Zoals de titel het zegt, vandaag een thuis server in elkaar geboxt. M'n eerste overigens. Alles leek me goed te gaan, ik volgde wat algemene regels enzo en denk alles correct te hebben aangesloten.
Nu wou ik m'n systeem wel eens gaan testen en sloot ik de voeding aan op het net en de DVI kabel aan het scherm. Vol zenuwen duw ik op de power knop welks perfect het systeem aanzet, ik hoor de harde schijven opspinnen en na 10 sec weer downspinnen, de CPU Ventilator kooler draait vlijtig. De kast ventilators werken ook perfect en zijn in snelheid aanpasbaar.
Nu doet alleen het scherm het niet... Zit ik als leek wel wat met m'n handen in het haar... Er zijn on board 3 aansluitingen: DVI, VGA & HDMI. Alle drie heb ik ze getest, alle drie doen het niet. Het scherm springt niet aan...
Mijn setting:
Heb ik iets over het hoofd gezien? Is m'n moederbord naar de *tuut* ? Ik hoor ook geen biepjes na het opstarten. Zou dat niet moeten?
Alvast bedankt voor enige hulp!
Nu wou ik m'n systeem wel eens gaan testen en sloot ik de voeding aan op het net en de DVI kabel aan het scherm. Vol zenuwen duw ik op de power knop welks perfect het systeem aanzet, ik hoor de harde schijven opspinnen en na 10 sec weer downspinnen, de CPU Ventilator kooler draait vlijtig. De kast ventilators werken ook perfect en zijn in snelheid aanpasbaar.
Nu doet alleen het scherm het niet... Zit ik als leek wel wat met m'n handen in het haar... Er zijn on board 3 aansluitingen: DVI, VGA & HDMI. Alle drie heb ik ze getest, alle drie doen het niet. Het scherm springt niet aan...
Mijn setting:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 188,20 | € 188,20 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
3 | Western Digital Red WD30EFRX, 3TB | € 121,40 | € 364,20 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,90 | € 89,90 |
2 | Intel PRO/1000 GT | € 23,50 | € 47,- |
2 | Corsair CMV16GX3M2A1333C9 | € 86,50 | € 173,- |
1 | XFX Pro 550W | € 52,59 | € 52,59 |
1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 193,20 | € 193,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.164,99 |
Heb ik iets over het hoofd gezien? Is m'n moederbord naar de *tuut* ? Ik hoor ook geen biepjes na het opstarten. Zou dat niet moeten?
Alvast bedankt voor enige hulp!