flikkeren en "inbranden" bij nieuw IPS scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Hallo,

Ik heb inmiddels mijn derde IPS scherm, en alle drie vertoonden hetzelfde probleem: na enige tijd begint het scherm te flikkeren en blijft een oud beeld zichtbaar, alsof het is ingebrand.

Ik heb een LG IPS234V-PN gekocht en toen deze bovenstaande euvel vertoonde na een week teruggebracht. Na onderzoek werd verteld dat het scherm defect en niet te repareren was. Ik heb toen een nieuwe gekregen van hetzelfde type, maar deze vertoonde dezelfde dag hetzelfde euvel. Deze heb ik dus ook teruggebracht en deze week ingeruild voor een Iiyama X2377HDS-1. Maar ook deze vertoont weer hetzelfde:

Na enige tijd blijft een oud beeld zichtbaar en flikkert het scherm. Ik heb de monitor uitgezet, zelfs het netsnoer verwijderd en de verbinding met mijn PC losgehaald. Als ik dan het scherm weer aanzet, is het beeld nog steeds zichtbaar, ook al is de PC dus niet verbonden. Dit vertelt me dat het volgens mij niet aan mijn PC of videokaart ligt.
Ik heb nu enge tijd een diavoorstelling afgespeeld, en het ingebrande achtergrondscherm is nu verdwenen, maar het scherm flikkert nog wel.
Als ik de achtergrond kleur verander (http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php) valt mij op dat alleen het groene scherm flikkert.

Ik heb hier op internet niets over kunnen vinden, maar ik vind het wel opvallend dat ik dit bij 3 opeenvolgende schermen heb. Waar kan dit aan liggen?

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
En je maakt gebruik van een VGA kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kabel defect of je aansluiting van de videokaart heeft misschien een stofje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
De LG schermen had ik aangesloten met een DVI naar HDMI kabel, de Iiyama met de bijgeleverde DVI kabel. Het flikkeren blijft als ik een andere PC via VGA aansluit en hiernaar omschakel. Zelfs als ik de kabel loshaal en het scherm uit en weer aanzet, blijft het flikkeren en het ghost beeld zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06 17:13
Oke..

maar je kan mij niet vertellen dat je na 3 nieuwe schermen gekregen te hebben ze alle drie dezelfde problemen vertonen. Dan ligt er gewoon iets aan je videokaart of aan je kabels. Heb je het ook al getest bij een Nieuwe computer en geen oude die hz/resolutie niet aankunnen?

- Stroomkabel misschien het probleem?
- Settings van je beeldschermen naar standaard zetten of kleinere resolutie al geprobeerd?
- Welke videokaart gebruik je? Andere videokaart proberen?

[ Voor 25% gewijzigd door jannick63 op 30-03-2013 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Ik vind het ook wel toevallig dat dit bij 3 schermen optreedt, dus ik verdenk ook in eerste instantie mijn videokaart (GeForce 6700 XL in een oude Medion computer). Wat ik alleen niet snap is dat het flikkeren en zelfs het achtergrondbeeld blijft als ik de kabels loshaal of een andere computer aansluit. Heeft die monitor een geheugen dat in de war kan raken?
- Stroomkabel is het niet, dat waren 3 verschillende aansluitkabels (of het zou het stekkerblok moeten zijn, ik zal eens een ander stopcontact proberen)
- alle settings staan op standaard, resolutie is 1920 * 1080 (aanbevolen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
Nu krijg ik ook het idee dat het die videokaart is. Kan je het niet testen met een 5000,6000,7000 serie van amd?
Je hebt kans dat die videokaart gewoon te weinig capaciteit heeft voor 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Een trage videokaart veroorzaakt 'inbranden' ?? Wat een onzin, als dat zo was dan zou windows het in de eerste instantie niet toestaan om die resolutie in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
Het komt niet doordat het beeldscherm te lang aan staat, dingen zijn net nieuw. Bij lcd zeggen ze officieel dat het ook niet kan. Nou weet ik dat niet precies van een Led maar waar kan het anders aan liggen?

3 schermen die achter elkaar inbranden hebben toch ergens een oorzaak van buitenaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Natuurlijk kan een LCD inbranden. Heb je de 'rellen' over de retina MBP's gemist?

jannick63 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:22:

3 schermen die achter elkaar inbranden hebben toch ergens een oorzaak van buitenaf..
Of de 3 schermen gebruiken exact hetzelfde paneel waarvan de kwaliteit bagger is...

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 30-03-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
Best obv. idd

Alleen dat flikkeren etc. en dat het toch veel erger is dan hier wordt geshowed ( Neem ik aan ).
Tja alsnog blijft het moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Ik vond dit artikel: http://www.practical-home...e.com/image-sticking.html

Alleen dat flikkeren vind ik niets over terug.

In alle gevallen begon het bij mij nadat ik mijn PC de gehele dag had gebruikt, in het algemeen met een webbrowser window (dus niet full screen). Als bureaubladachtergrond heb ik een foto die iedere 30 minuten wijzigt. Ik gebruik geen screensaver maar na 15 minuten inactiviteit schakelt mijn beeldscherm uit.

Als het flikkeren begint, wordt het steeds erger. Uitschakelen lost dat niet op, pas na enkele uren uitschakelen is het weg.

Hier een filmpje (gemaakt met mijn mobiel) van de tweede LG, je ziet hierbij de ghost images. Het flikkeren kan je op het filmpje niet zien.

[Video: https://dl.dropbox.com/u/10339746/video-2013-03-24-16-02-50.mp4]

Ik zal eens kijken of ik een beter filmpje kan maken als het weer optreedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:59
Als ik jou was, omruilen voor een ander type of merk LCD of geld terug vragen en bij een andere winkel kopen.
Want dit gaat wel heel snel die image retention bij jou.

Ik weet dat LCD's last kunnen hebben van image retention als er te lang een statisch beeld wordt getoond.

Ik gebruik nooit een scherm beveiliging en ook gaat mijn LCD niet in slaapstand na zoveel minuten.
Het gebeurt toch met enige regelmaat dat ik eventjes weg moet, en dan laat ik mijn PC en LCD aanstaan omdat ik zo terug ben, alleen loopt het wel eens uit en dan staat mijn LCD uren aan op hetzelfde beeld.

Natuurlijk is het beter om een scherm beveiliging te hebben aanstaan of beter nog slaapstand gebruiken. Ik wil alleen maar aangeven dat image retention niet zo snel mag verschijnen.

Ook dat flikkeren is vreemd. Echt niet goed die LCD's!
Pagina: 1