High end multimedia notebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Ik ben op zoek naar een high-end mutlimedia notebook. Momenteel heb ik een 3 jaar oude Dell studio met i7, hier was ik wel tevreden over, maar voor games wordt deze wel wat traagjes.

Wat doe ik met het ding:
- Surfen, mailen het gewone dagelijkse gebruik
- Video kijken/downloaden
- Foto's bewerken, ,aar niet heel serieus.
- Af en toe wat gamen (BF3, Simcity, AC), maar niet heel vaak.

Het moet dus een allround ding zijn en eend esktop replacer. Ik VInd mijn huidige 17 inch erg fijn, dus zoiets zou ik wel weer willen. Nu zag ik bij dell de duurste Inspiron 17SE met 32 gb mSATA flash schijfje. Is een 32 GB schijf voldoende om windows te bevatten de komende jaren? Snel opstarten lijkt me wel tof.

Mocht dit niet voldoen denk ik aan een iets duurdere Xntoebook of bto. Maar met een ssd zijn die dingen behoorlijk prijzig, alhoewel de specs voor gamen wel echt beter zijn (met name de GPU). Eigenlijk vind ik 1100 euro echt genoeg geld voor de notebook en kan ik bij de dell onder de 1000 euro klaar zijn.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Wat dan ook, maar geen clevo (bto, xNB) gebaseerde barebone. Die hebben echt niets wat prijstechnisch interessant is. De GTX 660m plus terugklokkende CPU is geen betere GPU dan de GT 650m hoor.

De meesten in dit segment nemen de inspiron 17R SE, omdat er nu eenmaal weinig anders is. De variant met i7 kost ~€720 met kortingsacties. Het slimste is om daar zelf een SSD in te zetten in plaats van het dell-model te nemen wat dat standaard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:37:
Wat dan ook, maar geen clevo (bto, xNB) gebaseerde barebone. Die hebben echt niets wat prijstechnisch interessant is. De GTX 660m plus terugklokkende CPU is geen betere GPU dan de GT 650m hoor.

De meesten in dit segment nemen de inspiron 17R SE, omdat er nu eenmaal weinig anders is. De variant met i7 kost ~€720 met kortingsacties. Het slimste is om daar zelf een SSD in te zetten in plaats van het dell-model te nemen wat dat standaard heeft.
Hoe krijg ik het os etc dan netjes op die ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf installeren, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Nja, dat snapik, maar moet ik die hdd van dell dan klonen bij aankomst oid, of moet ik alles met een cd'tje gaan zitten doen? Lijkt me errug kloten.

Jammer dat ze niet gewoon voor 150 euro een ssd aanbieden. zou toch moeten kunnen eh? En die 32 GB ssd, is die niet te klein als ik dat zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 18:04
Hhd eruit, SSD erin, en dan zelf vanaf cd/usb windows 8 installeren. Maximaal 30 minuten :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 18:41
Mocht het allemaal teveel gedoe zijn dan kun je bij een willekeurige computer winkel je OS laten installeren. Kost een paar tientjes, maar dan is het wel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Wat vinden jullie van onderstaande, is dat ook een beetje value for money?

https://www.4launch.nl/sh...630qm--878gb--w8/tweakers

http://www.laptopshop.nl/...sus-rog-g75vx-t4136h.html

Ik vind het niet erg om wat meer uit te geven. Ik wil graag die SSD en liefst ook goede bouwkwaliteit. Is dat bij deze laptops wat beter dan de standaard dell? Mijn huidige studie is wel ok, maar de inspirons die ik in handen heb gehad vond ik wat slapjes.

Sowieso wil ik ook 5ghz netwerk, dus bij dell zal ik ook weer een extra kaartje moeten kopen, net als de ssd erbij, dan is zo'n game lapotp niet veel duurder meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De GE70 is kwalitatief slecht en is 2x zo duur als de inspiron 17R SE welke waarschijnlijk beter is met praktisch dezelfde hardware... Als je al €1500 wilt uitgeven aan hardware die je voor €800 al hebt, dan kan je beter een low-end model van de M17x of samsung 7 series nemen.

Waarom je de G75 zou willen in plaats van de goedkopere Alienware m17x die bovendien nog eens een snellere grafische kaart bevat, ontgaat mij eveneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Ik vind een alienware echt te lelijk. Zouden ze die verkopen in een normaal kastje zou ik die kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Is de GT670mx trager?

Bovendien. Ik wil de opties gewoon even goed doorlopen voordat ik iets beslis. Eerlijk gezegd is geld wat minder belangrijk. Overigens is een alienware met 1 tb en ssd behoorlijk duur. En zaken als een fullhd scherm etc horen er ook bij.

[ Voor 85% gewijzigd door Spanky79 op 01-04-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 18:41
Spanky79 schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:54:
Ik vind een alienware echt te lelijk. Zouden ze die verkopen in een normaal kastje zou ik die kopen.
Op foto's komt het allemaal lelijk en plastic over, in het echt zijn het best stoere machines. Maar smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

20% trager uit het hoofd.

Als je hem nu eerst eens zou bekijken, bijvoorbeeld bij de dixons, mycom of vobis, dan zou de opmerking over het uiterlijk misschien zin hebben. Ik ken ik elk geval maar geen enkele andere notebook die er zo luxe uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Anoniem: 303530 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:36:
20% trager uit het hoofd.

Als je hem nu eerst eens zou bekijken, bijvoorbeeld bij de dixons, mycom of vobis, dan zou de opmerking over het uiterlijk misschien zin hebben. Ik ken ik elk geval maar geen enkele andere notebook die er zo luxe uit ziet.
Ik zal wel eens gaan kijken in zo'n winkel. Misschien heb je hardstikke gelijk.

Zij er nog andere laptops die in aanmerking komen behalve de dell en alienware? de Y500 leek me ook wel interessant (met SLI), maar dat is dan wel maar 15 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit, praktisch, niets tussen de 17R SE en M17x. Hoogstens wat laptops als de G75 en MSI GT 70. Maar dat is dan:
• Al snel 50% duurder dan de inspiron, terwijl er maar een 20% snellere graka in zit.
• Indien je zo iets neemt is de M17x maar 10-20% duurder, terwijl je dan direct een 75% snellere grafische kaart krijgt.

Lang verhaal kort, er is in het 17" segment niets anders dan de inspiron en alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:31:
Er zit, praktisch, niets tussen de 17R SE en M17x. Hoogstens wat laptops als de G75 en MSI GT 70. Maar dat is dan:
• Al snel 50% duurder dan de inspiron, terwijl er maar een 20% snellere graka in zit.
• Indien je zo iets neemt is de M17x maar 10-20% duurder, terwijl je dan direct een 75% snellere grafische kaart krijgt.

Lang verhaal kort, er is in het 17" segment niets anders dan de inspiron en alienware.
Wat slecht eigenlijk.

En als ik voor 15 inch ga is die Y500 wel een interessante met SLI denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelaap1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Wat ik kan aanraden is een asus n56, ziet er erg goed uit qua specs en looks.
Precies wat u nodig hebt, goede GFX kaart en dikke cpu tevens ook een mooi scherme en goede behuizing. Met de Y500 zijn veel problemen, het is dan ook vaag of deze al zijn verholpen, tevens is de Y500 significant duurder dan de N56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
huppelaap1 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:33:
Wat ik kan aanraden is een asus n56, ziet er erg goed uit qua specs en looks.
Precies wat u nodig hebt, goede GFX kaart en dikke cpu tevens ook een mooi scherme en goede behuizing. Met de Y500 zijn veel problemen, het is dan ook vaag of deze al zijn verholpen, tevens is de Y500 significant duurder dan de N56.
Ik dacht dat de y500 met name trackpad problemen kende die nu zijn opgelost. De n56 (de dure variant- even duur als die y500) heeft wel aardige specs, Net zoiets als de dell, maar dan zonder 32gb msata en geen 3d scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
En dit ding:
http://www.medion.com/nl/...E+X7821+laptop/30014970A1

Geen multimedia maarf meer gaming, specs zijn wel mooi, is het ook een beetje stevig? Ziet er een beetje plastic uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Specs zijn heel mooi, maar als je dat geld ervoor overhebt zou ik eerder een Alienware M17x halen. De kwaliteit daarvan is een stuk beter... En kwa specs doettie niet onder voor de erazer als ik het zo even snel bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt inderdaad voor dezelfde prijs een M17x met aftermarket SSD zonder blu-ray. Persoonlijk vind ik dan de medion niet meer te overwegen. iig totdat we zeker weten dat de medion geen koelings issues heeft. Alle reviews van de GT 70 (de barebone waar die op gebaseerd is) melden namelijk dat hij erg slechte koeling bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 01:18:
Je hebt inderdaad voor dezelfde prijs een M17x met aftermarket SSD zonder blu-ray. Persoonlijk vind ik dan de medion niet meer te overwegen. iig totdat we zeker weten dat de medion geen koelings issues heeft. Alle reviews van de GT 70 (de barebone waar die op gebaseerd is) melden namelijk dat hij erg slechte koeling bevat.
Mis ik dan iets of heeft die goedkopere alienware niet een veel mindere graka? Een 660mx vs een gt 675m...Als ik een alienware met betere graka wil is hij al direct 1800. En dan heb je geen hol qua hdd, ssd oid. En ik wil eigenlijk wel graag een 1tb + ssd.

Kun je me eve linken naar de alienware waar je het over hebt, want bij mij komt het steeds veel duurder uit. Een clevo (xnb) titan met alles wat ik wil is ook iets van 1800 ofzo. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Die erazer is echter een stuk gnstiger geprijsd.

Maargoed, die koeling is wel een ding op zich. Zonde van je dure componenten als dat echt niet goed gaat. Daarnaast trouwens weet ik neit zo goed wat ik vind van een gaming notebook, een volwassen vent met al die kleurtjes enzo.. De xps15z van mijn vrouw ziet er volwassener uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gelinkte medion heeft een GTX680M, de M17x is ~€1520 met HD 7970m (ongeveer even snel als de GTX 680m). Met een afterkarket SSD zit je op de prijs van de medion, alleen zonder blu-ray.

In [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 staan de acties beschreven, ik dit voorbeeld ga ik uit van de epp truuk (8% korting) en een cashback actie (5.88% korting). Om op de prijs uit te komen begin je vanaf de goedkoopste M17x, en upgrade je het scherm en de grafische kaart.
Spanky79 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:23:
Kun je me eve linken naar de alienware waar je het over hebt, want bij mij komt het steeds veel duurder uit. Een clevo (xnb) titan met alles wat ik wil is ook iets van 1800 ofzo. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Die erazer is echter een stuk gnstiger geprijsd.
De clevo komt werkelijk niet eens in de buurt van de kwaliteit van de M17x. TheVerge meldt letterlijk dat je beter $500 extra kunt uitgeven voor een M17x dan voor een clevo te gaan, terwijl het prijsverschil in nederland vrijwel nul is.

De medion is niet veel slechter dan de M17x, slechts de behuizing is wat meer plasticy (de M17x bevat een rubberen palmrest, heel comfortabel) en de koeling zijn minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Ok, bedankt voor de uitleg. Ik ken inderdaad een paar van de dell trucs, voor alienware is er helaas meestal iets minder mogelijk ...

Die medion is overigens dus gewoon maar 1400.Als ik op de dell site een alienware bouw met ongeveer dezelfde specs als de medion, maar zonder de ssd, dan kost de alienware zonder korting zomaar 1950...Een hdd van 500gb vind ik te klein, dus dan wordt alienware ineens stukken duurder. Ik ga nog eens even nadenken. Een clevo wordt het niet overigens. Maar misschiend at ik voor de prijs/specs tch ga voor de erazer. Die erazer heb ik voor 1400 inclusief alles, dat is op zich nog net wel ok, ik wilde eigenlijk onder de 1500 blijven..

Edit: Sorry, ik postte inderdaad de duurste mdion. Een model eronder is 1350 euro. En met een nvidia 670, ssd en 750 gd + 16gb ram geen slechte denk ik.

ALs je het hebt over het duurste model is de alienware inderdaad bijna net zo duur. Voor mij zou de medion van 1350 echter precies goed zijn. Zoveel game ik ook weer neit, ik wil meer over een jaar of 2 nog steeds lekker kunnen werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Spanky79 op 06-04-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Je zou voor de medion kunnen gaan. Maar het punt "de 500gb is te klein" vind ik geen goed argument. Dell vraagt voor bijna alle upgrades van de standaard m17x heel veel geld. Je kunt veel goedkoper een externe usb schijf kopen. Heb ik zelf ook gedaan. De stadaard 500gb schijf in de alienware en los een usb schijf van 1TB gekocht. Ben je goedkoper uit.

Veel succes met welke keuze je ook maakt though ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spanky79 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:51:
Edit: Sorry, ik postte inderdaad de duurste mdion. Een model eronder is 1350 euro. En met een nvidia 670, ssd en 750 gd + 16gb ram geen slechte denk ik.
Je realiseert je dat de GTX 680m of HD 7970m, ongeveer 75% sneller zijn dan de GTX 670m??

Als je slechts weinig gamed vind ik dat de GT 650m een betere investering is. De GT 670m is dan wel 30-40% sneller dan de GT 650m, hij verbruikt ook meer dan het dubbele (architectuur uit 2010) en een laptop met GT 650m en 1080p scherm heb je al voor €799 (lenovo Y500, met i5) of €850 ( inspiron 17R SE, met i7. Met i5 is-ie €750 ). De GT 650m is bovendien vrij potent te overclocken.

Verder is de opslag inderdaad geen goed argument. Je zou €70 uit kunnen trekken om de opslag met 1TB uit te breiden: pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD10JPVT, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm (indien je een mSATA SSD koopt, anders moet je de oude harde schijf er uit halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Hmm
Ok. Maar probleem is, de 680 zit niet in de m17x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://configure.euro.del...s1&oc=N00W7m01&vw=classic + 1080p scherm + HD 7970m + kortingsacties = €1520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Thx. Ik heb alle opties wel op een rij. Samenvattend :
1. Alienware is voor gamen no1. Dikke gfx en daarbij wat minder ram/hdd
2. Dell inspo se is prijstechnisch interessant, minder gfx
3.msi en Asus hebben niet echt meer te bieden dan een Alienware
4.erazer/medion geeft voor 1500qua specs de max, maar slechte aftersales en nog weinig ervaringen
5. Lenovo y500 met sli is een leuk alternatief
6.in de meeste gevallen moet ik zelf de ssd regelen
7 jammer dat de Lenovo niet in 17 inch te krijgen is :)

Bedankt allemaal voor de input. Ben ik nog iets vergeten? Ik wacht wellicht tot de nieuwe generatie Haswell, misschien dan mijn slag slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Als je echt opziet tegen het installeren van een SSD kun je het ook door een winkel laten doen.

Ik weet toevallig dat 4launch deze service aanbied:
SSD upgrade notebooks en dekstops

4Launch biedt een notebook harde schijf naar SSD upgrade voor alle notebooks (o.a. Asus, Acer, HP, Toshiba, Fujitsu, Sony etc.) in het assortiment. Laat een nieuwe notebook bij levering uitrusten met grotere en / of snellere harde schijf of SSD (Solid State Drive). U kunt zelf de gewenste schijf meebestellen of dat door ons laten selecteren. Let er op dat u voor een notebook een 2.5 inch schijf nodig heeft.

Voor de installatie in een notebook of desktop systeem rekenen wij slechts 29 euro. Uiteraard zetten wij het besturingssysteem 1 op 1 over op de nieuwe schijf, de volledige garantie blijft dan gewaarborgd. Daar zijn afspraken over gemaakt met de fabrikanten.
Om eerlijk te zijn denk ik dat het koud water vrees is. Koop lekker de notebook die je wilt, een SSD inzetten is een koud kunstje :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Nah, ik zie er niet echt tegenop, vroeger bouwde ik mijn pc nog zelf... Moet ik wel weer de software los erbij hebben enalles.Ik ben gewoon lui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik zou net blij zijn dat ik een clean install kan doen zonder al die bloatware van die laptopfabrikanten :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Ligt eraan :p als hij voor de Alienware gaat zit er geen bloatware op xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lenovo levert geen bloatware. Alienware wel (skype, cyberlink, mcafee), dell levert over het algemeen wel weinig bloatware. Althans, een jaar geleden was asus de ergste: Anoniem: 303530 in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Achja, bloatware, als het alleen skype is, geen probleem. Skype heb ik erop staan, best handig om met je vrouw en kind te communiceren als je wat langer in het buitenland zit. Daarvoor koop ik die laptop ook met name. Niets irritanter dan zonder entertainment in een hotelkamer in the middle of nowhere te zitten.

Dus ja, een goede laptop zeul ik dan gewoon meer over schiphol... (baas betaalt de bagage en bij businessclass mag je veul meenemen). Anyway, ik ga eens goed nadenken. Die erazer vind ik als zuunige hollander toch wel ok klinken, anders toch een dell 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Goed ik heb dus de erazer besteld. De X7821 met gtx 680m, 1tb hdd en 128gb ssd.

Nu maar hopen dat het ding doet wat ik wil.. namelijk een goede desktop replacer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Ben benieuwd naar jou ervaringen.. Ben zelf ook over de erazer aan het denken maar dan de iets goedkopere variant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Nou, ik zal het in dit topic wel even alten weten als alles draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Het ding is vandaag verstuurd, ben benieuwd hoe lomp hij straks in het echt is... Gelukkig mag je in de businessclass veel bagage meenemen... Werklaptop gamelaptop en nog wat bijzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Goed, de medion is binnen. Ik heb inmiddels alles geinstalleerd en draaiend en ik heb er het volgende over te melden:

Algemen indruk: ik had verwacht dat de laptop wellciht iets goedkoop en slapjes zou zijn, maar niets is minder waar. Ik heb hier een weliswaar wat grote en zware laptop, maar hij is erg stevig, heel netjes afgewerkt en de blauwe verlichting is niet al te storend. Klep van het scherm is aardig strak, dus het lijkt prima zo. Laptop kan zeker een stootje hebben.Ook zeer netjes verpakt etc.

Bouwkwaliteit: Laptop is behoorlijk stevig te noemen. Het is zeker geen slappe hap, alhoewel ik benieuwd ben hoe alles het doet na een keer of twintig gooien door de bagagemedewerkers op vliegvelden. Onder het toetsenbord zit een metalen polssteun, dat is dus positief. De rest is plastic, alles behoorlijk solide moet ik zeggen.

Toetsenbord: prima, niet verlicht, toetsen zijn wel iets aan de kleine kant. Met name de capslock zit erg dichtbij de a, typt verder wel prettig.

Touchpad: reageert snel en prima, werkt iets anders dan die van mijn vorige laptop qua scrollen. De knoppen zijn wat hard, maar die gebruik ik niet zo veel. Ik gebruim de touchpad erg veel bij browsen etc. Voor gamen uiteraard een muis.

Geluid: prima, ongeveer net zo goed als mijn dell, die goed bekend staat vanwege zijn geluid (jbl + subwoofertje), Voor een laptop is het geluid uitstekend. Hier geldt dat ik verder vooral mijn oordoppen draag, daarvan is de kwaliteit niet hoorbaar anders dan mijn dell.

Scherm:erg fijn scherm, heel fijn dat het non-glare is. Verder is hij heel mooi even qua backlight, lijkt snel te reageren, ik kan er geen negatief puntje aan ontdekken.

SSD: snel en dat is me wel een verschil met mijn oude lappi. Ding boot in een paar seconden. En emt een terabyte ruimte voor data en films het beste van beide werelden.

GFX: ik heb nog niet serieus gegamed, maar in eerste instantie ziet alles er prima uit. Ik moet bf 3 nog even downloaden en de games van steam ook, dus tsja, hier kom ik later op terug.

Software: Laptop komt met wat extra spullen, waarvan ik de virusscanner er meteen af heb gegooid, verder een blueray-dvd suite en wat zaken van medion. Allemaal niet erg opdringerig, dus het valt me mee. Verder is alles er vrij eenvoudig af te halen.

Wifi: ga ik nog vervangen voor een met 5ghz wegens drukte hier in de buurt, maar het ding doet wat het moet doen, het is een dual channel en downloadsnelheden zijn in eerste instantie prima, gelijk aan oude kaart. Storing heb ik nog niet echt gehad, maar 's avonds is het hier retedruk op het 2,4 ghz signaal..

Voorlopige conclusie: flinke laptop, maar wel echt high-end. grootste minpunt is het touchpad, dat had beter gekund, verder is alles eigenlijk uitstekend. Uiteraard moeten we nog zien hoe alles zich houdt, maar ik verwacht op deze manier geen echte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Bedankt voor het delen van jou eerste ervaringen.. Klinkt idd erg positief.. Touchpad gebruik ik zelf eigenlijk nooit dus das geen onoverkomelijk minpunt.

Ben benieuwd naar je ervaringen na een aantal dagen gebruik.. Zal het topic in de gaten blijven houden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Nog maar even een update voor wbt het gamen en eventuele warmteproblemen.

BF3 op ultra geft geen krimp. Ik heb geen fps gemeten, maar voor mij geldt: spelen zonder dat ik iets merk van lag of lage fps. Ik heb niets gemerkt. Voor mij voldoet dit voorlopig dus wel. Ook simcity 3 doet het perfect, dus erg blij met de prestaties. Booten doet het ding ook in een paar seconden.

De fan die volgens sommige mensen zo luid is niet echt veel nodig, ook me gamen valt dt best mee. Er is bij gewoon gebruik sowieso amper een fan nodig. Maar als ik hem vol aan zet hoor ik hem wel, andere laptops maken misschien iets minder geluid. Ik game met koptelefoon, dus ik hoor er verder neits van, kan me voorstellen dat je hem wel storend vindt als het ding continu vola an staat. Ik stoor me er dus niet aan.

Dan het touchpad, inmiddels ben ik er aan gewend en het werkt op zich prima. Grootste nadeel is W8, daar moet ik echt nog even aan wennen. Verder zit alles wat je ou willen op deze laptop.

Echt serieuze nadelen kan ik nog niet ontdekken, aan de andere kant, voor 1500 euro verwacht je ook en goede laptop, dus wat dat betreft is het gewoon prima.
Pagina: 1