Problemen XFX Radeon HD7870

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456021

Topicstarter
Ik heb laatst een compleet nieuwe desktop pc samen gesteld met deze onderdelen:

Intel® Quad-Core™ CI5 3350P 3.1GHz / 6MB / QUAD / NO GRAPHIC
PSU XFX Pro 550W
Corsair 8GB PC3-10666 DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1333MHz, CL9)
Seagate 1TB Barracuda ST1000DM003 (SATA-600, 3.5", 7200RPM)
XFX ATI Radeon HD7870 2GB DDR5 Double Dissipation (PCI-e)
Samsung SH-224BB SATA DVD-RW Brander Zwart (OEM)
ASRock B75 Pro3-M (Socket 1155)

Met Windows 7

In elkaar gezet en alles ging goed, tot ik de drivers van de videokaart installeerde. Bij herstarten na installatie wil windows alleen maar naar safe mode, waar ik dan vervolgens de drivers weer kan verwijderen voordat windows normaal opstart. Ik heb dit geprobeerd met de drivers die bij de kaart zaten en met de nieuwste drivers van de AMD site, steeds hetzelfde gebeurde. We hebben de kaart verplaatst naar de andere PCI-e slot maar weer hetzelfde probleem. Geprobeerd de drivers te installeren met antivirus and antispyware protection disabled, weer hetzelfde.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 11:11
Klinkt als een videokaart die DOA is. Terugsturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 12:02
Heb je in de bios alles wat met de interne gpu te maken heeft uitgezet, en als primaire keuze pci-e?
Ik had dit namelijk doordat hij de drivers installeerde voor mijn hd 4000 voor de i5 3570k.
Misschien is dit hetzelfde geval als voor jouw i5, al heeft deze helemaal geen igpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Ik wou hier exact hetzelfde probleem posten toen ik jouw topic zag. Ik heb een gloednieuwe pc samengesteld met dezelfde moederbord en videokaart als jou, en ik slaag er niet in om de Catalyst drivers te installeren. In Windows 8 krijg ik tijdens de installatie een BSOD als het scherm zwart begin te knipperen. Ik heb dan Windows 7 geïnstalleerd, maar dan kreeg ik diezelfde BSOD na het herstarten.

Ik heb de bios van het moederbord al geflasht naar de laatste versie, maar het probleem blijft. Ook heb ik er op gelet dat in de bios pci-e als primaire keuze staat.

De fout die ik krijg op het BSOD is trouwens "page fault in non page area (atikmdag.sys)". Ik heb zowel XFX als afuture.nl al aangeschreven, maar ik betwijfel of ze me kunnen helpen.

Mijn systeem:

Asrock B75 Pro3-M
Intel i5-3330
PSU Corsair CX500M
XFX HD7870 Double Dissipation Edition 2GB
Geil 8GB PC3-10660 Kit
Windows 8 met alle updates geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 12:02
Ja dit is het probleem wat ik ook had, disable alles in de bios wat met de igpu te maken heeft.
Sluit de beeldkabel aan op de videokaart, en installeer de drivers vanuit veilige modus.
Als je naar dit probleem googled kom je idd uit op een hardwarefout, dit was bij mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
Milan57 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:54:
Ja dit is het probleem wat ik ook had, disable alles in de bios wat met de igpu te maken heeft.
Sluit de beeldkabel aan op de videokaart, en installeer de drivers vanuit veilige modus.
Als je naar dit probleem googled kom je idd uit op een hardwarefout, dit was bij mij niet het geval.
Als ik de Catalyst drivers probeer te installeren in veilige modus, dan krijg ik een foutmelding "kan detectieprogramma niet laden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Quad

Doof

Hm, er schijnen veel meer problemen te zijn met XFX HD7870 kaarten.
Windows op 32 bit installeren schijnt het wel te doen, maar dan heb niets aan 4GB of meer geheugen. XFX en AMD zijn wel bezig voor een fix, maar hoe lang dat gaat duren.. Geen idee.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
Quad schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:34:
Hm, er schijnen veel meer problemen te zijn met XFX HD7870 kaarten.
Windows op 32 bit installeren schijnt het wel te doen, maar dan heb niets aan 4GB of meer geheugen. XFX en AMD zijn wel bezig voor een fix, maar hoe lang dat gaat duren.. Geen idee.
Heb je daar een bron van? Kwestie dat ik afuture.nl kan overtuigen om 'mom te ruilen. En weet je of die problemen zich ook voor doen met de 7850 modellen? Zo'n kaart met twee fans spreekt me wel aan omdat die een stuk stiller zijn dan de gewone exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

terugbrengen en inruilen voor een 7870XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Inderdaad, de sapphire HD 7870 XT Boost :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
Quad schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:36:
Inderdaad, de sapphire HD 7870 XT Boost :)
Dat zullen we dan maar doen, hopelijk is m'n probleem daarmee opgelost. Thankx voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456021

Topicstarter
Ja dat ruilen doe ik dan ook maar, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die is overigens een stuk sneller dan die wat jullie nu hebben.
Zover ik weet zijn daar geen driver issues mee.

PVOutput☀️

Pagina: 1