Oude PC (Dell Optiplex GX270) geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 20:50
Ik zit al een tijdje met een probleem, namelijk dat de Dell Optiplex GX270 geen beeld meer geeft. Deze computer wordt niet veel meer gebruikt, hij is nogal traag namelijk. Ik vind het soms nog wel eens handig om hem aan de tv te hangen of zo iets.
Wanneer ik de PC opstart, gaat de ventilator gewoon draaien. Hij lijkt dus gewoon normaal op te starten. Ik hoor geen piepjes, dus alles zal goed aangesloten moeten zijn.

De specs:
Pentium 4 2.8ghz
512mb ram
onboard videocard ( 2x pci & 1x agp slot)
40 gb harde schijf

Nu heb ik gehoord dat er productieproblemen waren bij Dell bij de deze PC. De condensatoren gingen bol staan en de computer deed het niet meer correct. Je kon hem destijds opsturen en je kreeg toen een nieuwe. Nu weet ik niet of dat bij deze is opgestuurd maar de condensatoren staan niet bol.

Ik heb hem al aan meerdere beeldschermen gehangen, maar hij doet het bij geen één. Er komt ook geen no signal te staan, dus hij zend nog wel signalen uit.

• Daiov97
bump....

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:16

Quad

Doof

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen? Alleen aan verschillende monitoren aansluiten is geen troubleshooten natuurlijk.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 13:50
Ik heb dezelfde pc gehad, maar dan met apart grafische kaartje én bolle condensators. De PC boot, draait even, valt uit en probeert opnieuw... Ondertussen zeker 3 jaar geleden dat ik de elco's vervangen heb en de pc draait nog steeds bij een kennis.

Heb je geen ander grafisch (agp) kaartje liggen om te testen?

Verwijderd

Ik heb er ook 1 en soms krijg je i.p.v. het groene lampje een oranje lampje als hij het niet doet maar na een tweede boot doet hij het altijd en werkt prima door. Je kan controleren of je bolle condensatoren ziet of dat er 1 lekt. Maar wil je een andere, de mijne is te koop :)

Afbeeldingslocatie: http://www.eventlogblog.com/blog/2008/01/18/Bad.jpg

• Daiov97
In het troubleshoot topic staan vooral aansluit fouten, maar deze pc deed het eerder wel. Ik heb verder niks veranderd.

Helaas heb ik geen AGP kaartje om te testen, misschien kan ik er ergens nog één goedkoop vinden. Zal dit dan wel testen.
Helaas zie ik geen bolle condensatoren en lekken ze ook niet, dus dat is al weer uit te sluiten.

En succes met de verkoop van jouw GX270 Ik hoef hem toch niet haha ;) Ik zie dat die nog 512 mb ram extra heeft en zelfs een AGP kaartje heeft :)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16
Hoe sluit je de pc aan? Ik heb zelf ervaring met een SX280 en deze wou met geen mogelijkheid opstarten wanneer ik een DVI -> hdmi kabel ertussen had. Gebruikte ik alleen VGA startte deze netjes op, en wanneer ik vervolgens de DVI -> HDMI kabel erin deed werkte het gewoon.

Aan de achterkant zitten 6(?) ledjes welke allemaal groen moeten branden, welke branden er (althans, dit was bij de SX280 zo)?

• Daiov97
Ik sluit de pc aan via een vga naar vga kabel. Dit moet dus gewoon lukken. Aan de achterkant zitten 4 ledjes, die allemaal groen branden.

Op het moederbord zit een lampje, die geel/oranje brand. Moet dit lampje niet groen branden? Zo ja, wat is dan het probleem?

• Daiov97
Ik denk dat de vga ingang kapot is. Hierdoor wil ik een videokaart kopen (zo goedkoop mogelijk)
Nu zit er een AGP en een PCI ingang in, maakt het nog uit welke ik hiervoor gebruik? Omdat het een kleine kast is, moet de videokaart klein zijn. Ik heb geen idee hoe ik een geschikte kaart voor deze pc kan vinden.

Verwijderd

AGP is natuurlijk sneller, maar PCI werkt opzich ook wel. Je moet opzoek naar een low-profile kaartje hiervan staan er nog enkele in de V&A :) Alleen moet je opletten dat er ook een low profile bracket bij zit anders hou je een open ruimte.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 14:26

auto660

1991 240 GL Brick

Zoiets:
V&A aangeboden: Geforce GFX 5200 128mb agp video kaart
Agp, low profile en verbruikt niet zo veel.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:51
Die Dell Optiplex GX270's hebben allemaal problemen met lekkende condensatoren, ik heb ze stuk voor stuk kapot zien gaan, meestal met duidelijk zichtbaar bolle/lekkende condensatoren op het moederbord!

Verwijderd

ik had de zelfde probleem met de OptiPlex GX270 en heb de oplossing gevonden, dit lost de Video en Geluid in een keer op. het werkt denk ik ook voor OptiPlex GX240 GX260 GX270
bekijk deze video.
https://www.youtube.com/watch?v=F9AiMoKYxvs

http://www.techbirdy.com/...deo-driver-for-windows-7/

http://www.techbirdy.com/files/Intel(R) 82865G-techbirdy.com.zip
Pagina: 1