Hoe extra speakers aan te sluiten op een Philips 32pfl3517h

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 17:56
De vraag in het kort: Hoe krijg je een PC-speakersetje aan deze TV op zo een manier dat het volume met dezelfde AB te regelen is?

Het uitgebreide epistel:
Mijn vader (ver in de 80) heeft zijn eerste platte TV. Echter het geluid bleek slecht. Dat de TV is ingebouwd in een ouderwetse eiken TV-kast maakt het er ook niet beter op. Ondanks nieuw hoortoestel kan hij vooral spraak slecht verstaan.

Als (tijdelijke?) oplossing heb we een setje Logitech PC-speakers aan de koptelefoonuitgang gehangen en het geluid van de TV zelf op nul gezet. Maar het is niet mogelijk om met de TV-Afstandsbediening het volume te regelen en dat is ook weer erg onhandig. Wie weet hier een oplossing voor?

Erg belangrijk:
  • De eiken TV-kast moet blijven
  • Geen 2de apparaat
  • Bij voorkeur 1 AB.
Al gedacht is aan:
  1. Zijn oude Panasonic terughalen uit de kringloop. Was al weg (helaas of gelukkig?).
  2. Een Samsung of ander merk TV voor hem kopen. Het koptelefoon uitgangssignaal gaat in sterkte mee met de AB (waar het bij de Philips constant is).
  3. Speakersetje met AB. Kan mijn vader in ieder geval blijven zitten. En dan een AB erbij zoeken die ook de TV kan bedienen.
  4. Eventueel speaker die spanning krijgt via USB? Dan is inschakelen ook gelijk met de TV.
Hier nog wat info over de TV Connectiviteit
 AUDIO-INGANG: DVI/VGA-mini-stereoaansluiting van 3,5 mm
 Composite en Audio: CVBS/Y, Audio L/R
 Component en Audio: Y Pb Pr, Audio L/R
 DIGITALE AUDIO-UIT: Cinch
 SCART: SCART (RGB/CVBS)
 HDMI 1/2
 Antenne: 75 ohm, coaxiaal
 Common Interface: CI
 USB (Sommige modellen hebben twee USB-poorten.)
 Hoofdtelefoons: mini-stereoaansluiting van 3,5 mm
 HDMI HDMI-kenmerken
 Audio Return Channel (alleen HDMI 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 21:39
Settopbox voor digitale tv is de makkelijkste oplossing lijkt me.Daar krijg je meestal een universele afstandsbediening bij en er zit analoog uit op met volumeregeling via de ab.

En je vader kan in hd tv kijken desgewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heel appart dat de koptelefoon niet zorgt dat de speakers uitgaan van de TV zelf en dat het geluid niet met de remote aan te passen is, klinkt meer als een line-out dan een koptelefoon aansluiting. Heb je al door de handleiding gelezen of daar niet iets in staat over die aansluiting?

Er zit ARC op de TV, dus aqls er een versterker/receiver in huis is die dat ook heeft, kan je het geluid daar overheen gooien, en met een logitech harmony kan je dan 1 afstandsbediening gebruiken. Al is mijn ervaring dat dat juist bij oudere mensen erg lastig is, maar verschilt ook van persoon tot persoon natuurlijk.

Behalve dat kan je natuurlijk in het menu de klank wel iets wat veranderen, meer bass (desnoods een boost aanzetten ook) of meer trebble.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kan in principe wel, maar ongeveer dertig stappen het menu in dus praktisch niet te doen.

Kijkt hij alleen TV? Of ook DVD/VCR etc? Anders is een digitale decoder zoals genoemd misschien wel de mooiste (makkelijkste, goedkoopste) oplossing.
Die zet je dan achter de TV in de kast zodat hij niet zichtbaar is maar wel IR signaal pakt. Dan heb je de volume regeling van de decoder en één bediening die meestal ook wel de TV aan/uit kan zetten.

[ Voor 67% gewijzigd door mr.paaJ op 30-03-2013 13:40 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 17:56
Alvast bedankt voor de input. Ter aanvulling: er wordt alleen TV gekeken. Er is een CI-module voor Ziggo-HD.

Een decoder is inderdaad een oplossing (heb nog een Humax 5100C en Homecast Colorado liggen). Alleen is er eigenlijk geen fysieke ruimte voor de decoder (en de goede man krijgt de bibbers van elk nieuw apparaat).

Dus voordat ik een decoder achterin de TV-kast ga monteren en een universele AB ga aanschaffen wil ik nog even kijken of er een oplossing zonder decoder mogelijk is.

Zo is er een Trust horizon sound bar (spanning via USB). En dan een variant met AB. Iemand ervaring met zo een soort oplossing?