extra opteron voor server, deze past toch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 08:51
Hallo

Ik heb al een tijdje een Acer Althos g5450 draaien met 1 opteron 2380 en dus nog ruimte voor een tweede.
Ik kijk af en toe wel door vraag en aanbod heen, maar dit soort processoren kom je niet vaak tegen.

Op ebay zie ik ze echter wel, maar ik twijfel of het de goede is.
Voor zover ik weet is er maar 1 soort, maar voor de zekerheid vraag ik het hier maar even.

Ik kwam deze tegen namelijk:
Lijkt me een prima verkoper, flink wat verkocht en een hoge rating.

Ik kan op internet maar 1 versie (stepping) van de 2380 vinden (C2)
De verkoper heeft het over "cacuc", maar volgens deze site is dat ook gewoon C2

De exacte spec van de bestaande processor is lastig te bepalen, ik ben maandagavond pas weer daar. Op de server draait esxi, in een win7 machine heb ik cpu-z gedraaid (beetje hakkietakkie)
Daar krijg ik deze output (sorry voor de crappy kwaliteit):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3264324/2013-03-29%2021.59.46.jpg
Hier staat stepping 2 (dat zal dan C2 zijn, bij revision staat ook RB-C2).

Bij de advertentie staat verder nog "socket FR2" en bij CPU-z staat FR4. Die eerste staat gewoon beschreven op wikipedia: Wikipedia: Socket F, maar FR4 staat er niet tussen.
Maakt dit nog uit voor de processoren?

Veel vragen, ik weet het. Het lijkt me dat ze hetzelfde zijn en kunnen samenwerken, maar wil het toch graag even zeker weten :X

Bedankt
Timberleek.

by the way, in die cpu-z output staat dat de fsb 66MHz is met een 38x multiplier. Dat komt ook uit op 2.5GHz, maar bij memory staat ook 66MHz als DRAM freq. Is dat gewoon een foutje van cpu-z (misschien door de combo met esxi) en zit er nog iets van een ram multiplier achter of werkt er iets niet naar behoren?

Mocht het belangrijk zijn. Er zitten 8 1GB pc2-5300P latjes in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

10€ voor een werkende quadcore? Das bijna te mooi om waar te zijn natuurlijk met een CPU met advies prijs van $370.67. Maar het lijkt erop dat het een CPU met hetzelfde type is, jammer dat hij er geen twee heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
klopt het is heel goedkoop, maar gezien de reputatie van de verkoper, verkoopt hij geen junk (zou ik zeggen)

maar er staan er nog meer op, ik kan nog wat rondkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 91626 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 04:31:
10€ voor een werkende quadcore? Das bijna te mooi om waar te zijn natuurlijk met een CPU met advies prijs van $370.67. Maar het lijkt erop dat het een CPU met hetzelfde type is, jammer dat hij er geen twee heeft!
Je weet dat deze niet meer verkocht worden hé ?
pricewatch: AMD Opteron 2380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 91626 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 04:31:
Het is dan ook een CPU uit 2009 op een exotisch socket... Die dingen verkoop je nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Vooral dat laatste denk ik, zat laatst al een eeuwigheid te zoeken naar een nieuwe cpu koeler.
Gelukkig passen socket 940 koelers erop.
Pagina: 1