Steam op 1 monitor van de 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2023
Hallo,

Ik zit dus met een probleem. Ik heb FM13 gedownload en wil deze bespelen op 1 monitor. Ik heb er 2. Als ik het spel open, dan opent hij op de main-monitor en als ik dan op iets van het linkerbeeld klik, dan minimaliseerd het spel op de main-monitor. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit is normaal gedrag en kun je alleen ondervangen door het spel in window modus te draaien als deze dat ondersteund. Dan zal enkel de focus op het spel wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dat geldt trouwens voor elke non-windowed game of applicatie, je zult nooit kunnen switchen. Tenzij je doet wat AktivaHate doet. Dit kun je vaak op twee manieren doen, in het grapische menu van het spel (kun je kiezen tussen full screen of windowed) en/of door op alt+enter te drukken als je in het spel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2023
Ircghost schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:46:
Dat geldt trouwens voor elke non-windowed game of applicatie, je zult nooit kunnen switchen. Tenzij je doet wat AktivaHate doet. Dit kun je vaak op twee manieren doen, in het grapische menu van het spel (kun je kiezen tussen full screen of windowed) en/of door op alt+enter te drukken als je in het spel bent.
Alt+enter werkt goed! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

AktiveHate schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:40:
Dit is normaal gedrag en kun je alleen ondervangen door het spel in window modus te draaien als deze dat ondersteund. Dan zal enkel de focus op het spel wegvallen.
Nee dat is niet normaal en schijtirritant. Enkele games (Mafia 2 bijvoorbeeld) hebben daar last van en dat maakt het spel eigenlijk onspeelbaar als je een multi-monitor setup hebt.
Dit geldt natuurlijk eigenlijk alleen bij shooters e.d., bij RTS is het natuurlijk niet hinderlijk omdat je in-game ook een cursor hebt.

Een tooltje daarvoor is DDMM (Dual display mouse manager), hiermee kan je de muis locken op 1 van je 2 schermen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Welk spel kan je door blijven spelen dan als je je muis op een ander windows hebt dan? Wil wel weten welke dat zijn dan.

Dat het irritant is ben ik met je eens, maar alle applicatie's binnen Windows hebben dit hoor. Is toch ook logisch als je de focus op een ander Window legt. Enkel het minimliseren gebeurd bij sommige games.

[ Voor 46% gewijzigd door Kaalus op 29-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

AktiveHate schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:02:
Welk spel kan je door blijven spelen dan als je je muis op een ander windows hebt dan? Wil wel weten welke dat zijn dan.
Je begrijpt het verkeerd.

Ik weet niet of jij een multi-monitor setup hebt, maar bijna alle games zonder in-game pointer (zoals FPS, die de muis voor het draaien gebruiken) capturen de muis zodat je überhaupt niet met de pointer op je andere scherm kunt komen.
Er zijn echter een aantal games die dit brak geimplementeerd hebben, zodat je met je pointer op je 2e scherm kunt komen, en als je dan klikt, de game minimaliseert.
Dat het irritant is ben ik met je eens, maar alle applicatie's binnen Windows hebben dit hoor. Is toch ook logisch als je de focus op een ander Window legt. Enkel het minimliseren gebeurd bij sommige games.
Ja, maar normale applicaties zijn iets totaal anders dan games. Games capturen de mouse-input zodat het gebruikt wordt voor de bediening van een spel. Het is een bug in het spel als je alsnog de pointer (die er in-game niet is) kan bewegen naar een 2e scherm.

Shooters die deze bug hebben zijn onspeelbaar met 2 schermen. Stel je hebt rechts van je hoofdscherm een 2e schermpje staan, en je speelt Mafia 2 (een spel met deze bug). Elke keer als je naar rechts draait, kom je met je pointer op je 2e scherm. Ga je dan schieten, dan klik je op het bureaublad op je 2e scherm en minimaliseert het spel --> onspeelbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 29-03-2013 15:18 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Aah zo bedoel jij het, ik dacht dat de bedoelde dat je geen input meer kon geven aan een window dat geen focus meer heeft ;)

Ik heb een multimonitorsetup ja, daarom vond ik je verhaal al zo raar aangezien ik er al vaker tegenaan ben gelopen, als je even snel iets wilt kopieren of bijv. op Skype iets doen.
Pagina: 1