Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djofr
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om eens een htpc te gaan bouwen maar voordat ik ga uitzoeken welke hardware ik nodig heb, heb ik ff een vraag over de software. Namelijk ik heb nu interactieve TV van kpn die gaat gewoon via een ethernet kabel naar het kastje. En mijn vraag is dan als ik die aansluit of mijn htpc kan ik dan daarop tv kijken of heb ik daar een tv kaart ofzo voor nodig. En als dat kan kan ik dan ook op youtube en zou kijken via een andere ethernet kabel.

Alvast bedankt,

Djofr

[ Voor 14% gewijzigd door Djofr op 29-03-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 14:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De zin van je vraag loopt niet helemaal lekker.

Reken er maar op dat het hele KPN gebeuren compleet versleuteld is. Met iets anders dan het KPN kastje is hier waarschijnlijk helemaal niks te doen. Een TV kaart is helemaal niet relevant. Die zijn bedoeld om het analoge (of digitale) signaal te lezen vanaf een coax aansluting.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djofr
Bedankt voor de snelle reactie, de zin klopte inderdaad niet ik heb het net gewijzigd.
Maar dan is dus mijn vraag hoe kan ik tv kijken op een HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 22:00
Ik zou (digitale) TV kijken gewoon via je bestaande KPN-box blijven doen. Zonde om geld te steken in extra hardware voor in de PC (lees: extra insteekkkarten etc) terwijl je dat hebt staan.
Gewoon een eenvoudige HTPC bouwen om films op af te spelen en te internetten en voor TV gewoon ff overschakelen.
Tip: http://lifehacker.com/592...er-with-a-35-raspberry-pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Afhankelijk van je input-source. Als ik het zo lees gebruik je IPTV van KPN, en geen DVB-C, DVB-T of DVB-S(2) of een analoge source. Dat houdt dus in dat je niets hebt aan een tuner-card. Wil je toch IPTV op je HTPC? Kijk dan eens hier: IPTV op je HTPC
Het is allemaal niet onmogelijk, maar het gaat niet zomaar even...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 14:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat ik uit dat topic haal is dat het eigenlijk met KPN nog zo goed als onmogelijk is, maar misschien heb ik wat posts gemist?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djofr
bedankt voor de reacties. Maar nu heb ik een andere vraag gekregen ik lees daar dus dat ik het IP moet wijzigen, dat kan ik wel volgen maar ik snap nu alleen niet hoe je een andere ip kan aan maken om daar gewoon mee op internet te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Klopt inderdaad; met KPN is het niet met goed fatsoen te doen. Dan wordt het echt harken met hardware om (at best) brakke kwaliteit te krijgen. Niet de moeite dus. Dan kan je beter hopen dat er nog een coax-aansluiting in je huis zit, en een analoge tuner-card proberen. Meestal dat het analoge signaal niet afgesloten wordt door de kabel-boeren, tenzij ze toch bezig zijn de kast. De kans is dus groot dat daar dan nog wel signaal op staat dat je met een tuner (voor zolang als het duurt) misbruik van kan maken. Wil je toch per sé TV op je HTPC? Neem dan een abonnementje op Digitenne, of stap over op een andere aanbieder (let op, want UPC met DVB-C is ook niet mogelijk.. dat zou een nutteloze overstap zijn)

iRacing Profiel

Pagina: 1