Ik heb hier dus een (volgens speccy) ATI Radeon HD 5450 (XFX Pine Group), met inderdaad een temperatuur van 83 °C. Nu word dit met gamen voor zover dat kan nog hoger, hij valt nooit uit ofzo maar ik wil het toch gewoon eens weten want dit lijkt me wel erg hoog. Er zit voor zover ik weet geen koeling ofzo op. Ik heb hem goedkoop tweedehands kunnen overkopen, en het is gewoon een kast uit de de winkel van Qmotion ofzo. Ik kan hem ook nergens vinden, en denk daarom dat de koeler er gewoon is afgehaalt ofzo
Dat is inderdaad behoorlijk hoog, heb je wel enige airflow in je case?
btw Een 5450 is eigenlijk geen gamekaart.
En omdat het eigenlijk zon zwak kaartje is zal hij passief gekoeld zijn ipv aktief en is er dus geen ventilator aanwezig.
btw Een 5450 is eigenlijk geen gamekaart.
En omdat het eigenlijk zon zwak kaartje is zal hij passief gekoeld zijn ipv aktief en is er dus geen ventilator aanwezig.
[ Voor 35% gewijzigd door calsonic op 30-03-2013 13:26 ]
Doe eens niet.Tumbler schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:11:
…ofzo… …ofzo… …ofzo… …ofzo…
3 dingen:
- Passief is eigenlijk niet geschikt om mee te gamen, wordt gewoon te heet. ( Deze kaarten kunnen veel hebben maar ook nog gamen gaat meestal te ver. )
- Zuig je kast is even goed uit en kijk ook is rustig naar die koelblok van je videokaart. Evt. kan je die er nog uitschroeven en nieuwe koelpasta erop zetten.
- Kijk is naar je airflow, hoeveel fans zitten erin en waar blazen ze lucht heen ( Misschien logischer plaatsen? ) Je kan ook altijd nog wat fans bijzetten die richting de videokaart gaan.
- Passief is eigenlijk niet geschikt om mee te gamen, wordt gewoon te heet. ( Deze kaarten kunnen veel hebben maar ook nog gamen gaat meestal te ver. )
- Zuig je kast is even goed uit en kijk ook is rustig naar die koelblok van je videokaart. Evt. kan je die er nog uitschroeven en nieuwe koelpasta erop zetten.
- Kijk is naar je airflow, hoeveel fans zitten erin en waar blazen ze lucht heen ( Misschien logischer plaatsen? ) Je kan ook altijd nog wat fans bijzetten die richting de videokaart gaan.
Kan dit zonder garantie-verlies? Anders is het niet echt aan te raden dit te doen, misschien geeft de kaart wel de geest over een maand, nadat jij hem rustig hebt open gesleuteld.jannick63 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:00:
3 dingen:
...
...
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
@sypie: Sorry.... Dat is gewoon een gewoonte van me.
@calsonic: Weet ik, maar League of Legends werkt nog redelijk en Audiosurf ook, dus vervangen moet eigenlijk niet.
@jannick63: Voor zover ik weet is hij helemaal niet passief gekoeld? Er zit geen koelblok op
@Royeboi: De garantie is er al af, ik heb hem opengehaald om er een geluidskaart in te zetten. Toen ik hem kocht waren alle 'garantiestickertjes' al kapot.
@calsonic: Weet ik, maar League of Legends werkt nog redelijk en Audiosurf ook, dus vervangen moet eigenlijk niet.
@jannick63: Voor zover ik weet is hij helemaal niet passief gekoeld? Er zit geen koelblok op
@Royeboi: De garantie is er al af, ik heb hem opengehaald om er een geluidskaart in te zetten. Toen ik hem kocht waren alle 'garantiestickertjes' al kapot.
[ Voor 23% gewijzigd door Tumbler op 30-03-2013 14:09 . Reden: Royeboi zijn reactie ]
Geen koelblock is onmogelijk, dit hebben actief gekoelde videokaarten ook om de warmte te geleiden. Dit kan niet anders dan met heatsinks te werken.
Enfin, als je een passieve kaart hebt (zoals hieronder) is het een kwestie van er een fan op richten/monteren en you're good to go.

Of heb jij deze van XFX ?
Enfin, als je een passieve kaart hebt (zoals hieronder) is het een kwestie van er een fan op richten/monteren en you're good to go.

Of heb jij deze van XFX ?

[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 14:10 ]
Ik maak straks even een foto, ik heb even gevoeld aan de kast en het lijkt of de casefan gewoon uit de kast blaast.
Dat kan van je voeding zijn of gewoon een front/rear fan o.i.d.Tumbler schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:12:
Ik maak straks even een foto, ik heb even gevoeld aan de kast en het lijkt of de casefan gewoon uit de kast blaast.
Ik heb de kast even opengemaakt met de computer aan, en ik zie nu dat de fan van de videokaart niks doet. Er zit dus wel een fan op, echt nog nooit opgemerkt eigenlijk, hij blaast naar onderen, maar dat moet geen probleem zijn voor mijn geluidskaart.
Is de fan wel stofvrij ?Tumbler schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:10:
Ik heb de kast even opengemaakt met de computer aan, en ik zie nu dat de fan van de videokaart niks doet. Er zit dus wel een fan op, echt nog nooit opgemerkt eigenlijk, hij blaast naar onderen, maar dat moet geen probleem zijn voor mijn geluidskaart.
Ik heb hem stofvrij proberen maken, maar dat gaat niet helemaal, ik heb met een wattenstaafje op alle plekken gereikt waar dat kon. Hij draait ook hartstikke stroef, dus misschien wil hij wel draaien maar houd het stof dat gewoon tegen?
Edit: Ik heb trouwens de kaart die Perkouw als 2de bedoelde, met de fan dus.
Edit: Ik heb trouwens de kaart die Perkouw als 2de bedoelde, met de fan dus.
[ Voor 21% gewijzigd door Tumbler op 30-03-2013 15:59 ]
Compressor en anders een busje perslucht halen als je het er niet uit krijgt. Check trouwens ook even of de power cable er goed in zit.Tumbler schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:58:
Ik heb hem stofvrij proberen maken, maar dat gaat niet helemaal, ik heb met een wattenstaafje op alle plekken gereikt waar dat kon. Hij draait ook hartstikke stroef, dus misschien wil hij wel draaien maar houd het stof dat gewoon tegen?
[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 16:00 ]
Zou dat nog wel helpen, zit het er niet gewoon rondgewikkeld?
Het is mij, met een compressor, altijd nog gelukt.
heb ik ook wel is gehad zo'n oude kaart waarvan de fan helemaal geen voeding krijgt of door de stof niet meer draait.
Maar goed in iedergeval mooi dat je het probleem hebt gevonden.
Maar goed in iedergeval mooi dat je het probleem hebt gevonden.
Dat hij geen voeding meer krijgt, zou dat kunnen komen doordat ik er nog een geluidskaart bij heb gestopt en die computers altijd maar weinig vermogen overhebben als we het over de voeding hebben?
Het is me overigens niet gelukt om de ventilator draaiend te krijgen
Het is me overigens niet gelukt om de ventilator draaiend te krijgen
Pagina: 1