Is deze temperatuur gezond voor de I5-3570K?

Pagina: 1
Acties:

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb vannacht Prime95 voor het eerst een nachtje laten ronddraaien en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2mffyvn.png

Nou vraag ik me af: Is dit gezond voor de CPU? Hij is nog niet overgeklockt maar geeft nu al deze torenhoge temperaturen, dus hoe zit het dan als hij wel overgeklokt is?

- Ik heb een Sythe Mugen 3 Cooler
- Mijn kast is de Fractal Design Define R4, fan speed op 12V
- Dit was op de In Place Large FFT test, op ''Blend'' zit hij hoog in de 70's

[ Voor 8% gewijzigd door KetchupFTW op 30-03-2013 12:47 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maximaal 83 graden C op een core valt toch nog mee?

Ding mag maximaal 105 graden C worden voordat de CPU zichzelf uitschakelt.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:24

Perkouw

Moderator General Chat
Ik kan zo snel even geen ondersteunend materiaal vinden. Dus bij deze, zonder onderbouwing. Naar mijn idee is 80+ graden i.c.m. een Scythe Mugen 3 toch wel wat hoog zonder overclock. Voor de CPU is het dus niet hoog, maar ik geloof dat je betere temps moet kunnen halen met deze koeler.

Hoe heb je de koelpasta aangebracht ? Hoe staan je fans in je kast ?

• KetchupFTW
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:54:
Ik kan zo snel even geen ondersteunend materiaal vinden. Dus bij deze, zonder onderbouwing. Naar mijn idee is 80+ graden i.c.m. een Scythe Mugen 3 toch wel wat hoog zonder overclock. Voor de CPU is het dus niet hoog, maar ik geloof dat je betere temps moet kunnen halen met deze koeler.

Hoe heb je de koelpasta aangebracht ? Hoe staan je fans in je kast ?
Fans staan naar beneden gericht aangezien het gek genoeg anders niet paste. Waar ik me wel zorgen over maak is dat mijn moeder tijdens het builden een beetje aan de randjes van het oppervlak van de Scythe zelf heeft gezeten, misschien is dat het probleem?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:24

Perkouw

Moderator General Chat
KetchupFTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:57:
[...]

Fans staan naar beneden gericht aangezien het gek genoeg anders niet paste. Waar ik me wel zorgen over maak is dat mijn moeder tijdens het builden een beetje aan de randjes van het oppervlak van de Scythe zelf heeft gezeten, misschien is dat het probleem?
Nogmaals, ik heb geen idee of deze temperaturen normaal zijn i.c.m. deze koeler. Ik had ze alleen zelf lager verwacht.

Maar nee, als het gewoon schoon is geweest/gemaakt maakt dat niet uit. Wat wel van belang is, hoe is de koelpasta aangebracht ? Zie ook -> http://www.hardwaresecret...Apply-Thermal-Grease/1303

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 13:00 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Ik denk dat je de koeler eens opnieuw moet gaan plaatsen en daarbij goed moet letten op de koelpasta. 80+ graden met die koeler op een stock 3570k is veel te hoog, dat kan makkelijk 10-20 graden lager. Wellicht heb je te weinig/teveel koelpasta, of maakt de koeler niet goed contact met de CPU.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
En ik zou toch even proberen om je mugen anders te plaatsen.

Heb je ook fans in de bovenkant van de kast zitten of alleen achterin?

van voor naar achter, of van onder naar boven is het beste voor je cpu koeler.

Of heb je soms RAM met hoge heatsinks waardoor hij niet past?

• Dark_f
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb dezelfde koeler + cpu. Deze zit bij mij ook naar beneden gericht omdat hij anders niet paste. De mijne is overgeclockt tot 4.2 Ghz en haalt max ongeveer 70 °C bij zware belasting. Ik denk dat je koeler slecht gemonteerd is OF je kast heeft een extreem slechte airflow.

• timberleek
  • Laatst online: 08-02 11:37
scheelt die mugen 3 zoveel met de 2 dan?

Hier hebben ze de r4 getest met een build waar een mugen 2 in zit:
http://www.missingremote....ign-define-r4-atx-chassis
Afbeeldingslocatie: http://www.missingremote.com/sites/default/files/IMG_1505%20(Copy).JPG

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb dezelfde behuizing, koeler en i7-3770k, maar haal met prime95 hoogstens temps van 63 graden, dus ik denk dat er iets fout is gegaan bij het monteren van de koeler! ;)
http://imageshack.us/photo/my-images/94/coretempscrj.png/

• KetchupFTW
Het kan best wel zijn dat hij niet perfect gemonteerd is. Het was echt een hel om dat ding erin te krijgen: vraag me niet hoe, dus ik weiger ook beslist om het er ooit weer uit te halen. Sorry als dit misschien een beetje raar klinkt, maar ik overleef het niet om alles er weer uit te halen, in te stoppen.

Qua koelpasta heb ik de erwtjes manier gebruikt en de hoeveelheid zag er gewoon goed uit.

Wat ik dan toch wel raar vind, is dat hij de maximum van 83 graden bereikt, maar dat je aan de linkerkant kan zien dat hij op dat moment gewoon op 60-65 draait

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:58
Fans naar beneden gericht?
Dan ben je compleet tegen de stroomrichting van de casefans in aan het blazen.
Je kunt de fans dus niet van rechts naar links laten blazen, maar kun je ze ook niet van beneden naar boven laten blazen?

Probeer anders RealTemp eens.

[ Voor 6% gewijzigd door wappiewappie op 30-03-2013 13:27 ]

• KetchupFTW
wappiewappie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:25:
Fans naar beneden gericht?
Dan ben je compleet tegen de stroomrichting van de casefans in aan het blazen.
Je kunt de fans dus niet van rechts naar links laten blazen, maar kun je ze ook niet van beneden naar boven laten blazen.

Probeer anders RealTemp eens
Heb het al eens eerder gevraagd en het enige probleem dat ik kon krijgen is dat de videokaart wellicht te warm zou worden, maar ik heb nooit iets over rare airflow gehoord.

Ik zal hem vannacht nog een keer draaien met Realtemp en CoreTemp op blend (misschien een iets realistische opstelling).

[ Voor 10% gewijzigd door KetchupFTW op 30-03-2013 13:30 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:58
De warme lucht blaas je nu verder de kast in en vervolgens wordt die lucht door casefans weer terug naar de koeler geblazen. Lijkt mij dan vrij logisch dat de cpu daar warmer van wordt. Ik kan alleen zo niet inschatten hoe groot dat effect is.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
KetchupFTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:27:
[...]

Heb het al eens eerder gevraagd en het enige probleem dat ik kon krijgen is dat de videokaart wellicht te warm zou worden, maar ik heb nooit iets over rare airflow gehoord.

Ik zal hem vannacht nog een keer draaien met Realtemp en CoreTemp op blend (misschien een iets realistische opstelling).
Haha, je hebt nog nooit gehoord dat warme lucht omhoog wil?
Ik heb moeite dat te geloven.

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-02 12:45
Ik heb zelf een i5 3570k met cnps10x zalman cooler, ik ben er zeer over te spreken op clock speeds. Hij haalt namelijke max 55 graden op full load met clock speeds. Maar zodra ik naar de 4,3-4,8 ghz ga dan stijgt dat naar maximaal 85 graden onder full load. Ik vindt de mugen 3 dan wel slecht presteren, wss ook wel deels door de montage dan.

Mijn cnps10x was ook echt zeer slecht te monteren! je kon er amper bij en vervolgens was die inbus eigenlijk een maatje te kleinen. 2 tangen moeten pakken en samen met mijn pa de boel vast moeten zetten. Ik begrijp je helemaal als je over de montage van die dingen spreekt.

• KetchupFTW
unfor schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Haha, je hebt nog nooit gehoord dat warme lucht omhoog wil?
Ik heb moeite dat te geloven.
Als de lucht omhoog gaat is er toch geen probleem? De outtake fan zit aan de achterkant bovenaan.
jannick63 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:48:
Ik heb zelf een i5 3570k met cnps10x zalman cooler, ik ben er zeer over te spreken op clock speeds. Hij haalt namelijke max 55 graden op full load met clock speeds. Maar zodra ik naar de 4,3-4,8 ghz ga dan stijgt dat naar maximaal 85 graden onder full load. Ik vindt de mugen 3 dan wel slecht presteren, wss ook wel deels door de montage dan.

Mijn cnps10x was ook echt zeer slecht te monteren! je kon er amper bij en vervolgens was die inbus eigenlijk een maatje te kleinen. 2 tangen moeten pakken en samen met mijn pa de boel vast moeten zetten. Ik begrijp je helemaal als je over de montage van die dingen spreekt.
Mijn moeder en ik hebben er uiteindelijk een elektrische schroevendraaier bij moeten pakken en ik stond me helemaal rot te zweten van de angst. Dat ga ik dus niet nog eens doen haha.

• michaelscott
jannick63 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:48:

De montage van mijn Scythe Mugen 3 verliep toch echt redelijk vlekkeloos! ;)
Maar we gaan een beetje offtopic...
@TS Ik zou echt herinstallatie van de koeler overwegen!
Edit: Heb je hem gemonteerd, toen alles al in de kast zat ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door michaelscott op 30-03-2013 13:51 ]

• KetchupFTW
michaelscott schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:51:
[...]

Maar zowiezo, hij past niet. Ik heb low profile ram, hij past hij zowiezo niet als ik hem normaal zet (dus fans andersom), en nu past hij alleen als ik de RAM in A2-B2 channel doe. Heel raar allemaal, want het zou toch makkelijk moeten :x.

Nee, voordat het moederbord erin ging.

[ Voor 3% gewijzigd door KetchupFTW op 30-03-2013 13:55 ]

• unfor
KetchupFTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:50:
[...]

Als de lucht omhoog gaat is er toch geen probleem? De outtake fan zit aan de achterkant bovenaan.
Nee, zo werkt dat niet.
Je kunt je fan nog beter de lucht er uit laten zuigen dan een fan tegen de warme luchtstroom in te laten blazen.

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 23:40
Kan je niet een foto maken van hoe het gemonteerd zit in je kast?

Als je de fans niet kan monteren op een manier dat de airflow of naar boven of naar achteren gaat, dan kan je misschien beter de fan eraf halen en de airflow van je kast zijn werk laten doen, want nu hoop je alleen maar warmte op.

Ja het kan lastig zijn om een koeler te installeren, zeker zon grote harrie, maar als je geen zin hebt om het goed te doen, dan moet je het door iemand anders laten doen of gewoon niet doen...

Nu heb je veel geld uitgegeven om...?

Plaats hem opnieuw of ga terug naar de stock koeler en je hebt nog lagere temperaturen en zoiezo een koeler systeem in zijn geheel.

Je kan ook alleen de fan omdraaien, niet aan de ander kant monteren, maar simpelweg omdraaien, zodat je een pull setup krijgt, beter dan een push de verkeerde kant op..

[ Voor 11% gewijzigd door paazei op 30-03-2013 14:03 ]

• KetchupFTW
Bied een extra fan geen optie? (aan bijvoorbeeld de bovenkant)

• unfor
KetchupFTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:07:
Bied een extra fan geen optie? (aan bijvoorbeeld de bovenkant)
Post nou eerst eens een foto inclusief fan richting, want ik volg je nu helemaal niet meer.
Je zegt eerst dat er geen ruimte was.

• jannick63
michaelscott schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:51:
[...]

Ja ik was zo enthousiast om alles alvast erin te bouwen:)

• paazei
Extra fans gaan je niks helpen als je je fans op je koeler niet goed hebt staan, je bent dan een beetje aan het dweilen met de kraan open, je kan beter de kraan dicht draaien (de fans goed monteren) daar haal je in totaal veel meer mee en dan werkt het zoals het hoort te werken en geen noodoplossing omdat het nogal lastig was om bij de kraan te komen. (Ik wil je helpen, maar niet met pleisteren van fout montagewerk)

Probeer het voor elkaar te krijgen dat in elk geval een fan op de koeler gemonteerd zit die of de lucht naar boven of achteren blaast, of in dezelfde richting de lucht die kant op trekt, krijg je dat niet voor elkaar, zoek een andere koeler.

De airflow intakt laten is ongeveer het belangrijkste wat je kan doen, vandaar dat die heatsinks ook een bepaalde richting op gemonteerd moeten worden, de warmte moet AFGEVOERD worden, niet terug de kast in. Als jij het eerst de kast in wil hebben en daarna met een legertje fans de kast uitjagen, succes.

Verwijderd

Wacht even, dit verhaal komt me heel bekend voor en je was met klem aangeraden de fans naar boven te laten plaatsen! Verwijderd in "4 pin fan connector?" en verder. Jammer dat dat advies dus niet opgevolgd is?! :'(

• KetchupFTW
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/27x0ako.jpg

Dit was welteverstaan in een vroege fase van de build, maar het enige wat hier niet in zit is de videokaart (en een aantal kabeltjes).

• KetchupFTW
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:21:
Wacht even, dit verhaal komt me heel bekend voor en je was met klem aangeraden de fans naar boven te laten plaatsen! Verwijderd in "4 pin fan connector?" en verder. Jammer dat dat advies dus niet opgevolgd is?!
Ja klopt, heb ik naar gekeken maar pijltjes waren niet te zien + de beperkte ruimte maakt het (vooral de bovenste) een behoorlijk lastige taak.

Verwijderd

Nou ja, dat weet ik niet precies wat je wilt bereiken met een tweede topic over hetzelfde onderwerp. Eerst de fans dus maar eens omdraaien, dan kijken we wel weer naar de temperaturen. Toch?

• KetchupFTW
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:25:
Nou ja, dat weet ik niet precies wat je wilt bereiken met een tweede topic over hetzelfde onderwerp. Eerst de fans dus maar eens omdraaien, dan kijken we wel weer naar de temperaturen. Toch?
Ik weet niet waar je het over hebt... Dit gaat over CPU temperatuur, die andere over de kabeltjes waarin gelijkt naar mijn hoofd werd gegooid dat dat ding er niet goed in zat.

• jannick63
Ik zit je punt wel dat je het een probleem vindt het spulletje te draaien.

Maar ik denk dat dat toch de enigste oplossing is aangezien de lucht nu niet lekker weg komt.

het beste is:

Je mobo er even uithalen en alles draaien en weer vast zetten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:13

Quad

Doof

Tsja, ik heb het al een keer eerder tegen je gezegd, je moet de koeler een kwartslag draaien voor betere prestaties, dit gaat niet goed werken.

Dat het niet past is nonsens want de R4 is ruim, heel ruim.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

KetchupFTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:26:
Ik weet niet waar je het over hebt... Dit gaat over CPU temperatuur, die andere over de kabeltjes waarin gelijkt naar mijn hoofd werd gegooid dat dat ding er niet goed in zat.
Dat topic begon over een connector, maar al heel snel werd met klem aangeraden de CPU fans de goede kant op te laten blazen:
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:49:
Welke kant blazen de fans ze nu op? Als je een gat in de bovenkant van je kast heb zitten, en ze blazen naar boven (warme lucht stijgt op) gaat het vast wel aardig goed.
PilatuS schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:10:
Als de lucht van beneden naar boven gaat mag je het best zo laten zitten. Het is niet optimaal maar werkt verder prima.
Quad schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:11:
Zorg er dan voor dat de koeler in elk geval de lucht naar boven blaast, en de bovenste fan de lucht ook naar boven.
Niet de beste/mooiste oplossing, maar het werkt wel zo.

Edit: Wat hierboven gezegd is dus :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 14:32 ]

• Quad

Quad

Doof

Vergeet niet dat de GPU ook warm wordt, die warmte gaat nu ook door de heatpipes geblazen worden en dus de beste koeling is nu niet aanwezig.

Als je de GPU eruit haalt en Prime95 runt dan zal je zien dat de temperatuur lager is mits je de fans wel correct hebt blazen!

nggyu nglyd

• unfor
Dit is een foto die jij postte in het andere topic:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2j5dk4n.jpg

Daar kun je zien dat de fan naar beneden blaast, dat is de voorkant van de fan.
Zorg dat je van beide fans de voorkant aan de onderkant heb zitten, dus draaien waar nodig is.

Als je niet je mobo uit de kast durft te halen om hem fatsoenlijk te mounten zou ik nog wel een fan bovenin de kast plaatsen..

Maargoed dit is echt weer zo'n tweaker onwaardig topic geworden :D

[ Voor 25% gewijzigd door unfor op 30-03-2013 14:40 ]

• KetchupFTW
Quad schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:35:
Vergeet niet dat de GPU ook warm wordt, die warmte gaat nu ook door de heatpipes geblazen worden en dus de beste koeling is nu niet aanwezig.

Als je de GPU eruit haalt en Prime95 runt dan zal je zien dat de temperatuur lager is mits je de fans wel correct hebt blazen!
De GPU staat nu niet aan aangezien ik nog geen VGA -> DVI heb, hij zit er wel in.
Quad schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:29:
Tsja, ik heb het al een keer eerder tegen je gezegd, je moet de koeler een kwartslag draaien voor betere prestaties, dit gaat niet goed werken.

Dat het niet past is nonsens want de R4 is ruim, heel ruim.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/15dtmp1.png

[ Voor 5% gewijzigd door KetchupFTW op 30-03-2013 14:41 ]

• unfor
Je snapt het echt niet?
Je kunt de heatsink verticaal en horizontaal mounten, hij staat nu horizontaal mounted.

Moederbord uit tray halen, heatsink verticaal mounten, fans draaien in de juiste richting, klaar.
Dan kom je niet eens in de buurt van de memory slots.

Als ik dit monster kan verticaal mounten met 4 memory slots in gebruik, dan kan jij dat ook met een veel kleinere cooler.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MEy3yq43HcDEMgDLwZV0ZeVe/full.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door unfor op 30-03-2013 14:48 ]

• Quad

Quad

Doof

Een beetje tweaker laat zich niet door geheugen dimmetjes tegen houden :+
Beetje moeite verzetten en profiteren van beter resultaat.

Edit:
Kijk mij photoshopskills hebben

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/jtm8zl.jpg

Je kan prima bij het geheugen.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 30-03-2013 14:49 ]

nggyu nglyd

• KetchupFTW
unfor schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:43:
Je snapt het echt niet?
Je kunt de heatsink verticaal en horizontaal mounten, hij staat nu horizontaal mounted.

Moederbord uit tray halen, heatsink verticaal mounten, fans draaien in de juiste richting, klaar.
Ja meneer, dat begrijp ik, maar toen paste hij dus niet, toen we het gingen proberen, de RAM dims zaten nog steeds in de weg.

Edit:

Zo zie ik mij de airflow voor:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ptyy6e.png

Zit ik hier helemaal fout, of kan het zo zijn dat de CPU koeler nu warme lucht naar binnen haalt en dat hij daarom heter is dan gewoonlijk?

• unfor
Ja helemaal geweldig, perfecte airflow.
Veel succes er mee.

|:(

• Quad

Quad

Doof

Laatste keer:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/14v6yv6.jpg
KetchupFTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:49:
[...]

Ja meneer, dat begrijp ik, maar toen paste hij dus niet, toen we het gingen proberen, de RAM dims zaten nog steeds in de weg.

Edit:

Zo zie ik mij de airflow voor:

[afbeelding]

Zit ik hier helemaal fout, of kan het zo zijn dat de CPU koeler nu warme lucht naar binnen haalt en dat hij daarom heter is dan gewoonlijk?
Dat is geen airflow, dat is misbruik maken van de mogelijkheden die deze behuizing jou biedt!

[ Voor 81% gewijzigd door Quad op 30-03-2013 14:56 ]

nggyu nglyd

• michaelscott
Ik snap dat het een gedoe is om het moederbord eruit te halen en de koeler opnieuw te monteren, maar daar ga je uiteindelijk plezier van hebben! ;) Het past echt allemaal prima, kan ik je uit eigen ervaring vertellen!

• KetchupFTW
Ik begrijp het, maar in hoeverre is dit te doen? Die veertjes staan natuurlijk onder enorm veel stress en het is volgens mij best wel de taak om ze er weer in te krijgen aan de achterkant (zonder de cooler eruit te halen) en zonder het moederbord te raken.

• Quad

Quad

Doof

Je pakt gewoon het moederbord doosje, schroef het moederbord eruit en zet dat ding op je moederbord doos.

De koeler kan perfect op dit moederbord met het geheugen, anders eis ik van jou bewijs om te laten zien dat het niet kan. Je hebt zo te zien normaal geheugen met geen aparte headspreaders.

nggyu nglyd

• michaelscott
KetchupFTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:58:
[...]

Ik begrijp het, maar in hoeverre is dit te doen? Die veertjes staan natuurlijk onder enorm veel stress en het is volgens mij best wel de taak om ze er weer in te krijgen aan de achterkant (zonder de cooler eruit te halen) en zonder het moederbord te raken.
Die koeler kan echt wel wat aan hoor, als je gewoon voorzichtig doet, dan gaat er echt niks kapot!

• KetchupFTW
michaelscott schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:03:
[...]

Die koeler kan echt wel wat aan hoor, als je gewoon voorzichtig doet, dan gaat er echt niks kapot!
Gaat me ook niet om de koeler, maar meer om het moederbord + als we hem er niet meer in krijgen.. (dat veertje)

• Quad

Quad

Doof

Welk veertje? tussen de backplate en het schroefje?

nggyu nglyd

• paazei
Moeten wij je nou gaan overtuigen om het te doen?

Doe iets of laat dit topic sluiten, volgens mij wil je horen dat het best werkt zo en dat is ook zo, je krijgt alleen verrekte hoge temps en maakt al je moeite voor niks omdat je te lui bent het even goed te doen.

Doe het maar niet en kijk hoelang je hardware dat leuk vind..
Doe het goed en je probleem is weg.

Het probleem hier -> meneer is te lui om iets te hermonteren en hoopt dat de natuurwetten zich even aanpassen.

Slotje AUB.

• KetchupFTW
Quad schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:06:
Welk veertje? tussen de backplate en het schroefje?
Die de fan vastzet aan het koelblok, je kan hem ook zien op de foto.

Is het niet zo dat deze zomaar kan wegspringen door de kracht die er op staat als je hem probeert los te krijgen en in hoeverre kan je dat veertje aan de achterkant er weer inkrijgen zonder het moederbord eruit te halen?

• KetchupFTW
paazei schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:19:
Moeten wij je nou gaan overtuigen om het te doen?

Doe iets of laat dit topic sluiten, volgens mij wil je horen dat het best werkt zo en dat is ook zo, je krijgt alleen verrekte hoge temps en maakt al je moeite voor niks omdat je te lui bent het even goed te doen.

Doe het maar niet en kijk hoelang je hardware dat leuk vind..
Doe het goed en je probleem is weg.

Het probleem hier -> meneer is te lui om iets te hermonteren en hoopt dat de natuurwetten zich even aanpassen.

Slotje AUB.
Nee, ik ben te bang dat er iets mis gaat.

• Double-X-L
  • Laatst online: 04-02 08:22
Heb je de plastic bescherm sticker wel verwijdert van het koeloppervlak?

• paazei
De enige manier is om het te proberen, die veertjes zijn gemaakt om fans te verwisselen, zo fragiel zijn ze ook weer niet, klik klik, fan eraf, omdraaien, klik klik fan erop, volgende fan en 2 minuten later ben je klaar.

Ik snap natuurlijk dat je je nieuwe hardware niet kapot wil maken, maar als je het met beleid doet kan er eigenlijk niet veel fout gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door paazei op 30-03-2013 15:32 ]

• michaelscott
KetchupFTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:24:
[...]

Die de fan vastzet aan het koelblok, je kan hem ook zien op de foto.

Is het niet zo dat deze zomaar kan wegspringen door de kracht die er op staat als je hem probeert los te krijgen en in hoeverre kan je dat veertje aan de achterkant er weer inkrijgen zonder het moederbord eruit te halen?
Het is inderdaad vervelend, maar niet onmogelijk, om dingen aan de koeler aan te passen, terwijl deze gemonteerd is in de kast. Daarom hier het advies om het moederbord er uit te halen en dan op je gemak de koeler te herinstalleren! ;)

• KetchupFTW
Okay, ik ga het proberen zodra ik mijn nieuwe scherm heb (want dan moet hij toch open). Anders breng ik hem wel even naar een computerwinkel, kijken of zij wat voor me kunnen regelen.

Bedankt voor de hulp in ieder geval, als er nog wat is hoor ik het graag.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
De 3570s staan wel bekend om heethoofdig gedrag, ongeacht de koeler. Zelfs een op waterkoeling gehad die bij prime zo 70 werd (met een 480 rad!)

mixing a drink and music

• Quad

Quad

Doof

Dit is de 3570k, niet de s variant.

nggyu nglyd

Pagina: 1