Ik ben op zoek naar een high-end mutlimedia notebook. Momenteel heb ik een 3 jaar oude Dell studio met i7, hier was ik wel tevreden over, maar voor games wordt deze wel wat traagjes.
Wat doe ik met het ding:
- Surfen, mailen het gewone dagelijkse gebruik
- Video kijken/downloaden
- Foto's bewerken, ,aar niet heel serieus.
- Af en toe wat gamen (BF3, Simcity, AC), maar niet heel vaak.
Het moet dus een allround ding zijn en eend esktop replacer. Ik VInd mijn huidige 17 inch erg fijn, dus zoiets zou ik wel weer willen. Nu zag ik bij dell de duurste Inspiron 17SE met 32 gb mSATA flash schijfje. Is een 32 GB schijf voldoende om windows te bevatten de komende jaren? Snel opstarten lijkt me wel tof.
Mocht dit niet voldoen denk ik aan een iets duurdere Xntoebook of bto. Maar met een ssd zijn die dingen behoorlijk prijzig, alhoewel de specs voor gamen wel echt beter zijn (met name de GPU). Eigenlijk vind ik 1100 euro echt genoeg geld voor de notebook en kan ik bij de dell onder de 1000 euro klaar zijn.
Wat denken jullie?
Wat doe ik met het ding:
- Surfen, mailen het gewone dagelijkse gebruik
- Video kijken/downloaden
- Foto's bewerken, ,aar niet heel serieus.
- Af en toe wat gamen (BF3, Simcity, AC), maar niet heel vaak.
Het moet dus een allround ding zijn en eend esktop replacer. Ik VInd mijn huidige 17 inch erg fijn, dus zoiets zou ik wel weer willen. Nu zag ik bij dell de duurste Inspiron 17SE met 32 gb mSATA flash schijfje. Is een 32 GB schijf voldoende om windows te bevatten de komende jaren? Snel opstarten lijkt me wel tof.
Mocht dit niet voldoen denk ik aan een iets duurdere Xntoebook of bto. Maar met een ssd zijn die dingen behoorlijk prijzig, alhoewel de specs voor gamen wel echt beter zijn (met name de GPU). Eigenlijk vind ik 1100 euro echt genoeg geld voor de notebook en kan ik bij de dell onder de 1000 euro klaar zijn.
Wat denken jullie?