Advies gevraagd: Dell gaat te laat leveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 21:14
Wij zijn nu een jaar of 10 zakelijk klant bij Dell, en hebben door de jaren heen best wel wat besteld.

Nu heb ik op 18 maart 3 pc's bij Dell besteld, hierbij veel overleg gehad met onze accountmanager, omdat de levertijd voor ons in dit geval heel erg strak is. De accountmanager heeft meerdere malen bevestigd dat de bestelling op of voor 27 maart afgeleverd zou worden.
Tot op vandaag heeft Dell de levering echter nog niet eens bij de koerier aangeboden.

Ik ben vanaf maandag 25 maart dagelijks met onze accountmanager gaan bellen omdat ik zag dat ze de levertijd niet zouden halen, en heb weer meerdere malen gezegd dat als ze te laat leveren wij de machines niet kunnen gebruiken. Helaas was het enige dat onze accountmanager me kon vertellen dat er 'geen problemen waren', 'dat het waarschijnlijk heel snel geleverd zal gaan worden'. Verder heeft de accountmanager op mijn verzoek er een spoedlevering van gemaakt, maar krijgt naar eigen zeggen hier geen feedback van of dat ook gelukt is of niet.

Op het moment van schrijven staat er op de Dell bestelgegevens site nog steeds 'leveringsdatum 27 maart'.

Ondertussen hebben we bij Coolblue een alternatief besteld (en geleverd gekregen). De Dell machines hebben echt zeker de voorkeur dus het idee is om tot het allerlaatste moment te wachten of Dell nog leverd, en dan een van beide leveringen te retourneren.

De vraag is nu wat ik het beste kan doen. Bij Dell is op basis van nabetaling besteld. Kan ik het beste de levering door UPS niet accepteren, of wel accepteren en dan retour zenden? Heeft iemand inzicht in haken en ogen rondom beide mogelijkheden?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 17:24

Perkouw

Moderator General Chat
MerijnB schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:40:
Wij zijn nu een jaar of 10 zakelijk klant bij Dell, en hebben door de jaren heen best wel wat besteld.

Nu heb ik op 18 maart 3 pc's bij Dell besteld, hierbij veel overleg gehad met onze accountmanager, omdat de levertijd voor ons in dit geval heel erg strak is. De accountmanager heeft meerdere malen bevestigd dat de bestelling op of voor 27 maart afgeleverd zou worden.
Tot op vandaag heeft Dell de levering echter nog niet eens bij de koerier aangeboden.

Ik ben vanaf maandag 25 maart dagelijks met onze accountmanager gaan bellen omdat ik zag dat ze de levertijd niet zouden halen, en heb weer meerdere malen gezegd dat als ze te laat leveren wij de machines niet kunnen gebruiken. Helaas was het enige dat onze accountmanager me kon vertellen dat er 'geen problemen waren', 'dat het waarschijnlijk heel snel geleverd zal gaan worden'. Verder heeft de accountmanager op mijn verzoek er een spoedlevering van gemaakt, maar krijgt naar eigen zeggen hier geen feedback van of dat ook gelukt is of niet.

Op het moment van schrijven staat er op de Dell bestelgegevens site nog steeds 'leveringsdatum 27 maart'.

Ondertussen hebben we bij Coolblue een alternatief besteld (en geleverd gekregen). De Dell machines hebben echt zeker de voorkeur dus het idee is om tot het allerlaatste moment te wachten of Dell nog leverd, en dan een van beide leveringen te retourneren.

De vraag is nu wat ik het beste kan doen. Bij Dell is op basis van nabetaling besteld. Kan ik het beste de levering door UPS niet accepteren, of wel accepteren en dan retour zenden? Heeft iemand inzicht in haken en ogen rondom beide mogelijkheden?
Je zegt eerst dat je de machines niet kan gebruiken als ze te laat worden geleverd en daarna spreek je dit ineens tegen. :?

Wat je het beste kan doen is bellen en zeggen dat je ze niet meer hoeft, oftewel bespreek dit met de accountmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:48

sphere

Debian abuser

Voor zover ik weet geldt de wet kopen op afstand niet voor bedrijven. Kan je wel retourneren aan CoolBlue?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
sphere schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:51:
Voor zover ik weet geldt de wet kopen op afstand niet voor bedrijven. Kan je wel retourneren aan CoolBlue?
Nee, maar daar doel ik ook niet op.
Ze geven echter meerdere malen aan het voor of op de 27ste te leveren en voldoen hier niet aan, daarbij is ook duidelijk aangegeven dat ze anders niet meer geleverd hoeven worden omdat ze onbruikbaar zijn.

Lijkt me dat je dit toch wel ongedaan kan maken (IANAL tho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:46:
[...]

Je zegt eerst dat je de machines niet kan gebruiken als ze te laat worden geleverd en daarna spreek je dit ineens tegen. :?

Wat je het beste kan doen is bellen en zeggen dat je ze niet meer hoeft, oftewel bespreek dit met de accountmanager.
Onze deadline lag in principe op de 29e. We zijn ons nu in bochten aan het wringen om die te verlatennaar achter te schuiven om op die manier toch op de levering van Dell te kunnen wachten.

Ik heb dit uiteraard al meerdere malen bij onze accountmanager neergelegd, en hij zegt dan: "ik kan het proberen te annuleren". Dit willen we eigenlijk pas als we echt niet meer uit kunnen stellen.

[ Voor 1% gewijzigd door MerijnB op 30-03-2013 09:32 . Reden: Betere verwoording ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De accountmanager heeft meerdere malen bevestigd dat de bestelling op of voor 27 maart afgeleverd zou worden.
Helaas was het enige dat onze accountmanager me kon vertellen dat er 'geen problemen waren', 'dat het waarschijnlijk heel snel geleverd zal gaan worden'. Verder heeft de accountmanager op mijn verzoek er een spoedlevering van gemaakt, maar krijgt naar eigen zeggen hier geen feedback van of dat ook gelukt is of niet.
Dit is nog het mooiste van het hele verhaal. Een accountmanager van een bedrijf zegt vanuit dat bedrijf dat er geen probleem is en dat het "waarschijnlijk" wel gehaald wordt.

Een échte accountmanager belt op dat moment zélf naar het magazijn en zorgt dat de spullen worden verstuurd dan wel opgehaald kunnen worden door hemzelf zodat hij het persoonlijk langsbrengt. Dát is een accountmanager.

Zoals ik het nu zie van die accountmanager bij Dell doet hij niets meer dan telefoontjes aannemen, iets intikken en aan klikken op zijn computertje en daarna weer verder gaan met het lezen van nieuwsberichten op Tweakers.

Aangezien CoolBlue nu al geleverd heeft, naar tevredenheid, maar Dell alleen de voorkeur geniet kun je tegen Dell zeggen dat ze deze order schrappen en niet meer uit hoeven te leveren. De accountmanager mag dit best voelen, afspraak is afspraak.

Bij de volgende bestelling bij Dell kun je nog even ter herinnering de naam CoolBlue laten vallen, dat zij wél leveren binnen de gestelde termijn en als Dell daar weer niet aan kan voldoen dat je dan over gaat van Dell naar CoolBLue. Dan hoeft die accountmanager in ieder geval niet gestoord te worden tijdens het lezen van de nieuwsberichten op de frontpage. (moet je natuurlijk geen Dell spullen bestellen via CoolBlue, mochten ze dat hebben)

De betreffende accountmanager heeft naar mijn idee te weinig oog voor z'n klanten, anders had die het al lang anders opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
sphere schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:51:
Dit is interessant, we hebben op de site van coolblue gekeken voor bestellen, en daar staat niets over zakelijk vs particulier: https://www.coolblue.nl/k...-dagen-bedenktermijn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
sypie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:20:
[...]

De betreffende accountmanager heeft naar mijn idee te weinig oog voor z'n klanten, anders had die het al Dell anders opgelost.
Helemaal eens, ben ook flink teleurgesteld door de acties (en het ontbreken daarvan) van onze huidige accountmanager. Daar tegenover staat dat we in de afgelopen jaren geen grote problemen hebben gehad, en dat Dell (in een markt waar uistraling best belangrijk is) wel al jaren ons huismerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
MerijnB schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:24:
[...]

Dit is interessant, we hebben op de site van coolblue gekeken voor bestellen, en daar staat niets over zakelijk vs particulier: https://www.coolblue.nl/k...-dagen-bedenktermijn.html
Dit is natuurlijk een website voor particulieren en geen B2B.
Voor zakelijk zie -> http://www.coolblue.nl/zakelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:37:
[...]

Dit is natuurlijk een website voor particulieren en geen B2B.
Voor zakelijk zie -> http://www.coolblue.nl/zakelijk
We hebben het als particulier besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MerijnB schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:50:
...

Echt als particulier of gewoon via de particuliere site? Hoezo zou ik Dell maar afzeggen aangezien ze zich niet aan de afspraak konden houden.

Het imago van de multinational Dell zal wellicht iets zijn waar je mee wil worden geassocieerd, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat het eventueel niets uitmaakt of zelfs averechts kan werken.

[ Voor 40% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
MerijnB schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:50:
[...]

Dan heb je gewoon dezelfde rechten als elke andere particulier, dat moge duidelijk zijn. Dan geld de wet koop op afstand bijvoorbeeld ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Even terug naar de originele vraag, want het lijkt er erg op dat de order niet meer geannuleerd kan worden, dus, zending niet accepteren of wel accepteren en dan terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou Dell laten weten dat het niet meer hoeft/kan omdat ze de overeengekomen termijn niet hebben gehaald en je daarom een alternatief hebt moeten vinden. Een eventuele levering accepteren lijk me dan verder niet meer nodig (/alleen maar voor misverstanden kunnen zorgen).

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
MerijnB schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:17:
Even terug naar de originele vraag, want het lijkt er erg op dat de order niet meer geannuleerd kan worden, dus, zending niet accepteren of wel accepteren en dan terug sturen?
Niet accepteren en contact opnemen met je accountmanager zoals ik eerder al aangaf. Liever nog voordat ze verzenden contact opnemen en dan eventueel aangeven dat je het toch niet in ontvangst neemt wanneer ze verzenden.

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 12:04 ]

Pagina: 1