Port forwarding sitecom wlr-6100 / syno ds413

Pagina: 1
Acties:

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 15:58

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Ik heb sinds kort een synology ds-413 aangesloten op mijn sitecom wlr-6100

Nu wordt er sinds een aantal dagen, van buitenaf, geprobeerd om via ftp op mijn nas te komen.

Als tip kreeg ik mee om voor ftp poort 6969 te gebruiken.

Nu zit ik op zowel de nas als mijn router te kijken alleen snap er de ****** van hoe ik dit moet forwarden.

Google search leverde me "helaas" ook niet echt wat op (of ik kijk gewoon verkeerd :9 )

Kan iemand mij hier verder in helpen aub _/-\o_

Live youre Life and Enjoy every Day

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als eerste: FTP is misschien wel makkelijk, maar niet veilig. Je kan beter SCP gebruiken waarbij de data en je inloggegevens versleuteld over de lijn gaan.

Wat je moet doen om dit te bereiken is op je router op zoek gaan naar de portmapping / virtual server regel waarin staat dat tcp poort 21 op je externe IP adres doorgezet wordt naar tcp poort 21 op het interne IP adres van je synology diskstation.
Daar zal je de poort op de externe kant moeten wijzigen naar een andere poort. In jouw geval 6969.
Opslaan en indien nodig de router herstarten.

Daarna zou je vanaf een client moeten kunnen connecten naar ftp://extern.ip.adres:6969

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Zoiets dus?

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-cZR1n8Fb5yg/UVVs8NhRtdI/AAAAAAAAEMg/nsRFs7Xzux4/s1314/forward.png

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-12 16:01
Correct!
Equator schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:07:
Daarna zou je vanaf een externe client moeten kunnen connecten naar ftp://extern.ip.adres:6969

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Juist ja.. Hou wel in de gaten dat niet elke serversoftware dit accepteert. Dan zou je de FTP service op de synology ook op deze poort moeten laten functioneren. Dan moet je de regel op de router weer aanpassen zodat er op zowel publieke als lokale poort 6969 staat :)

testen doe je niet van binnenuit, maar van buiten af.. dat is wat de meneer hier boven mij probeert uit te leggen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 29-03-2013 11:52 ]

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Dat had ik al gedaan :-)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-dg8nOaw3qKM/UVV1TzaX5BI/AAAAAAAAENI/3_XNeawiuDQ/s1314/nas.png

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dan moet je dus de lokale poort in de router ook aanpassen naar 6969 :)

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:41:
Dan moet je dus de lokale poort in de router ook aanpassen naar 6969 :)
aaah ok dus ik moet ze eigenlijk omdraaien in de router als ik het goed begrijp

lokaal 6969 public 21

het lokale ip adres is van mijn Nas trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door jdwrist op 29-03-2013 19:22 ]

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
Wat je in je screenshot had is juist..

Extern op 6969 en intern lekker laten staan op 21. Zo kan je op je interne netwerk standaard uit de doos werken kwa instellingen en extern moet men switchen naar 6969.

Simpel en kort, de instellingen op je router heeft standaard een verwijzing via intern en extern poort 21 want is standaard, het enige wat je doet is de externe ipv 21 poort 6969 en je bent klaar.
Je hebt wel kans dat je geneuzel krijgt met actief en passief verbinden waar je evt nog een poort range voor zal moeten toewijzen.
Vervolgens als het werkt kan je daarna nog kiezen voor SFTP zodat de boel versleuteld wordt. En in je log inlog atemps te zien is heel normaal en voorkom je toch niet. Zeker niet bij normaal FTP bij SFTP zie je het afnemen.

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Efkes wat feedback vragen of dat ik het nu goed doe ja of te nee.

Mn routerinstellingen zijn, zoals het plaatje aangeeft in dit topic aangeeft, ingesteld op poort 6969

Moet ik dan de ftp instelling van mijn Nas ook instellen op poort 6969 of moet ik deze laten staan op 21.

Ik heb vandaag nl bij iemand even getest of dat alles op ftp werkt.

Als ik in mijn Nas poort 6969 aangeef kan ik niet connecten geef ik poort 21 aan dan connect ie wel

In de ftp client heb ik poort 6969 ingevuld, en als ik het dus goed begrijp is dit de externe poort zoals ik dat op mijn router heb ingesteld correct me if im wrong.

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
Wat ik al in mijn post aangaf.

In je router alleen extern op 6969 en de rest intern laat je staan op 21 dus ook in de nas zelf.
Wat je dus nu zelf al merkte werkte dat ook.
Bij een ftp client op je eigen netwerk kan je de standaard instellingen gebruiken omdat dat poort 21 is op een intern ip en dat werkt dan gewoon.
Bij een ftp client op een pc buitenshuis vul je dan poort 6969 in en dat werkt dan gewoon.

Je doet het dus goed en laat de poort in de nas op 21 staan zodat je alleen buiten de deur poort 6969 moet gebruiken.

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Thanks voor de bevestiging :-)

Pagina: 1