Razer Carharias krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste,

Nadat ik gister de Razer Carcharias (Xbox360/pc versie) headset heb ontvangen hoor ik een krakend geluid als er geen muziek opstaat. Ik heb verschillende USB poorten geprobeerd. Als ik hem aansluit via de USB poorten aan de achterkant van mijn computer hoor ik piepjes wanneer ik mijn muis beweeg en bij de voorste USB poorten dus een kraken geluid. Razer geeft dit als antwoord bij hun FAQ:
RAZER CARCHARIAS : N/A : RESOLUTION 400004459

Q: I can hear a slight buzzing or hissing sound through my Razer Carcharias Xbox 360 headset when not playing any audio, how can I solve this?
A:
The buzzing sound you are hearing is caused by the USB connection within computer systems that have a grounding issue and not due to the Razer Carcharias Xbox 360 headset. Some USB ports will cause this so we recommend switching the USB cable to a different USB port on your rig. If all your USB ports show the same buzzing sound, you may need to purchase an AC to USB converter (sold separately). On laptops the buzzing sound may be slightly louder because of the way the USB ports are connected internally.

Please note, If you turn up the volume of the Razer Carcharias Xbox 360 to higher levels and have no audio playing you may still hear some hissing. Unless it is abnormally loud and still audible when audio is played through the headset, this would be considered normal and you will notice this sound when using any high quality analog headset that is capable of reproducing these higher frequencie
Iemand enig idee wat een zogenaamde AC naar USB converter is? Ik kan ze niet vinden namelijk.

Andere oplossing zijn ook welkom!

Alvast bedankt.

• Awoodentree
  • Niet online
Niemand een idee?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

Perkouw

Moderator General Chat
Bumpen is niet de bedoeling hier op GoT.
Maar aangaande je vraag, heb ik het goed dat deze koptelefoon een 3.5'' jack heeft voor mic + apart voor audio en een USB aansluiting voor power ?

Van AC naar USB houd niets anders in dan een omvormer van stopcontact power naar usb, zoals je bijvoorbeeld de hedendaagse telefoons en tablets oplaad. Tevens de eerste hit op google als je gewoon even AC to USB invult -> https://www.google.nl/sea...8df66aa&biw=1920&bih=1075

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Dit soort piepjes en kraakjes ligt meestal aan de brakke onboard geluidskaart omdat het niet afgeschermd is tegen stralingen van bijvoorbeeld de cpu.
Gezien de voeding via usb zou ik de aarding ook even nakijken. Scheelt een hoop storing

• Awoodentree
  • Niet online
Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:43:
Bumpen is niet de bedoeling hier op GoT.
Maar aangaande je vraag, heb ik het goed dat deze koptelefoon een 3.5'' jack heeft voor mic + apart voor audio en een USB aansluiting voor power ?

Van AC naar USB houd niets anders in dan een omvormer van stopcontact power naar usb, zoals je bijvoorbeeld de hedendaagse telefoons en tablets oplaad. Tevens de eerste hit op google als je gewoon even AC to USB invult -> https://www.google.nl/sea...8df66aa&biw=1920&bih=1075
2 keer 3,5" jacks voor mic + audio en een USB voor power inderdaad.

Ik kwam ook op zulke omvormers uit. Maar hoezo raden ze dat dan bij Razer aan? Daar heb ik toch helemaal niks aan in dit geval? Daarom vond ik het zo raar
Mikayu schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:14:
Dit soort piepjes en kraakjes ligt meestal aan de brakke onboard geluidskaart omdat het niet afgeschermd is tegen stralingen van bijvoorbeeld de cpu.
Gezien de voeding via usb zou ik de aarding ook even nakijken. Scheelt een hoop storing
Misschien een domme vraag, maar hoe zou ik de aarding kunnen nakijken? En heeft het zin om bijvoorbeeld zo iets te kopen: pricewatch: Eminent EM3751 USB Audio Blaster

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Perkouw schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:43:
Bumpen binnen 24 uur is niet de bedoeling hier op GoT.
There, I fixed it. ;)

Wise enough to play the fool

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

Perkouw

Moderator General Chat
My bad, thanks!

Verwijderd

heeft het zin om bijvoorbeeld zo iets te kopen: pricewatch: Eminent EM3751 USB Audio Blaster
Dit is een vrij goedkope USB geluids kaart dus de kwaliteit zal mogelijk wel mee vallen maar kan het probleem wel oplossen. Wat je kan doen om uit te sluiten of het probleem door de PC gemaakt word is om het setje te testen op een andere bron en de USB aangesloten te laten zoals hij is voor de stroom voorziening.
Deze budget geluidskaart word veel aangeprezen: pricewatch: Asus Xonar DG

• Mikayu

Mikayu

.srt

Awoodentree schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:12:
[...]

2 keer 3,5" jacks voor mic + audio en een USB voor power inderdaad.

Ik kwam ook op zulke omvormers uit. Maar hoezo raden ze dat dan bij Razer aan? Daar heb ik toch helemaal niks aan in dit geval? Daarom vond ik het zo raar

[...]

Misschien een domme vraag, maar hoe zou ik de aarding kunnen nakijken? En heeft het zin om bijvoorbeeld zo iets te kopen: pricewatch: Eminent EM3751 USB Audio Blaster
Aarding is makkelijk te zien aan 2 extra pinnetjes in het stopcontact. Ik heb zelf een verlengsnoer uit de keuken aangelegd omdat in dit huurhuis maar 1 ongeaarde groep heeft in alle kamers. Probleem is alleen een dikke brom als de magnetron aan staat.

Een gemiddelde externe dac zal al een verbetering zijn, maar zo Xonar kaart is ook aan te raden

• Awoodentree
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:40:
[...]
Dit is een vrij goedkope USB geluids kaart dus de kwaliteit zal mogelijk wel mee vallen maar kan het probleem wel oplossen. Wat je kan doen om uit te sluiten of het probleem door de PC gemaakt word is om het setje te testen op een andere bron en de USB aangesloten te laten zoals hij is voor de stroom voorziening.
Deze budget geluidskaart word veel aangeprezen: pricewatch: Asus Xonar DG
Ooooh, wacht. Dan bedoelen ze dus dat je met zo een AC naar USB converter de stroom direct uit het stopcontact haalt en niet via je pc. Ik heb hem nu op mijn iPhone aangesloten en de USB in mijn computer gelaten en hoor inderdaad nog steeds het gebrom.

Die kaart inbouwen lijkt me niet al te veel werk. Misschien doe ik dat wel dan.

Thanks!
Mikayu schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:43:
[...]

Aarding is makkelijk te zien aan 2 extra pinnetjes in het stopcontact. Ik heb zelf een verlengsnoer uit de keuken aangelegd omdat in dit huurhuis maar 1 ongeaarde groep heeft in alle kamers. Probleem is alleen een dikke brom als de magnetron aan staat.

Een gemiddelde externe dac zal al een verbetering zijn, maar zo Xonar kaart is ook aan te raden
Het is een ongeaard stopcontact inderdaad. Zit ook geen geaarde in de buurt.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Bromt ie ook als je hem aan je xbox hangt? Check dan wel dat er verder geen ongeaard spul aan de xbox zit.
Of de usb lader van je phone proberen zowel met als zonder pc.

Maar ik denk dat je met welke kaart dan ook wel storing krijgt als je je pc niet aard.

• Awoodentree
  • Niet online
Als ik de USB van de headset in mijn telefoonoplader doe en die in het stopcontact + de jackplug in mn iPhone dan hoor ik geen gebrom.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Doe nu eens de stroom via je oplader en dan de audio vanaf je pc

• Awoodentree
  • Niet online
USB zit nu in mn telefoonoplader voor de stroom en de jackplugs zitten in mijn computer. Nog steeds perfect geluid. Dus het zit echt in de USB toevoer van mijn computer. Is dat te fixen door die geluidskaart?

Verwijderd

Daar lijkt het wel op. Doe is een BIOS update en installeer je chipset driver is opnieuw mogelijk helpt het ;) Anders mogelijk een extra telefoon adapter kopen voor de oplossing?

• Mikayu

Mikayu

.srt

Je usb toevoer of een nieuwe geluidskaart kunnen hier niks tegen doen. Het zit hem echt in de aarding, je hele kast en randapparatuur staan onder een lekstroom. Dus ook je nieuwe kaart straks.

Als je echt geen mogelijkheid hebt om dat te fixen, moet je die usb oplader blijven gebruiken. Maar kijk wel uit met in en uit pluggen, voor je het weet krijg je een optater

• Awoodentree
  • Niet online
Heb deze maar gekocht:
pricewatch: ICIDU USB AC Adapter 1 port

Bedankt voor de hulp Perkouw, Mikayu en larsiano!
Pagina: 1