Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

signaalwaarden DSL modem uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Ik ben op zoek naar iemand die weet hoe er uit Speedtouch-modems
o.a. attainable rates e.d. kunnen worden uitgelezen. Via Google meerdere tutorials gevonden maar die zijn niet voor mijn type router geschikt. Het universele tooltje Alcatool heeft 5 sec gedraait om vervolgens vast te lopen en niet meer te connecten.

Telnet geeft een heel vaag resultaat met allemaal percentages in plaats van rates.
(Telnet->ADSL->Info)

Het betreft een Speedtouch 716 modem met Voice-functie die in bridged-mode voor de ISP staat.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32

Speedmaster

Make my day...

Je kan het programma Orbmt downloaden en op het tabblad settings kiezen voor Speedtouch.
Daarmee kan je de waardes van je speedtouch uitlezen

http://www.pcwelt.de/down....html?rate=0&page=2&bid=0

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Je kunt met DMT heel veel dingen bij Speedtouch modems uitlezen: http://www.kitz.co.uk/routers/DMTv7.htm .

• timmie1
Bedankt allemaal, ik heb Orbmt geprobeerd en deze werkt wel.
Ik ben er nu achter gekomen dat mijn verbinding helaas 2000 kbit in één nacht is teruggelopen en van ADSL2+ naar ADSL fast path is gegaan. Ik heb in die tijd ook 2x de aders losgedraait om iets weg te halen. Iemand een tip hoe ik die 2000 kbit weer terugkrijg? Dit omdat ik de provider over wil halen een sneller abo te leveren...

• Perkouw
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Dit omdat ik de provider over wil halen een sneller abo te leveren...
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar wil je nu sjoemelen zodat je de provider over gaat tot het sneller leveren van internet ?

Hoe je het nu schrijft komt het nogal ''duister'' over als het ware.

• timmie1
Nee, ik wil niet sjoemelen.
Ik zal het even uitleggen:

Volgens de provider is het maximaal haalbare bij mij thuis 9030Kbit.
Mijn modem gaf echter als attainable aan: 11716Kbit over ADSL2+
Het is volgens de ISP mogelijk te upgraden naar 24Mbit ipv 8Mbit bij een attainable rond de 12Mbit.
Ik zal dus qua overdrachtssnelheid net goed om het hogere abo aan te vragen.
Nu is sinds vanochtend mijn modem teruggeschakeld naar 9591Kbit over ADSL Fast Path.
Ik zou graag vroegere snelheid terugwillen om te kunnen upgraden qua abo.
Kost maar 2,00 en heb dan net dat beetje snelheid erbij.

Misschien is mijn modem gewoon brak? Is een Speedtouch 716.
Mijn andere modems zijn helaas slechter dan deze dus misschien moet ik een andere nemen.
Geen van onderstaanden lijkt me nieuw genoeg om het maximale eruit te halen, of wel?

Modems die ik nog heb:

Copperjet BBNed versie
Speedtouch 780 KPN
2x Speedtouch 716
Orange Sagem Fast 3212 Livebox.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
11716Kbit is dan toch nog steeds geen 12mbit. Het lijkt me stug dat ze dan ineens wel overstag gaan ?

• timmie1
Het is genoeg, volgens de medewerker TD met wie ik een mailwisseling heb gehad. De grens is rond de 12Mbit met evt. 500 Kbit speling.

Ik wil gewoon het maximale uit de verbinding halen...

[ Voor 19% gewijzigd door timmie1 op 30-03-2013 16:50 ]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
timmie1 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:48:
Het is genoeg, volgens de medewerker TD met wie ik een mailwisseling heb gehad. De grens is rond de 12Mbit met evt. 500 Kbit speling.

Ik wil gewoon het maximale uit de verbinding halen...
Het antwoord is gewoon heel simpel. Bellen en vragen om een snellere verbinding, krijg je nee dan houd het op. Of je moet kunnen overstappen naar kabel of een andere provider die een betere snelheid kan leveren op je ADSL lijn wat ik betwijfel.

• timmie1
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:51:
[...]

Het antwoord is gewoon heel simpel. Bellen en vragen om een snellere verbinding, krijg je nee dan houd het op. Of je moet kunnen overstappen naar kabel of een andere provider die een betere snelheid kan leveren op je ADSL lijn wat ik betwijfel.
Dat was het nou juist: Ik mocht geen sneller abonnement omdat ze dachten dat ik maar net 9Mbit zou kunnen halen. Ik heb gebeld en dat hebben ze me letterlijk gezegd. Ik kan wel upgraden als de attainable rond de 12Mbit zou liggen, dat is de grens die ze met KPN gezamelijk hebben afgesproken.
Ik heb net een week ADSL, juist omdat mijn kabelaansluiting zo vreselijk onstabiel en onwerkbaar is. Gelukkig is het geen vast contract dus als er een goed alternatief komt kan ik zo over...

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Als er wat mis is met je kabel aansluiting dan kan je dit door een monteur vaak kostenloos laten oplossen.

• timmie1
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:58:
Als er wat mis is met je kabel aansluiting dan kan je dit door een monteur vaak kostenloos laten oplossen.
Dat wist ik ook.
We zijn inmiddels al ruim anderhalf jaar en 3 monteurs verder...

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 30-03-2013 17:03 . Reden: Iets te arrogant... ;) ]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ik probeer alleen maar te helpen. Maar ik, en de rest op het forum, kunnen niets veranderen aan de dienstverlening van je huidige provider en/of je aansluiting thuis. Ik kan alleen maar zeggen, ga het gesprek, wederom, met kpn aan.

• timmie1
Ik snap het, ik snap het...
Ik hou voorlopig combinatie van kabel en ADSL even aan, hopelijk leggen ze in een half jaar VDSL2 aan, dan kan het wel wat sneller. Zal nog even een belletje naar ISP doen over verhoging van de snelheid en misschien heb ik nog wat geluk, verhogen ze toch mijn lijn.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Welke provider zit je? :)

• EricJH
Met ADSL hangt de snelheid af van afstand tot de wijkcentrale (of wijkverdeelkast als er een glasvezel tot in de wijkverdeelkast ligt) en de kwaliteit van de kabel.

Als alles aan de kant van KPN en klant netjes is aangesloten dan is de maximale snelheid zoals KPN aangeeft. Er is niet op magische wijze meer snelheid te maken.

Aangezien je al anderhalf jaar en drie monteurs verder bent heb ik maar een advies: give up the ghost.

• RadioAir
Wat je ook kan doen is gewoon naar een andere provider gaan (wanneer nog mogelijk). Telfort Internet basis is al 10Mb en als die gehaald wordt kan je zo upgraden naar Internet Standaard. Mogelijk is er via een straatkast dichterbij ook nog meer snelheid te behalen als je nu bij een niet-KPN aanbieder zit. Online en Tele2 bijvoorbeeld leveren alleen VDSL vanuit de centrale en niet vanuit de straatkast ;)

• timmie1
EricJH schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:25:

Aangezien je al anderhalf jaar en drie monteurs verder bent heb ik maar een advies: give up the ghost.
Jep, maar je hebt wel door dat dit over kabel (DOCSIS) gaat, he? ;)

@Tha_bulldog ik zit bij Cambrium, eigenlijk een klein dochterbedrijfje van Cambrium dat het broertje van Tweak is(BBNed). VDSL is hier helaas nog niet. Is 100meter verderop wel leverbaar maar hier niet, omdat de lijn een net andere route heeft :@ Flink balen... KPN ziet in komende 6 maanden nog geen mogelijkheid voor upgrade.

Upgrade naar Telfort zie ik, mede vanwege die capaciteitsproblemen nog niet zitten. Als ze het eens oplossen, wie weet? :P Lekker goedkoop iig...

Omdat er blijkbaar nog mensen zijn die naar dit topic kijken, wil ik toch nog even iets weten.
Hoe kan ik met de signaalwaarden uitrekenen hoelang de kabel is? En kunnen jullie iets opmerken aan mijn totale signaal?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/24b8bj4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/n2lj41.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 30-03-2013 19:19 ]

• timmie1
Ik ga zowieso voor een ander modem kijken. De snelheid schommelt wel heel erg bij torrents.
1e seconde 138 Kb, 2e seconde 690 Kb en dan weer 50 Kb. Hij is nu wel hoger ingetraind, namelijk op 12022.
Kan het zijn dat de DLM nog bezig is met snelheid omhoog te gooien?

• EricJH
timmie1 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:17:
[...]
Jep, maar je hebt wel door dat dit over kabel (DOCSIS) gaat, he? ;)
Desondanks doet dan geen afbreuk aan mijn verhaal. Je bent gebonden aan de lengte en kwaliteit van de telefoonkabel voor maximaal haalbare snelheid.

• timmie1
EricJH schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:22:
[...]
Desondanks doet dan geen afbreuk aan mijn verhaal. Je bent gebonden aan de lengte en kwaliteit van de telefoonkabel voor maximaal haalbare snelheid.
I know maar aangezien ik nog geen FttH heb en er dus alleen maar een telefoon- of coax-kabel ligt moet ik roeien met de riemen die ik heb. Coax werkt momenteel erg slecht, ik heb toch een verbinding nodig dus heb ik voorlopig DSL erbij als noodoplossing. :9

Als jij een andere, betaalbare manier/techniek weet om onbeperkt internet in huis te krijgen, laat het me even weten. Ben ik zo weer van DSL af! ;) 8)7

• RadioAir
Telfort heeft momenteel geen capaciteitsissues meer hoor, heb mijn lijn gisteren 24 uur volgas laten pompen als test en hij is 99,7% van de tijd met 5,7MB/s aan het downloaden geweest :)

• timmie1
tha_bulldog schreef op zondag 31 maart 2013 @ 10:42:
Telfort heeft momenteel geen capaciteitsissues meer hoor, heb mijn lijn gisteren 24 uur volgas laten pompen als test en hij is 99,7% van de tijd met 5,7MB/s aan het downloaden geweest :)
Misschien bij jou dan wel maar m'n vader heeft nog steeds een verbinding 1,5Mbit en een ping van 150ms.
Een aantal vrienden met Telfort hebben ook regelmatig issues dus helemaal opgelost is het blijkbaar nog niet.

Wat betreft mijn lijn. Attainable gaat heen en weer. Ik hoop dat het tijdelijk is en misschien door DLM komt die het hoogst probeert te komen. Het gat van 9081 naar 11509, dan weer 12022 en vervolgens weer terug naar 10411 :/ . Word er niet echt blij van, zeker niet nu mijn torrent met maar 650 Kilobyte per seconde binnenkomt. :(

Ik kom net in Bittorrent een heleboel Nederlandse ip's tegen met ISPFabriek, FTTH.concepts, lijbrandt.nl, xmsnet.nl . Wat ben ik jaloers..... 8)7 :F

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 31-03-2013 17:42 ]

Pagina: 1