Toon posts:

BENQ XL2720T te slecht, of...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een paar dagen een BENQ XL2720T maar tenzij ik heel snel iets vind, gaat ie TERUG.

eerst fout: een 27" met 1920x1080. De 24" die dezelfde resolutie heeft was een betere keus geweest (had ik overwogen, maar niet belangrijk genoeg geacht. grote fout dus)

grootste probleem is dat de tekstkwaliteit onder windows ZO slecht is, dat ik konstant huil (waardoor de kwaliteit eigenlijk bijna toeneemt :X). Tekst is wazig, scherm is VEEL te licht, zelfs na een hele tijd in het menu tweaken, en kleuren lijken verkeerd gewassen. BF3 test was al niet veel beter.

het moet haast een driverfout zijn (Catalyst 13.1 en 12.8 geprobeerd på en XFX 5870). Ik kan errug weinig vinden op GØØGLE en de verschillende fori. iemand hier een idee??

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

misschien de andere aansluitingen eens testen, of de kabel vervangen?
Cleartype enablen, mss doet dat wat met je wazige tekst?

Kan natuurlijk ook een maandagmorgen model zijn, maar heb je hem niet eerst in een winkel bekeken, lijkt me het minste onderzoek wat je kunt doen als je in de markt bent voor een nieuwe monitor?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

27 inch met 1080p is om problemen vragen.
23,6inch met 1080p is net aan leuk

[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 29-03-2013 22:04 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
CT stond aan. En ja... dat med 27" en 1080 is niet leuk.

wat ik niet snap is dat dit scherm Zo wordt geprijsd als game scherm, terwijl het beeld redelijk k met p is.
dit moet haast een instelling zijn...

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 20:45
Welke kabel heb je 'm aangesloten?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je misschien wat foto's posten van de slechte kwaliteit?
TN is niet geweldig met kleuren, ook niet echt belangrijk voor gamen.
Kan je hem nog terugbrengen, kijk dan uit dat je hem niet te lang gebruikt, kunnen ze zien in het menu.
offtopic:
Voor dat geld (500 euro) had ik twee of drie kleinere IPS schermen gekocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Soldaatje op 29-03-2013 22:48 ]

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 15:21
Ik heb zelf sinds kort de xl2420t, het is idd een scherm waarbij je even goed moet kijken naar instellingen, hier een linkje met een review, er vanuit gaande dat het het zelfde soort scherm is:

http://pcmonitors.info/reviews/benq-xl2420t

Overigens is die van mij terug naar BenQ voor reparatie, kreeg hem eerst niet in de 3d modus en daarna niet meer op 120hz. Als ie het wel deed was het beeld vrij aardig, maar het ging mij met name om die 120hz.

Verwijderd

Topicstarter
foto's maken en dus posten is erg lastig heb ik gemerkt. Ik krijg het niet duidelijk.

ik ben gisteren even langs de Copenhagen Games gegaan, en daar een paar 2420 en 2720 bekeken, en die schermen zagen er gewoon goed uit, ook tekst. Natuurlijk even de instellingen bekeken, en die stonden op default. Na tweaken van mijn scherm krijg ik het niet goed, dus een conclusie: scherm gaat terug.
maandagmorgenscherm misschien, maar zoiezo is de 27" af te raden en ga ik terug naar 24".

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nogmaals, met wat voor kabel sluit je 'm aan?
En heb je al een andere kabel geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
sry... had dat gisteren al gepost maar vast iets mis gegaan.
ik gebruik de meegeleverede dual-link HDMI kabel. Ik gebruikt mijn eigen, totdat ik in BF3 naar 120hz wilde gaan, en toen melde het scherm dat ik een andere kabel moest gebruiken. best goed eigenlijk.

andere HDMI kabels geven hetzelfde resultaat en heb geen DP kabel liggen.

tnx voor de review link. goede uitleg.
iedereen die ik tot nu toe gesproken heeft en blij is het scherm (24 en 27) heeft Nvidia. ik ben nu even op zoek naar een goed Catalyst profiel voor juist mijn scherm.

Verwijderd

Topicstarter
(ik bedoelde natuurlijk DL DVI kabel)
anyway, monitor teruggebracht en vandaag 24" model opgehaald waar ik nu naar kijk: haarfijn beeld.
was dus toch iets met het scherm. verkoper raadde een ASUS 248 aan, in de test is die niet slecht, maar vanwege glossy kanten viel die af. En "afstandsbediening" van BENQ is echt iets waar je aan went. daar is over nagedacht.

slotje erop :)
Pagina: 1