Op zoek maar veilige password keeper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hallo allen,

Ik hoop dat dit topic waardig is maar ik kan er tegen alle verwachtingen in maar weinig over vinden.
Tot nu toe bewaarde ik al mijn inlogcodes en wachtwoorden op mijn Blackberry met blackberry protect.
Op de een of andere manier voelt dat bij Blackberry wel veilig.
Nu gebruik ik steeds meer de iphone en natuurlijk heb ik al tientallen Apps doorlopen die dat kunnen.
Maar het zijn toch allemaal Apps van derden wat niet echt veilig aanvoelt.

Met welke app hebben jullie goede ervaringen? Ik bedoel niet een app die de wachtwoorden waar nodig voor me invult, maar waar ik ze gewoon zelf in kan zetten en teruglezen. Voorwaarde natuurlijk veilig, en liefst via iCloud sync met dezelfde app op iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
Ik weet niet of het ook op iOS bestaat, maar voor Windows en Android gebruik ik LastPass.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik gebruik zelf al jaren 1Password, wat integratie met Dropbox biedt voor synchronisatie van de data naar andere devices. Tevens zit in de database een read-only webversie van de tool ingebouwd voor toegang tot je database vanaf een device waar geen 1Password op staat.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:20
Mooie topic start. Zocht hier zelf eigenlijk ook al een tijdje naar. Zal de ideeën hier volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik gebruik hiervoor KeePass. Het sleutelbestand staat op m'n dropbox waardoor ik op al m'n apparaten altijd de meest recente versie heb. Gewoon beveiligd met 1 master wachtwoord. Werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gebruik al jaren Lastpass pro synched over alle browsers ( nou ja in ieder geval IE, chrome en Firefox, de rest heb ik niet getest).
Apps voor Android en IOS. Je kunt attachments aan wachtwoorden hangen, wat handig is als je bijvoorbeeld een screenshot of pdf of zo nodig hebt voor info. En je kunt de boel ook nog lokaal exporteren mocht je dat willen. Ik zou echt niet meer zonder kunnen ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Dank voor alle suggesties tot nu toe! Zal me er morgen eens in gaan verdiepen. Vind het jammer dat Apple het niet combineerd in de app find-my-iphone bijvoorbeeld. -als zelfs blackberry het al heeft.....-
Dat voelt een stuk vertrouwder als het in handen van een derde partij te leggen. Op zich dacht ik al aan een document in dropbox. Maarja, zo veilig is of was dropbox nou ook weer niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 30-03-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Whieee schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:40:
Ik gebruik zelf al jaren 1Password, wat integratie met Dropbox biedt voor synchronisatie van de data naar andere devices. Tevens zit in de database een read-only webversie van de tool ingebouwd voor toegang tot je database vanaf een device waar geen 1Password op staat.
Gebruik 'm zelf ook alweer twee jaar ofzo maar dat laatste wist ik niet eens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 00:03:
Dank voor alle suggesties tot nu toe! Zal me er morgen eens in gaan verdiepen. Vind het jammer dat Apple het niet combineerd in de app find-my-iphone bijvoorbeeld. -als zelfs blackberry het al heeft.....-
Dat voelt een stuk vertrouwder als het in handen van een derde partij te leggen. Op zich dacht ik al aan een document in dropbox. Maarja, zo veilig is of was dropbox nou ook weer niet.
Ik zou sowieso niet zomaar een tekstbestand met al je wachtwoorden op Dropbox slingeren nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Nouja, ik ben dan misschien te naïef als ik de kans nihil inschat dat iemand doelbewust mijn dropbox overneemt en uitpluist. Maar ik ga nu natuurlijk de aangedragen Apps bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:31
Ik ben al jaren heel blij met Roboform.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:54
Ik gebruik bet als Satch keepass.

Icm met dropbox en minikeepass op ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46
Whieee schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:40:
Ik heb verschillende oplossingen gebruikt, maar 1Password steekt er wel met kop en schouders bovenuit. De synchronisatie met Dropbox (of iCloud) werkt subliem. Ik gebruik het op de Mac, iPad en iPhone. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lastpass!

Voordeel boven bijvoorbeeld KeePass is dat het geïntegreerd is in je browser, en overal automatisch voor je inlogt.
Daarnaast genereert het bij het aanmaken van een nieuw account ergens voor ook een veilig password, die hij dan automatisch in de database opslaat. Hoef je zelf geen (onveilig) password te verzinnen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:31
Compizfox schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:33:
Lastpass!

Voordeel boven bijvoorbeeld KeePass is dat het geïntegreerd is in je browser, en overal automatisch voor je inlogt.
Daarnaast genereert het bij het aanmaken van een nieuw account ergens voor ook een veilig password, die hij dan automatisch in de database opslaat. Hoef je zelf geen (onveilig) password te verzinnen.
Dit doet roboform dus ook :) Roboform kan je met een Everywhere licentie trouwens zo instellen dat ie toch lokaal de bestanden opslaat. Dan kan je het syncen dus buiten de servers van roboform om doen via je eigen nas, met de hand, of met dropbox.
Wat betreft invullen van wachtwoorden, roboform lijkt net iets slimmer om te gaan met invullen. Het gebeurt nogal eens dat een inlog pagina een iets andere url krijgt. Lastpass ziet dan geen match meer, roboform geeft wel een (meestal juiste) suggestie. Aangezien ik 500+ passwords heb na al die jaren is dat erg handig.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jawel, LastPass matcht namelijk op basis van domein en niet op basis van URL.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pall_Mall
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik gebruik Strip http://getstrip.com. Synchronisatie via Dropbox en beschikbaar voor alle platformen.
Geen integratie in browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gebruik zelf ook al een tijdje 1Password, echt ideaal. Enkel niet op m'n (gerootte) Android telefoon, omdat ik daar niet 100% zeker kan zijn dat er geen keyloggers etc. meekijken.

LastPass is bij mij tijdens het maken van m'n keuze afgevallen omdat het gegevens synched via hun eigen server, wat ze tot een aantrekkelijk doelwit van hackers maakt. (Ok, encryptie, maar wie weet wat te toekomst ons qua technieken gaat brengen) 1Password laat je via Dropbox of iCloud synchen, wat het risico naar mijn idee een stuk meer spreid.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:59
Ik gebruik pass
the standard unix password manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een 1Password-gebruiker. Al jaren op m'n Mac en sinds een tijdje gebruik ik 't ook op mijn iPhone en iPad. Vind 't super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:14

samo

yo/wassup

Voordeel van 1password t.o.v. keepass vind ik vooral dat het er best bruikbaar uit ziet. Niet te technisch, ingewikkeld. Maar gewoon lekker bruikbaar. Voor mij was dat een goede reden ervoor te betalen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die evt de app "Keeper" gebruiken:

http://www.iphoneclub.nl/...informatie-onversleuteld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 07:31

Barbas

Gallego!

Het staat ook vermeldt op de frontpage :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik KeePass op mijn PC in combinatie met de app KyPass. Voordeel hiervan is dat je je versleutelde bestand in een (privé) dropbox folder kan bewaren en zowel thuis als via je iPhone/iPad kan benaderen.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik gebruik nu al enige tijd SBSH Safewallet op mijn android, maar is ook beschikbaar voor de iphone: https://safewallet.com/. Het is een degelijke app die (kan) synchroniseren met dropbox. Daarnaast kan je safewallet nog installeren op een pc waarmee je ook kan communiceren zodat je altijd een backup hebt van je gegevens. Een mogelijk nadeel is wel dat het geen gratis tool is en je moest vroeger altijd apart betalen voor een desktop versie (ik weet alleen niet of dat nog steeds het geval is)
Pagina: 1