans ( of de huidige "eigenaar" zal hem in 1x terug moeten willen geven )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je hebt aangifte gedaan van verlies, als je weet wie de eigenaar is kan je nu aangifte doen van diefstal inderdaad.

Wat ik zou doen is niet bellen maar een zakelijke nette brief schrijven (aangetekend) waarin je de vinder zegt dat je weet dat hij een gestolen iPhone in bezit heeft (voeg t serienummer bij), en dat je over een week aangifte gaat doen van diefstal tenzij je de telefoon netjes terugkrijgt - je kan om het makkelijker te maken ook 25 of 50 euro vindersloon aanbieden, zand erover. Misschien niet leuk om je eigen telefoon terug te kopen, maar voor een paar tientjes scheelt het je een hoop moeite. Als de vinder minderjarig is, richt de brief dan aan de ouders.

Als hij de vinder is, dan is de kans groot dat hij eieren voor zijn geld kiest, liever een paar tientjes in de hand dan de politie voor de deur. Als hij een koper te goeder trouw is, dan schrikt hij zich het apelazerus dat er aangifte tegen hem dreigt en zal ws contact met je opnemen, om te voorkomen dat hij als dief wordt aangemerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Dreamvoid op 03-04-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47
Waar wil je aangifte van doen dan? Dat je je telefoon verloren bent? De TS geeft aan dat hij zijn telefoon is kwijtgeraakt (verloren). Dat is m.i. iets heel anders dan een gestolen telefoon (diefstal).

Alsmede dat je zal moeten aantonen dat de telefoon van jou is geweest (of dat je hem niet verkocht hebt).
Nu heb ik via een contactpersoon op de interwebs het IMEI nummer van de iPhone laten checken.
Behalve dat ik me afvraag hoe legaal deze verkregen info is, kan ik me indenken dat de politie hier niet zo veel mee kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Koenoe op 03-04-2013 14:25 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Politie kan er niks mee doen, ik ben de iPhone verloren (geen aangifte) en er zijn teveel onzekerheden voor hun om voor zoiets 'kleins' in actie te komen.

De aangetekende brief heeft m.i. weinig zin, wil graag interactie met de persoon (vinder dan wel niet vinder). Zal hem proberen te bellen vanavond nog, laatste poging, wie weet levert het iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik zou meteen ook opletten dat de "vinder" geen klacht indient wegens inbreuk op de privacy. Het lijkt me niet zo aangenaam om plots iemand aan de lijn te krijgen die via een (mogelijk niet-legale) obscure manier mijn telefoonnummer te pakken heeft gekregen en mij opbelt om te melden dat de iPhone die ik in mijn handen heb "gestolen" is.
De kans lijkt me namelijk erg groot dat de persoon in kwestie het toestel ter goeder trouw tweedehands heeft gekocht...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Darkstar schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:25:
Ik zou meteen ook opletten dat de "vinder" geen klacht indient wegens inbreuk op de privacy. Het lijkt me niet zo aangenaam om plots iemand aan de lijn te krijgen die via een (mogelijk niet-legale) obscure manier mijn telefoonnummer te pakken heeft gekregen en mij opbelt om te melden dat de iPhone die ik in mijn handen heb "gestolen" is.
De kans lijkt me namelijk erg groot dat de persoon in kwestie het toestel ter goeder trouw tweedehands heeft gekocht...
Dan is het alsnog heling. Lijkt me sterk dat privacyschending zwaarder weegt imo.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
new_born89 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:14:

Niet, je trackt toch je eigen toestel. Is gewoon toegestaan. Gewoon een politiezaak ervan maken en veel druk op de politie zetten zodat ze daadwerkelijk erachteraan gaan.
En anders zelf langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:56
Het recente voorbeeld van een gestolen imac die is gevonden met de 'find my...' app wekt toch niet echt de indruk dat je van de politie veel moet verwachten in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Gewoon even langs gaan is geen optie? Desnoods kan je het een en ander nog kracht bijzetten door te zeggen dat je het IMEI nummer gaat laten blokkeren.

Verder wel netjes binnen de wet blijven natuurlijk, maar mensen schrikken er wel van als je op de stoep staat.
Pagina: 1