• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-02 10:07
Hey mensen,

Ik heb een vraag over een moederboard: Packard Bell FIH57
Is het mogelijk om hier 2x HD5750 in crossfire op te doen?

Met vriendelijk groet,
Bob Koning

Dit zijn de specs:

Manufacturer: Packard Bell
Processor : Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz
Memory : 4096MB RAM
Hard Drive : 500GB
Motherboard : Packard Bell FIH57 (CPU 1)
Op.System : Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Video Card : ATI Radeon HD5750

[ Voor 48% gewijzigd door flyyy op 29-03-2013 23:34 ]

Verwijderd

Meestal kan dit wel maar.: Heb je al in de handleiding gekeken, een beetje eigen onderzoek doet geen zeer :) Naast dat het mobo het mogelijk wel aan kan heb je ook een voeding nodig die voldoende stroom levert...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 04:42 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 19:08

Nemesizz

Untouchable

Ik heb er zeer m'n twijfels over.

Als ik google naar afbeeldingen van het moederbord vind ik al niet veel soeps, en wat er al te zien is zijn vaak m-atx bordjes met 1 PCI-e 16x slot (is vrij normaal voor OEM pc's).

Makkelijkste manier is om gewoon je kast even open te maken, en kijken of er 2 PCI-e 16x sloten inzitten (fysieke sloten, het 2e slot, als het er al is, zal waarschijnlijk op 4x ofzo werken).

Daarnaast zijn de voedingen in die OEM PC's niet al te ruim, vaak net voldoende om de boel draaiende te houden, maar totaal geen extra power voor als je er een zwaardere videokaart in wil zetten....laat staan 2.

En dan zit je nog met het punt, dat ze bij die OEM's de BIOS strippen van allerlei functies zodat je er weinig aan kan instellen, en dingen zoals SLI/Crossfire vanuit de BIOS al niet support worden (Crossfire is er volgens mij iets soepeler in dan SLI, maar dan nog).

Dus vandaar, schat ik de kans ongeveer 90% dat het niet gaat lukken.