Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Stereo audio switch met remote

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Omdat ik door mijn inputs heen ben op m'n stereo-installatie is het tijd om het aantal inputs een flink op te hogen dmv een audio switch.

Het liefst met 6 inputs, gezien ik direct al 4 inputs in gebruik ga nemen. 6 inputs heb ik nog niet gezien voor een betaalbare prijs. Voornamelijk zijn het studio switches die ik van Google krijg, en dan heb je het over 19" spul met 12 of meer inputs zonder afstandsbediening en dan spreek je snel over honderden euros, terwijl ik een budget van 100 in gedachten had.

Ik vind wel switches met 4 inputs, maar van merken waar simpelweg slechte of geen positieve reviews te vinden zijn. Een Shinybow SB-5440RL En de enige review die ik van dat ding kan vinden staat op Amazone, en doet wat het moet doen. En voor een prijs van $114 (op Amazone dan) zou het perfect in het budget passen.

Maar dat ding is foeilelijk en zou een video/audio-switch van het zelfde merk beter passen (als ik hem wel even zwart verf): Shinybow SB-5430

De video/audio switch is goedkoper en heeft meer functies (video en een 2de output ) maar heeft een behuizing van plastic, met een tiptoets aan/uit schakelaar, terwijl die lelijke duredere audio-switch dan wel een metalen behuizing heeft, en gewoon een aan/uit knop. Ik wil de unit wel laten meeschakelen door de stereo-set, en met tiptoets is het nogmaar de vraag of ie een always-on stand heeft, want opstaan om dat ding aan te zetten zie ik niet zitten, maar gezien het lage verbruik zou die niet persee op een geschakelde stopcontact te zitten.

Als ik kijk naar een video/audio switch van een ander merk, zoals een StarTech CPNT410IR Ziet ie er niet slecht uit, en de prijs is ook stukken beter, en heeft ook analoge stereo inputs. Alleen zijn de reviews behoorlijk teleurstellend, vooral als het gaat om beeld kwaliteit, en beeld gaat er toch niet doorheen. Puur kijkend naar wat het ding kan, en wat de prijs is, lijkt het te mooi om waar te zijn, en eerder een hassie-bassie kwaliteit is.

Nu had ik nog wat andere switches gevonden, maar dat zijn passieve, en dus zonder afstandsbediening, of het zijn simpelweg niet de units die ik zoek, zoals dit ding

Zijn er nog andere switches voor audio (als het incl video is mag het ook natuurlijk) met de volgende eisen?

De eisen op een rijtje:
- Minimaal 4 stereo inputs en 1 output, allen aan de achterzijde
- Afstandsbediening
- Budget: ±100,-
- Maximaal 36cm breed
- Kwalitatief goed om het in een HiFi set te gebruiken

Ey!! Macarena \o/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
Deze voldoet aan de meeste van je eisen, alleen kwaliteit is misschien niet heel denderend:

Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.nl/images/products/AVSWITCH-2%20_MR.JPG

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Thanx, die heeft Google mij mooi niet laten zien, de boefjes :P

Zoeken naar HQ spul, levert gigantisch veel op. Die maken echt alles. Soldeertin, -bouten, -stations, oordopjes, kabels, verloopjes, luchtcompressors voor in de auto en zelfs telescopen. Iets in mij zegt dat het meer een el-cheapo merk is, dan kwaliteit. Dan neig ik toch meer naar Shinybow, hoewel daar ook niet veel over te vinden is als het gaat om reviews van de 2 potentiele producten die ik interessant vind, zie je voornamelijk audio/visuele apparatuur wat ze maken.

Maar we wachten nog even geduldig af of iemand met een goude tip langs komt waaien :P

Ey!! Macarena \o/