[WIN 7] Share auto via LAN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 22:29
Beste,

Misschien is dit een stom probleem maar ik vind niet echt een oplossing op het internet.
Ik weet ook niet echt onder wat ik moet zoeken op het internet.

Dus het probleem is dat data wil kopieeren van mijn macbook naar mijn windows pc en omgekeerd.
Deze bevinden zich boven op mijn kamer en zijn verbonden via wifi met de router beneden die de internet verbinding regelt.
Alleen als ik mijn bestanden via wifi kopieer haal ik max 1mbit/s. Dit is extreem traag als je grote bestanden deel. Nu heb ik een oplossing gevonden om naast mijn wifi verbinding ook een bekabelde verbinding onderling tussen de macbook en de pc te regelen. Dit gebeurd door een router die op mijn bureau staat.
Nu is het probleem als mijn wifi aan ligt op de pc dat hij de mappen kopieerd via wifi en niet via het bekabelde netwerk, daarom moet ik nu altijd eerst mijn wifi op de pc uitschakelen omdat de pc het bekabelde netwerk zou gebruiken. Is er een oplossing dat windows indien er mappen gekopieerd worden automatisch overschakeld naar het bekabelde netwerk?

Op de PC draait windows 7.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat staat in win7 standaard al aan zelfs :?
Dus ik zou eerder de mac als schuldige aanwijzen :)

In win_xp kan je nog aanwijzen wat de eerste keuze moet zijn, maar die optie zie ik zo snel in win7 niet zitten

[ Voor 47% gewijzigd door heuveltje op 29-03-2013 17:34 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 22:29
Ja misschien dat dat het probleem is wifi staat wel het eerste bij mijn mac.
Want als ik ethernet als eerste zet en de router ligt aan op mijn kamer kan ik niet meer surfen op het internet. Dus dan zou ik een oplossing moeten zoeken voor mijn mac.