• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
Op de paar minuten heb ik dat teksten of letters op mijn computer vervagen.
Zie de afbeelding.
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/859/rareletters.png

In het rechtervak zijn de letters vervaagd. Als ik dan naar beneden scroll en weer terug naar boven herstelt het zich en zijn de letters normaal.

Ik dacht eerst dat het aan mijn oude monitor lag echter heb ik deze vorige week vervangen door een nieuwe monitor met een nieuwe kabel.
Vervolgens heb ik mijn onboard videokaart drivers geupdate.
Na lang zoeken naar de oorzaak van het probleem kom ik er niet uit.

Hopelijk heeft mijn hier een idee wat dit zou kunnen zijn.

Ik maak gebruik van Windows 7 Ultimate 64bit. De onboard videokaart is een ATI Radeon HD 3200.

[ Voor 3% gewijzigd door Ccc op 29-03-2013 21:23 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Lijkt het morfologisch filteren wat de ATi driver als setting heeft, maar dat zou dan het hele beeld moeten doen, als de driver niet geinstalleerd is, heb je er dan ook last van?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
Ik heb hetzelfde probleem ook, een paar weken nu. Het ontstond zomaar ineens. Daarom dacht ik eerst dat het kwam door een Flash-update of door een videokaartdriver-update, maar nadat daar intussen weer 2x nieuwe versies van geinstalleerd zijn blijft het probleem.

Het doet zich alleen voor op websites, alle andere tekst op m'n scherm, ook van de browser zelf, blijft gewoon normaal goed scherp. Het is ook niet altijd, ene moment erger dan andere, en de ene website heeft er meer last van dan de andere. Als ik de tekst selecteer is de blur weg en na deselecteren ook. Maar kan zonder scrollbeweging een aantal sec later ineens weer terugkomen.

Ik gebruik alleen Firefox, een korte test in IE laat geen probleem zien, dus wellicht dat het in Firefox zelf gezocht moet worden? Maar ook nadat die een update had is het probleem er nog steeds. Ik heb al vanalles gegoogled maar ben nergens iets dergelijks tegengekomen, behalve dit topic. Ik heb er dus ook nog geen oplossing voor gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 29-03-2013 22:55 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ook voor jou geldt de bovenstaande vraag; ook zonder driver?
En ook jij een ATi kaart, of juist een Nvidia en is het dus merk onafhankelijki?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Ccc
Zojuist de drivers volgens deze procedure verwijdert. http://support.amd.com/us...veOldGraphicsDrivers.aspx

Probleem blijft echter aanwezig.

• Knightwolf
Ccc, welke browser gebruik jij? Heb het probleem tot nu toe nog steeds alleen in Firefox. Als het probleem daarin zit klopt het dat de videodriver niet uitmaakt (moet dat zelf van de week nog even proberen).

@sain onez: ik heb ook ATi, een HD4870

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 31-03-2013 09:30 ]

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik heb een HD4890 + firefox en ik heb precies hetzelfde.

• Ccc
Ik maak ook gebruik van Firefox.
Ik heb een aantal artikelen gelezen waarin wordt gezegd bepaalde config opties te dis- of enablen, helaas werkt dit ook niet.
Ik twijfel dan ook of het aan Firefox ligt, aangezien ik het probleem dan ook op mijn andere pc's moet hebben.

• Knightwolf
Zal weer een vervelend gevalletje van combinatiefactoren zijn. Bepaald OS met bepaalde videohardware met bepaalde driver met bepaalde browser, etc...

• Ccc
Maar goed. Zomaar uit het niets, zonder een update of iets dergelijks uit te voeren?

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
lijkt cleartekst te zijn die niet helemaal goedwerkt? Misschien moet je even opnieuw instellen ?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

• Knightwolf
Misschien nog een tikje voorbarig, en geen idee wat het is en wat het doet, maar sinds ik dit net gedaan heb heb ik de text-blur niet meer gezien.

http://support.mozilla.org/en-US/questions/943908
Helpful replies

Solution: change setting gfx.content.azure.enabled to false.

[ Voor 33% gewijzigd door Knightwolf op 10-04-2013 01:12 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb een vergelijkbaar probleem regelmatig in Linux in combinatie met Flash (en dan Chrome of Firefox of ... maakt weinig uit). Mocht de oplossing van Knightwolf niet helpen, probeer dan Flash eens volledig uit te schakelen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het probleem zellf ook al een tijdje en die blurry text (en andere vergelijkbare problemen) komen door windows 7 update KB2670838. Deze update is een vereiste om Internet Explorer 10 te kunnen draaien en wordt automatisch geinstalleerd.
De problemen lijken zich vooral voor te doen met Firefox icm een ATI/AMD grafische kaart, maar kunnen ook in andere programma's voorkomen. Zie ook https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=812695. Enige wat je op dit moment kunt doen is of de update en IE10 deinstalleren, of de workaround van Knightwolf toepassen of afwachten tot microsoft en AMD de problemen op hebben gelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Lone Gunman op 10-04-2013 02:00 ]

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Knightwolf
Als dat zo is is het simpelweg makkelijkst om die setting die ik gevonden had aan te passen.
Tot nu toe het probleem niet meer gezien dus die fix werkt nu 100% zeker. En heb nog niks gezien dat sinds het veranderen van die setting niet of minder goed werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Knightwolf op 11-04-2013 04:31 ]

Pagina: 1