Design pattern gezocht voor volgende situatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EAgsCPbF9IVFbJpnI96vot6s/full.png

^ Dus volgende situatie heb ik nu.
Zowel de Render class als Model class hebben veel informatie gemeen maar hebben verder weinig met elkaar te maken. De model class is zelfs opgenomen in een aparte lib.

Wanneer er input of output worden verstuurd naar de form, wordt die doorgegeven aan de Render class en genereert deze een bitmap om die vervolgens via MVP naar de Form te sturen.

Ik zoek nu een manier om dit toch een pak te optimaliseren, iemand enig idee in welke richting ik moet denken. Ik heb gekozen voor deze aanpak zodat de render class enkel nieuwe informatie verwerkt (en dus een soort van cache bijhoudt).

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Vind je niet hier al wat pointers? Wikipedia: Model–view–controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik ga het eens bekijken. het MVP patroon lijkt daar wel wat op.
Back to the drawing board. :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35775

Ik mis ergens een beetje wat nu echt het 'probleem' is, dit lijkt me een prima werkbare oplossing zoals je deze hebt.

Ik zie alleen niet de toegevoegde waarde van user-input naar zowel de RenderClass als het Model te sturen, ik zou eerder de userinput in de model stoppen en dan de data die daar uitkomt naar de Render Class sturen ... verder kan ik geen verdere optimalisatie bedenken.