Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465179

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gelezen op www.microsoft.com, dat ik MSE niet kan downloaden voor Windows 8, omdat MSE ingebouwd zit in Windows Defender in Windows 8.
Maar is dat wel een volwaardige virusscanner, aangezien bij MSE op Windows 7, je wel rechtermuisknop op een bestand kunt klikken, en dat scannen met MSE, en je ziet bij Windows 7 ook een MSE icoon in de system tray, beide dingen zijn niet bij Windows 8, is het dan nog wel een volwaardige virusscanner?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Kijk eens of dit wat is: http://www.eightforums.co...u-create-windows-8-a.html. 't is wel een lapmiddel en je zou zelf in de .reg-bestanden de contextmenu's aan moeten passen naar Nederlands.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 30-03-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:24
Definieer volwaardig?
Dat verschilt per persoon.

Maar hij vindt (oudere) virussen vanzelf.

[ Voor 70% gewijzigd door jeroen3 op 30-03-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, maar is Windows Defender in W8, net zo goed en betrouwbaar als MSE in W7? Want in W7 zit de context menu enzo er gelijk bij. Of kan ik beter AVG Free 2013 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Google even op wat testresultaten van diverse antivirus testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35

Perkouw

Moderator General Chat
Ik denk dat je hier wel kunt vinden wat je zoekt -> http://conversation.which...are-tops-table-microsoft/
Klik dan vooral even door naar hier -> http://www.which.co.uk/te...eviews/security-software/

[ Voor 26% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik hebmet MSE onder win 7 geode ervaringen, dus is het volwaardig ? Ja voor mij wel.
In ieder geval beter dan AVG wat ik hiervoor standaard gebruikte...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, ik heb mijn twijfels als het volwaardig is, omdat er standaard geen context menu bijzit, je niet rechtermuisknop scannen met MSE kan doen, en omdat Windows Defender (MSE) alleen geactiveerd wordt als er geen antivirus is, dus het lijkt me eerder een noodscanner. Daarom lijkt het me niet volwaardig, en denk ik dat ik misschien beter voor AVG kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42
Het zijn beide volwaardige virusscanners.
Vorig jaar kwam hij in verschillende AV tests zelfs als beste uit de test.
De laatste tijd blijken er wel flinke tekortkomingen te zijn, dus een andere scanner is aan te raden\

http://lifehacker.com/586...antivirus-app-for-windows
testraport

[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 30-03-2013 16:29 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RocketKoen schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:27:
Het zijn beide volwaardige virusscanners.
Vorig jaar kwam hij in verschillende AV tests zelfs als beste uit de test.
De laatste tijd blijken er wel flinke tekortkomingen te zijn, dus een andere scanner is aan te raden\

http://lifehacker.com/586...antivirus-app-for-windows
testraport
Oke, dan ga ik voor een andere, welke AVG of Avast? En welke gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 465179 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:31:
[...]

Kijk eens naar de link die ik gaf. Dan denk ik dat je zelf wel kunt bepalen welke je het best kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, doe ik. Welke gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ik gebruik er meerdere, sterk afhankelijk van welk platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:16:
[...]

Ik gebruik er meerdere, afhankelijk van het platform.
Welke het meest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Geheel irrelevant, maar NOD32 en Windows Security Essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, bevalt Windows Security Esentials jouw goed? En welke van de 2 vind je dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 465179 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:23:
Oke, bevalt Windows Security Esentials jouw goed? En welke van de 2 vind je dan beter?
Bevalt me allemaal prima.
Nogmaals het is irrelevant wat ik vind en gebruik (en waarom ik het gebruik), je kunt beter reviews zoeken met feiten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42
Anoniem: 465179 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:31:
[...]

Wat jij gebruikt moet je zelf kiezen. Zie die linkjes die ik gaf voor suggesties.
Ik zelf gebruik NOD32, maar dat is opgelegd van mn werk (die betalen de licentie ook)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat klopt. Mij bevalt MSE in Windows 7 gewoon heel goed, maar het lijkt alsof het in Windows 8 gewoon een noodvirusscanner is, aangezien je het niet kan activeren als je bijvoorbeeld AVG of Panda Cloud hebt geïnstalleerd. En is Panda een goede virusscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 465179 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:32:
Ja, dat klopt. Mij bevalt MSE in Windows 7 gewoon heel goed, maar het lijkt alsof het in Windows 8 gewoon een noodvirusscanner is, aangezien je het niet kan activeren als je bijvoorbeeld AVG of Panda Cloud hebt geïnstalleerd. En is Panda een goede virusscanner?
I.p.v. al deze vragen te stellen over al die virusscanners kan je echt beter even wat reviews opzoeken waar ze al dit soort zaken uiteenzetten en uiteindelijk met een op feiten gebaseerde conclusie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Welkom op GoT

Wanneer je hier wat post verwachten we een aantal zaken van je welke te vinden zijn in Het algemeen beleid.

In het kort houd het in dat we verwachten dat je eerst zelf zoekt en vermeld wat je gevonden hebt. En aangeeft wat voor extra informatie je nodig hebt. Dit zie ik op dit moment niet in je topic. Graag zou ik daarvan wel iets terugzien in je nieuwe reacties.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, ik heb even op www.gratissoftwaresite.nl gekeken, en daar hebben avast! en Microsoft Security Essentials (Windows Defender) de hoogste scores. Misschien is er nog een andere met een hogere score, maar ik zat te twijfelen tussen AVG MSE en avast, en nu tussen avast en MSE. Vooral de reacties op MSE op gratissoftwaresite en Tweakers zijn goed. Alleen om MSE te gebruiken, houd me een ding tegen, en dat is dat ik denk dat het nog steeds een beetje een noodscanner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 23:28
Anoniem: 465179 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:05:
Oke, ik heb even op www.gratissoftwaresite.nl gekeken, en daar hebben avast! en Microsoft Security Essentials (Windows Defender) de hoogste scores. Misschien is er nog een andere met een hogere score, maar ik zat te twijfelen tussen AVG MSE en avast, en nu tussen avast en MSE. Vooral de reacties op MSE op gratissoftwaresite en Tweakers zijn goed. Alleen om MSE te gebruiken, houd me een ding tegen, en dat is dat ik denk dat het nog steeds een beetje een noodscanner is.
Dan moet je Avast! gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Stefan, waarom de vraag op meerdere forums vragen? Op de andere site kun je het plaatsen zonder enig research. Echter op Tweakers verwachten we dat je zelf een beeje onderzoek doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
da_PSI schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:09:
Stefan, waarom de vraag op meerdere forums vragen? Op de andere site kun je het plaatsen zonder enig research. Echter op Tweakers verwachten we dat je zelf een beeje onderzoek doet. :)
Omdat ik zo snel mogelijk een antwoord wou. Ik heb voordat ik hier wat plaatste, ook al op site's gekeken voor reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Anoniem: 465179 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:14:
[...]

Omdat ik zo snel mogelijk een antwoord wou. Ik heb voordat ik hier wat plaatste, ook al op site's gekeken voor reviews.
In de link van Perkouw stond het ook al. Veel belangrijker dan welke virusscanner is veilig surfgedrag (i.e. geen gekke bestanden openen, geen gekke links klikken etc.).
Met bovenstaande in het achterhoofd, draai ik al ruim 3 jaar zonder problemen op Avira (welke eveneens als solide wordt bestempeld in de link van Perkouw) i.c.m. mbam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik houd niet zo van virusscanner die overal rondneuzen (windows systeemdingen vervangen). En dat doet de meeste pakketten wel. Kost prestaties. Eigenlijk hoeven virusscanners alleen in actie te komen als er nieuwe code wordt geladen. En het viel mij op de veel antivirusrommel alles scant wat jij aanraakt. Dat is niet zo gunstig. Ook vinden avg en avast compilers en linkers niet zo leuk. Ik weet dat kaspersky dit niet erg vind. Van andere kan ik niets zeggen.

Wat ik merk van mse is dat het wel bestanden bekijkt die nieuw worden gedownload of uitgepakt. Dat mag immers, dat is nieuw en potentieel gevaarlijk. Dus ja, "volwaardig".

Ik draai overigens MSE en ClamWin op report only. Report only omdat als ClamWin en MSE willen ingrijpen dit nogal nare gevolgen kan hebben. Van ClamWin merk ik niets, dus ik betwijfel hoe actief dat is.

Dus voor RocketKoen, ik hoop dat je weet wat je doet.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 31-03-2013 01:43 ]

Pagina: 1