Opzetkammetje tondeuse kapot, na 5 weken nog geen nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 16:46
Beste mede Tweakers,

ik heb even jullie advies ndig betreffende het volgende.

Halverwege december 2012 heb ik een Babyliss tondeuse besteld bij een webshop. Deze is mooi naar tevredenheid geleverd. Helaas ging halverwege febrauri het kleinste opzetkammetje stuk. Dit is gemaakt van hard plastic en brak simpelweg middendoor. (Op internet lees ik overigens meer dezelfde klachten.).

Halverwege februari (22ste) de webshop hiervoor gemaild. Ze gaven aan dat het vervelend was, en dat ze leverancier zouden mailen om te vragen voor een nieuwe opzetkam. Ze verwachten dat dit binnen enkele werkdagen opgestuurd zou worden.

17 maart heb ik er nog een mail aan gewaagd, want helaas had ik nog steeds geen opzetkammetje. De webshop gaf aan nogmaals de leverancier te mailen.

Vandaag is het 30 maart, nog steeds geen opzetkammetje. Ik kan mijn tondeuse dus al sinds halverwege februari niet goed gebruiken voor mijn haar (helemaal kaal kan wel natuurlijk 8)7 ).

Mijn vraag is wat in deze te doen. Wat is mijn recht, en wat is jullie advies.

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer de webshop eens te bellen. Vaak kun je er dan wel achter komen of ze écht gemaild hebben. Misschien vinden ze dit weer zo'n prutsklacht waar ze niets voor doen (ze verdienen er immers niets aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:20
Nog een keer mailen dat je nu wel lang genoeg hebt gewacht? En anders inderdaad even bellen. Een beller is sneller ;-) en naar mijn ervaring krijg je meer voor elkaar wanneer je iemand persoonlijk spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:58
Misschien niet helemaal de bedoeling, maar probeer anders zelf even contact op te nemen met Babyliss, wellicht dat zij je (sneller) kunnen helpen ;)

Nog even voor de beeldvorming, heb je nu een kale kop of een weelderige bos haar? :9

[ Voor 22% gewijzigd door oohh op 30-03-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 15:27
Rechten reparatie consumentenaankoop, kort gezegd als consument heb je veel rechten!

De webshop is zelf verantwoordelijk om het mankement op te lossen, ze mogen je niet doorverwijzen naar de fabrikant.
Een klant kan u aanspreken op gebreken aan een product dat bij u is gekocht. U bent dan verplicht het probleem voor de klant op te lossen, bijvoorbeeld door het product te (laten) repareren of het te vervangen. U mag de klant dus niet doorverwijzen naar de fabrikant. U kunt naderhand zelf wel bij de fabrikant aankloppen, maar daar staat de klant buiten. De consument mag u altijd aanspreken op uw wettelijke verplichting om gebreken aan een product te verhelpen.
Consumenten aankopen van elektronica komen bijna altijd met 2 jaar garantie (Europese norm), wat inhoud dat het melden van de klacht volstaat om recht te hebben op garantie/reparatie:
De consument kan tijdens de garantie namelijk volstaan met het melden van de klacht waarna u deze dient te verhelpen. Slechts wanneer u kunt aantonen dat het gebrek aan het product door eigen schuld van de consument is ontstaan, kunt u de klacht van de hand wijzen.
Meer info

Oftewel, de aanhouder wint, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Thanks. Ik heb zojuist nogmaals een mail gestuurd en zal dinsdag eens bellen (helaas zijn ze niet bereikbaar in het weekend).

Momenteel heb ik nog een bos haar, maar die gaat er dadelijk vanaf. Oftewel kaal :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.day
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
sypie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:02:
Probeer de webshop eens te bellen. Vaak kun je er dan wel achter komen of ze écht gemaild hebben. Misschien vinden ze dit weer zo'n prutsklacht waar ze niets voor doen (ze verdienen er immers niets aan).
oohh schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:15:
Misschien niet helemaal de bedoeling, maar probeer anders zelf even contact op te nemen met Babyliss, wellicht dat zij je (sneller) kunnen helpen ;)

Nog even voor de beeldvorming, heb je nu een kale kop of een weelderige bos haar? :9
Dit zou ik doen. Bellen heeft altijd meer effect dan een mailtje sturen. Indien de webshop een fysieke winkel heeft, daar langsgaan. Een mailtje wordt nu eenmaal vaak vergeten in de haast. Niet netjes, maar het gebeurd.

Mocht je niet verder komen bij de webshop, dan naar Babyliss mailen of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

En als je niet 'durft' te bellen, vraag gewoon een familielid/kennis/vriend om dat voor je te doen. Ik zie maar al te vaak in mijn omgeving mensen die heel graag niet willen bellen en liever een mailtje tikken. Er zijn gelukkig ook veel mensen die het niet erg vinden om de telefoon te pakken.

Een beller is sneller, is inderdaad waar ik me bij aansluit. :-) Succes!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Heb zelf al twee Babyliss tondeuses gehad die vrij snel achter elkaar kapot gingen, van garantie of reactie hebben ze daar niet echt gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:39
Bender schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:00:
Heb zelf al twee Babyliss tondeuses gehad die vrij snel achter elkaar kapot gingen, van garantie of reactie hebben ze daar niet echt gehoord...
Ik heb juist andere ervaringen met Babyliss. De webshop waar ik mijn tondeuses kocht weigerde breuken zoals omschreven in de TS te vergoeden. Het verhaal naar Babyliss gemaild en binnen twee weken had ik een volledig nieuw setje (dus niet enkel het opzetstukje dat defect was geraakt, maar een compleet nieuwe set).

Mijn ervaring was echter wel al pak 'm beet drie jaar geleden. Wellicht dat ze een andere policy nu hanteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Ik heb de webshop nogmaals gemaild, geen enkele reactie. Aangezien het 50 cent / minuut kost om te bellen, heb ik eerst Babyliss gemaild. Ze zeggen dat het kammetje er over 2 weken is. Ben benieuwd. Maar het lijkt me wel positief :).

Wat de webshop betreft, daar bestel ik dus niets meer.

[ Voor 6% gewijzigd door SpeciesXX op 07-04-2013 22:38 ]

Pagina: 1