• pieter02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02 17:27
hallo,
ik heb pas Cinebench gedraaid en zag dat de i7 860 ongeveer 5 punten haalt maar mijn i7 870 haalt maar 0,38 punten en in Cpu-z staan maar 2 cores en 2 threads.
in de bios kan ik niets aanpassen (medion pc) met Windows 7 32 bit.
dus weet iemand of dit hoort kan er verder niet echt iets over vinden.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/j70i2x6faepk3hz/Naamloos.png

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wil niet veel zeggen, maar op de site van CPU-Z staat een pic van de uitdraai van een i7 860 waar 2 cores en 4 threads aanwezig zouden zijn. Als trotse eigenaar van een 860 (typ ik nu op) kan ik zeggen dat dat onzin is, 4 cores en 8 threads.

Tooltje weet niet waar het het over heeft.

Komt bij dat je met simpel rekenwerk kunt verzinnen dat jouw probleem niet in aantal cores of threads zit - stel dat slechts 2 actief zouden zijn, dan zou je op 1/4 van de performance steken. 5/4=1.25. Jij haalt daar nog maar een derde van, dus een twaalfde van wat je verwacht. Je hebt dus een ander probleem.

Gokje: te weinig RAM... Maar goed, verdiep je eens in wat die benchmark doet, welke afhankelijkheden het heeft. Dan kom je vanzelf achter het probleem. Een of ander tooltje draaien is nooit even goed als gewoon kennis zelf opdoen.

Verder is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent, en als je er niet uitkomt dat je aangeeft wat en waar je gezocht hebt. Het is erg makkelijk om te roepen "kan er verder niet echt iets over vinden.", zo lijkt het alsof je niets gedaan hebt. Geef eens aan waar je zocht op welke zoektermen en wat je wel vond (links!). Dan kunnen we je verder helpen zoeken zodanig dat je volgende keer zelf meer kunt.

* dion_b mompelt iets over leren vissen ipv gratis vis uitdelen

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 29-03-2013 23:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
pieter02 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:39:
.. en in Cpu-z staan maar 2 cores en 2 threads.
Als je een afwijkende waarde krijgt test in ieder geval ook met de laatste versie, misschien is het wel een bugje.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 22:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ctrl+alt+delete en check je prestatie tab?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat, en kijk eens onder environmental variables. Hyperthreading moet gewoon in de BIOS staan, overigens.

En ga naar Win7 of 8-64 bit! Met 32-bit heb je een geheugen probleem.

Enviromental values vind je door start > enviromental values in te tikken.

Staat het daar niet (heb geen NL versie, zelfs geen Win7 meer): het staat onder System > Advanced tab.

EnviroValues

De waarde die je zoekt is: NUMBER_OF_PROCESSORS.

[ Voor 48% gewijzigd door Umbrah op 29-03-2013 23:35 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Als aanvulling op Umbrah, mocht het een software instelling zijn dan kun je deze ws vinden in msconfig onder:

Computer opstarten > Geavanceerde opties > Aantal processors

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
ctr alt del en dan in taakbeheer naar prestaties kijken.
zouden 8 balkjes met cpu gebruik moeten staan, bij mijn 860 wel in elk geval.
fout zit in windows maar weet niet zo snel een oplossing opnieuw installeren mischien?
ik denk omdat het een oem pc is, dat ze een ghost van windows van een dual core hebben gebruikt ofzo.
Pagina: 1