Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04 21:22
Beste tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een mk802 aangeschaft , hij heeft altijd naar behoren gewerkt. Toen ik hem een keer op mijn pc scherm aansloot , werkte hij daarna niet meer op me tv (Sony bravia) , hij geeft geen beeld. Maar hij werkt wel gewoon op mijn pc scherm.

Ik heb heel de dag naar oplossingen lopen zoeken , maar niets heeft geholpen,

Het volgende heb ik geprobeerd:

- Image gereflashd
- Screen output verandert
- tv gereset

Dit heeft allemaal niet geholpen , Wat me verder nog opviel was als ik die mk802 op me tv aansluit lijkt het alsof me tv vastloopt , de afstandbediening reageert ook niet meer , totdat ik die mk802 eruit trek.

Ik hoop dat er iemand hier is met een oplossing,

MVG

PS: Ik heb geprobeerd om support te krijgen op rikomagic , maar dat forum is helemaal dood daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Welke voeding gebruik je voor de stick?
Om maar een balletje op te gooien, misschien een USB poort op de TV die nét niet genoeg vermogen levert voor de stick ?

En verder zowel op PC als TV met dezelfde kabel? Ik had namelijk laatst ook 'opeens' een dode HDMI kabel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
Ik gebruik gewoon een externe voeding ,dus gewoon in het stopcontact ,

En ik gebruik de zelfde hdmi kabel ,

Wat ik nu denk is dat het iets met de frequentie van me tv heeft te maken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512532

Omdat je aangeeft dat het op je pc scherm wel functioneert blijkt dat het stickje niet defect is. Het probleem lijkt een combinatie van je tv scherm en de MK802.

Mogelijk heb je het volgende al geprobeerd?:
- MK802 aansluiten op een andere HDMI poort op je TV scherm
- Als je afstandsbediening het nog niet doet via de "source" knop van hdmi kanaal switchen om te kijken of je dan beeld krijgt.
- Je tv terug zetten naar de fabrieksinstellingen
- Andere voedingsadapter proberen, bijvoorbeeld van je smartphone. minimaal 5v 1000ma of maximaal 5v 2000ma.

Ik heb zelf een ervaring met de MK802IIIS waarbij deze 1 keer goed werkte via de usb voeding van de tv. Na een reboot met geen mogelijkheid. Via een voedingsadapter ging het wel weer goed. De usb aansluiting van de tv was slechts 500ma. Maar dat is bij jouw waarschijnlijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 14:31
Mijn zusje heeft iets soortgelijks. Ook een Sony Bravia en die accepteert haar pc niet meer. Ik heb die pc aan diverse andere beeldschermen gehangen en dat werkt allemaal. Ik heb ook andere apparaten aan de HDMI poort van de Bravia gehangen, werkt ook. Maar deze specifieke combo, vergeet het maar. Zelfs diverse videokaarten geprobeerd. Geen succes. Verder geen klachten over de tv, maar wel typisch dat je een soortgelijk probleem lijkt te hebben met weer een Sony Bravia.
Het heeft altijd gewerkt en is er zomaar mee gestopt, en nogmaals, alleen in deze combo.

Je hebt niets aan mijn "hulp". Maar mocht je het dus niet aan de praat krijgen, weet je in elk geval dat je niet de enige bent.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Pagina: 1