Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access 2007]Formulier, meerdere afbeeldingen weergeven

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
OPGELOST! ZIE ONDER!

Vreemd geval, vandaar dat ik er niet uit kom.

M'n ouders hebben een Access 2007 database met alle planten uit de tuin. Ze plaatsten de afbeeldingen als attachments er in en daardoor liep de database vol op 2GB en trad er file corruptie op. Of ik even kan kijken.
Mijn eerste idee is om direct die bestanden uit de database te halen. Die horen er niet als attachment in, er moet een verwijzing naar de bestandsnaam. Wij regelen het dus als volgt in: afbeeldingenmap\soort\afbeelding.jpg

De afbeeldingenmap is een map waar alle afbeeldingen in staan. Deze staat als vaste waarde in een form. De soort plant staat in de record van de specifieke plant. De afbeelding naam staat daar ook bij. Het gaat soms om meerdere foto's per plant dus er zijn per record vijf foto velden die allemaal FotoX heten waarbij X een nummer is.

In het formulier hebben we nu afbeeldingvelden ingevoegd die een expressie gebruiken om de foto's op te halen, zie bron.
Expressie: =[Pad] & "\" & [Soort] & "\" [Foto1]
Dit herhalen we voor alle vijf de foto's waarbij we dus Foto1 veranderen in Foto2, Foto3,... dit gaat bij Foto2 goed maar bij Foto3 en Foto4 pakt hij de afbeeldingen niet meer, die laat hij niet zien.

Vreemde is dat hij dit eerst ook bij Foto2 niet meer deed maar later wel. Het is dus een random probleem. Ik zie qua config geen enkel verschil tussen Foto1 en Foto4. De veldnaam klopt, lokale foto bestaat en de expressie klopt gewoon.

Iemand die mij kan vertellen hoe en wat?

Bron: http://www.experts-exchan...-on-continuous-forms.html

Oplossing: Tabel opnieuw selecteren als formulier gemaakt wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 29-03-2013 21:44 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N