Toon posts:

LAN problemen op slechts één PC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem, en nu begin ik er genoeg van te krijgen.
Op google kan ik er niets over vinden dus hoop ik jullie te kunnen raadplegen.

Het probleems is als volgt:
Op de netwerk in dit huis zijn meerdere apparaten aangesloten. Ik game vrij regelmatig met andere mensen via LAN. Het probleem is echter dat ik regelmatig op één computer niet kan hosten en niets kan joinen.

Om een wat exactere voorbeeld te geven van het probleem:

PC 1: Maakt een host sessie in een game
PC 2: Kan de sessie niet vinden en daarom niet joinen. Kan ook niet hosten (wordt door PC 1 en Laptop 1 niet gezien).
Laptop 1: Kan de host sessie joinen.

Dit is niet slechts bij 1 spel, maar bij vrijwel elke game dat LAN ondersteund.

Wat heb ik al gedaan:
Firewall uit gezet en geprobeerd te joinen/hosten,
Antivirus uitgezet en geprobeerd te joinen/hosten,
Firewall + antivirus uit etc.
Programma onder uitzonderingen gezet bij windows firewall (volledig toegang in en uitgaand verkeer).
Porgramma onder uitzonderingen gezet bij antivirus.

En dit in zo'n beetje iedere combinatie mogelijk, uiteindelijk dus alles uit met uitzonderingen.

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik nog meer kan doen (zoek ik wel juist? Heeft het wel met de firewall/antivirus te maken?) Ik heb het idee dat deze computer (PC 2) alles bijzonder strict beveiligd.

Alle online games gaan overigens probleemloos (hosten uiteraard soms niet ivm port forwarding).

Gegevens PC:
Windows 7 64 bit
Antivirus: ESET Smart Security
Draadloos internet (net als de overige apparaten)

Hopelijk ziet iemand iets wat ik over het hoofd gezien heb, of weet iemand de oplossing voor dit probleem!
Alvast bedankt!

Nick,

Verwijderd

Kabels > draadloos advies vuurmuur deïnstalleren lost meestal op doorgaans louter MSE voldoende als AntiV.

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 13:42 ]

Verwijderd

Ik zou eerst gaan kijken of je kan pingen

Verwijderd

Topicstarter
Pingen naar de router lukt, naar de pc en laptop werkt niet. (Time-Out)

( Gepingt naar 192.168.1.1 - router, en de overige 192.168.1.X naar overige apparaten )

Edit: Pingen naar laptop lukt wel. Van laptop naar deze PC ook..
Pingen naar de andere PC werkt niet, vanaf die pc naar mijn pc weer wel..

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Gr,

Verwijderd

Om louter server te hosten middels dedicated draadloze computers al dan niet servers is tevens onverstandig.

[ Voor 246% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 07:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alles is draadloos

Verwijderd

Wat voor router heb je precies? Misschien zit er een vage access list in dat problemen geeft.. probeer je netwerksegment eens om te zetten van 192.168.1.x naar 10.0.0.x

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een Draytek vigor 2130n

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik het probleem nog niet kunnen vinden.. Niemand ervaring met dit soort dingen?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
Zou ook even vermelden wat de ip-adressen etc zijn van de verschillende pc's en routers. Dan krijg je
wat meer overzicht.

via CMD --> ipconfig /all --> c:\PC1.txt

Dit op elke pc een keer uitvoeren en alleen nummer (PC1 / PC2 etc ) aanpassen voor het overzicht.
Dan kun je de inhoud makkelijk hier plakken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik zal het morgen uitproberen! Moet ik dan de inhoud van de tekstbestanden hier plakken? Of is het mogelijk om bestanden als bijlage toe te voegen in deze topic? Gr.

• rizzah77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01 21:10
Gaat alles op basis van DHCP of gebruik je vaste ip nummers ?
IP gegevens zijn inderdaad wel even handig.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me helaas niet gelukt om ipconfig /all als tekstbestand op te slaan. Wanneer ik dit doe krijg ik een tekstbestand met andere informatie als wanneer ik ipconfig /all in console invoer en het niet direct opsla.

Rizzah77 wat voor ip gegevens zijn nodig? Dat van ipconfig /all ?

Ik heb overigens het volgende geprobeerd: via cmd
Ipconfig /all --> c:\users\nick\desktop\pc1.txt
Ik kreeg dus wel een tekstbestand met daarin info over foute console opdrachten (dus dat hij ipconfig /all niet pakte) terwijl als ik dat los invoer in console (gewoon "ipconfig /all) krijg ik veel informatie.

Edit: Indien het mogelijk is probeer ik vaak via direct ip te connecten en anders doe ik het via de refresh optie dat in de meeste games aanwezig is. Eigenlijk combineer ik deze mogelijkheden, ook weer met de dingen die ik aangegeven heb bij het openen van de topic (firewall uit, antivirus uit etc).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 22:31 ]

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Maak er anders een screenshotje van de commandprompt of rechtermuistoets -> select all en dan op enter drukken (toetsenbord). Dan paste je het hier in. Maak er desnoods met paint een plaatje bij.

De router heeft ip adres: xxx.xxx.xxx.xxx (meestal 192.168.x.x) en de computers dan ieder 192.168.x.x+1 etc. Het kan zijn dat door een dubbel ip adres het e.e.a. aan sessieconflicten kan ontstaan. maar ik zie niet met jouw informatie of dat zo is...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Pagina: 1