Beste Tweakers,
Ik zit al een tijdje met een probleem, en nu begin ik er genoeg van te krijgen.
Op google kan ik er niets over vinden dus hoop ik jullie te kunnen raadplegen.
Het probleems is als volgt:
Op de netwerk in dit huis zijn meerdere apparaten aangesloten. Ik game vrij regelmatig met andere mensen via LAN. Het probleem is echter dat ik regelmatig op één computer niet kan hosten en niets kan joinen.
Om een wat exactere voorbeeld te geven van het probleem:
PC 1: Maakt een host sessie in een game
PC 2: Kan de sessie niet vinden en daarom niet joinen. Kan ook niet hosten (wordt door PC 1 en Laptop 1 niet gezien).
Laptop 1: Kan de host sessie joinen.
Dit is niet slechts bij 1 spel, maar bij vrijwel elke game dat LAN ondersteund.
Wat heb ik al gedaan:
Firewall uit gezet en geprobeerd te joinen/hosten,
Antivirus uitgezet en geprobeerd te joinen/hosten,
Firewall + antivirus uit etc.
Programma onder uitzonderingen gezet bij windows firewall (volledig toegang in en uitgaand verkeer).
Porgramma onder uitzonderingen gezet bij antivirus.
En dit in zo'n beetje iedere combinatie mogelijk, uiteindelijk dus alles uit met uitzonderingen.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik nog meer kan doen (zoek ik wel juist? Heeft het wel met de firewall/antivirus te maken?) Ik heb het idee dat deze computer (PC 2) alles bijzonder strict beveiligd.
Alle online games gaan overigens probleemloos (hosten uiteraard soms niet ivm port forwarding).
Gegevens PC:
Windows 7 64 bit
Antivirus: ESET Smart Security
Draadloos internet (net als de overige apparaten)
Hopelijk ziet iemand iets wat ik over het hoofd gezien heb, of weet iemand de oplossing voor dit probleem!
Alvast bedankt!
Nick,
Ik zit al een tijdje met een probleem, en nu begin ik er genoeg van te krijgen.
Op google kan ik er niets over vinden dus hoop ik jullie te kunnen raadplegen.
Het probleems is als volgt:
Op de netwerk in dit huis zijn meerdere apparaten aangesloten. Ik game vrij regelmatig met andere mensen via LAN. Het probleem is echter dat ik regelmatig op één computer niet kan hosten en niets kan joinen.
Om een wat exactere voorbeeld te geven van het probleem:
PC 1: Maakt een host sessie in een game
PC 2: Kan de sessie niet vinden en daarom niet joinen. Kan ook niet hosten (wordt door PC 1 en Laptop 1 niet gezien).
Laptop 1: Kan de host sessie joinen.
Dit is niet slechts bij 1 spel, maar bij vrijwel elke game dat LAN ondersteund.
Wat heb ik al gedaan:
Firewall uit gezet en geprobeerd te joinen/hosten,
Antivirus uitgezet en geprobeerd te joinen/hosten,
Firewall + antivirus uit etc.
Programma onder uitzonderingen gezet bij windows firewall (volledig toegang in en uitgaand verkeer).
Porgramma onder uitzonderingen gezet bij antivirus.
En dit in zo'n beetje iedere combinatie mogelijk, uiteindelijk dus alles uit met uitzonderingen.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik nog meer kan doen (zoek ik wel juist? Heeft het wel met de firewall/antivirus te maken?) Ik heb het idee dat deze computer (PC 2) alles bijzonder strict beveiligd.
Alle online games gaan overigens probleemloos (hosten uiteraard soms niet ivm port forwarding).
Gegevens PC:
Windows 7 64 bit
Antivirus: ESET Smart Security
Draadloos internet (net als de overige apparaten)
Hopelijk ziet iemand iets wat ik over het hoofd gezien heb, of weet iemand de oplossing voor dit probleem!
Alvast bedankt!
Nick,