Zijn powerplugs aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik kon weinig dingen vinden op het forum of powerplugs over het algemeen goed hun werk doen en ik vond het ook lastig om ze te vinden in de pricewatch.

Ik krijg binnenkort 120 mbit internet van Ziggo. De plek waar het modem komt te staan is net iets te ver weg voor de 20 meter cat5e kabel die ik heb. Mij leek het me wel handig om dmv powerplugs een kabel vanaf het modem het stopcontact in te prikken en deze weer in mijn kamer eruit te halen.
Is dit aan te raden? Krijg ik dan een stabiele verbinding? (vooral de stabiliteit van de 10mbit upload is in mijn geval belangrijk)
En wat mag zoiets kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

10mbit upload stabiel moet nog wel lukken.
Maar die dingen zijn nogal hit&mis en erg positief zijn we er op het werk iig niet over.
40Meter cat5e kost echt geen drol, en kan makkelijk 1000mbit aan. Dus als dat mogelijk is, is dat altijd de beste optie !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21
Wil je zeker weten dat het goed is, gewoon een kabel leggen. Ik zou niet te veel verwachten van de powerplugs. En is toch een duurdere oplossing dan een stuk kabel.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Daar valt geen zinnig woord over te zeggen want het ligt vooral aan je huis. In het ene huis werkt het probleemloos en in het andere huis voor geen meter met hetzelfde setje. Gewoon uitproberen dus. Bij een fatsoenlijke winkel mag je ze terugbrengen als het niet werkt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Heb er ook wisselende ervaring mee. Gewoon proberen, de prijs mag je zelf opzoeken

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb situaties gehad waarin zo'n ding perfect werkte, maar ook genoeg waarbij het voor geen meter werkte (en daarbij ook nog eens rare tikken opleverde in m'n speakers). Kwestie van proberen. Wil je zeker zijn, trek een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat de rest zegt. Kan je kabel leggen, leg dan kabel. Ik heb zelf zo'n setje adapters en die werken gewoon behoorlijk. Geen snelheidsverlies te merken hier (en ik heb 50mbit internet ~ 6 mb/s).

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Bedankt voor al jullie reacties. Voor mij is het wel duidelijk. Ik koop wel een lange kabel, als dat ook nog eens goedkoper is :)

Mijn huis heeft plafondplaten waardoor ik door het hele huis kabels boven kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roryvdb schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:54:

Mijn huis heeft plafondplaten waardoor ik door het hele huis kabels boven kan laten lopen.
Dan is het helemaal een no-brainer om een kabel te pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

Gisteren ben ik voor m'n werk bij vrienden langsgeweest met een ideaal huis voor testen van dit soort meuk - stevige betonnen vloeren, maar ook overal UTP en coax. Heb weer eens alle meuk getest, nadruk lag op WiFi, maar vooral met vraag hoe je een AP op zolder het best kon voeden.

Conclusie was weinig verrassend: Ethernet verreweg het beste, MoCA een zeer goede tweede, WiFi repeater gaf wel verbinding, maar daar was alles mee gezegd. En Powerline kreeg ik op zolder helemaal niet aan de praat. Tussen meterkast en badkamer (!) op 1e verdieping kreeg ik wel 25Mbps werkend ermee 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 10:32
Volgens mij is het zo met powerplugs dat hoe nieuwer de stroomnet in je huis is, des te beter het signaal. En dan natuurlijk nog rekening houden met de afstand, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Arnlith schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:13:
Volgens mij is het zo met powerplugs dat hoe nieuwer de stroomnet in je huis is, des te beter het signaal. En dan natuurlijk nog rekening houden met de afstand, etc.
Niet echt.

Hoe oud je stroomnet is doet er weinig toe, aangezien ook de nieuwste electra niet bedoeld zijn om signalen over te vervoeren. Sterker nog, nieuwere stroomnetten hebben vaak meer groepen dan oudere en tussen verschillende groepen gaat zo goed als niet werken.

Afstand is ook relatief, het gaat niet om afstand tussen twee plekken hemelsbreed, maar afstand over de stroomkabels. Tenzij je de boel zelf aangelegd hebt weet je dat niet. Het kan zomaar zijn dat een en dezelfde groep bijkeuken en zolder bedient ondanks dat er twee verdiepingen tussen zitten (was bij m'n moeder het geval) of andersom dat twee stopcontacten een meter uit elkaar op verschillende groepen zitten (op meerdere plekken in mijn huis).

Wat nog veel meer uitmaakt zijn de inductieve eigenschappen van apparaten in de buurt van de adapters en het pad (over het stroomnet) tussen die dingen. Kort gesteld: spoeltjes vreten je signaal op. Maar wat kun je met die kennis? Niet veel. Allereerst weet je waarschijnlijk niet hoe de stroomkabels in huis exact lopen, vervolgens weet je niet hoe erg individuele apparaten zijn.

Er zijn een paar dingen die je kunt doen, zoals zorgen dat je de powerline dingen niet in verlengsnoeren prikt, maar rechtstreeks in de muur, en dat je geen adapter/voedingen pal ernaast prikt (altijd leuk - zo'n apparaat staat vrijwel per definitie in de buurt van sloot aan electronica die voeding nodig heeft). Maar dan nog blijft werking een gok - en een gok waar zelfs een technisch goed op de hoogte zijnd persoon je niet mee kan helpen, aangezien jij hem die twee factoren (hoe kabels lopen en wat je apparaten electrotechnisch doen) niet kunt vertellen. Powerline blijft dus een gok, en eentje waar je geen support/hulp bij kunt krijgen. En al werkt het heb je geen garantie dat het niet uitvalt zodra vrouwlief de stofzuiger op de verkeerde plek inplugt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:25
Tja, niet direct in een verlengsnoer prikken. Geloof het of niet, ik had er een die met geen mogelijkheid aan de praat te helpen was. Totdat ik 'm in het verlengsnoer prikte ipv direct in het stopcontact, toen werkte het. Voor drie maanden perfect en snel. En van de 1 op de andere dag niet meer aan de praat te krijgen. Vreselijk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Arnlith schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:13:
dion_b schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:39:
[...]
Niet echt.
Hoe oud je stroomnet is doet er weinig toe, aangezien ook de nieuwste electra niet bedoeld zijn om signalen over te vervoeren. Sterker nog, nieuwere stroomnetten hebben vaak meer groepen dan oudere en tussen verschillende groepen gaat zo goed als niet werken.

Afstand is ook relatief, het gaat niet om afstand tussen twee plekken hemelsbreed, maar afstand over de stroomkabels. ........
Het is juist zo dat in alle nieuwe installaties de groepen zijn beveiligd met installatieautomaten. Die zijn voorzien van stroomspoelen. En zoals Dion-b in z'n verdere betoog zegt, "spoeltjes vreten je signaal op". Inderdaad die spoeltjes in de automaten zijn voor 50 Hz waar ze voor zijn bedoeld heel laagohmig, maar voor het internetsignalen gaat het om hoge frequenties waardoor de impedantie ervan evenredig zo veel hoger is. Inderdaad een signaalkiller als het over verschillende groepen gaat. Waar dit in oudere installaties juist wel goed kan werken. Let wel "kan".
Samengevat, helemaal eens met de laatste conclusie, een gok dat het feilloos werkt, heel vaak alleen geschikt als laatste toevlucht als andere opties niet lukken.
Pagina: 1