Upgraden moederbord (cpu en geheugen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505449

Topicstarter
Ik zit momenteel nog met de I7 980 op socket 1366 maar ik kom PCIE lanes te kort voor
sli met 2 gtx680's DC2 's in sli omdat deze kaarten tripple slot koeler hebben.
Ik dacht namelijk dat mijn onderste PCIE slot 16x was maar volgende de fabriekant is het
een 4xslot op 2.0, kom ik later achter. Echter werken de kaarten wel in sli met 16x2.0
en 4x2.0 maar optimaal is het niet. Verder wil ik niet in een nieuw 1366 moederbord investeren
want die moederborden met 4pcie sloten zijn EOL en duur te krijgen.

Welke opties hou ik nog open voor een nieuwe setup van moederbord, cpu en geheugen?
Zelf dacht ik aan ivy bridge maar als het goedkoper kan liever dat,
de vereisten zijn wel minimaal PCIE 8x2.0 voor de 2e kaart met 2 slots ruimte tussen 2
trippleslot kaarten zoals ik nu ook heb want dan blijven de kaarten onder de 70 graden.

Het is verder geen optie om de kaarten direct onder elkaar te hebben zonder ruimt eer tussen.
Ik was daar en dat geeft veel te veel lawaai en warmte.

Op zich heb ik nog tot de zomer de tijd om te sparen. Maar ik kan nu ook in een keer 750 euro
uitgeven aan een nieuw moederbord geheugen en cpu.

Edit

Ik zie graag voldoende ruimte voor 2 trippleslot kaarten zoals je hier kunt zien. Asus p9 deluxe x79
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1321351137.jpeg

Alleen vraag ik mij af of dit moederbord al goed genoeg is voor
overklocken enzv.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 505449 op 29-03-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Mooi bord, hiermee moet je zeker flink kunnen overklokken en als de SLI poorten op de juiste plek zitten en de juiste snelheid hebben moet dit zeker een goede keuze zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik sli zou gebruiken dan komen de kaarten in de 2 blauwe slots. Echter komt hier wel
weer een nadeel bij kijken want ik hou geen ruimte over voor mijn geluidskaart. Of de geluidkaart moet kunnen werken in zo'n lange sleuf?

Edit

Welke processor zal het beste bij mijn setup passen?
Een 3820 of een 3930k ?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 505449 op 29-03-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 505449 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:04:
Als ik sli zou gebruiken dan komen de kaarten in de 2 blauwe slots. Echter komt hier wel
weer een nadeel bij kijken want ik hou geen ruimte over voor mijn geluidskaart. Of de geluidkaart moet kunnen werken in zo'n lange sleuf?

Edit

Welke processor zal het beste bij mijn setup passen?
Een 3820 of een 3930k ?
een PCI-E 1x 4x 8x kaart past ook gewoon in een 16x slot :)

anders om wordt lastiger.. maar als het fysiek zou passen werkt het dus WEL gewoon :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is mooi om te weten. Ik denk dat ik dan maar mooi voor deze Asus moederbord ga.
De onderste kaart in het blauwe slot zit dan ook nog mooi een eind van de bodem af. Zoals ik het nu heb zitten de fans tegen de bodem aan maar daar door word hij soms 71 graden maar met ruimte er tussen
zal dat weer 5 graden schelen om zijn minst.

Nu nog een passende processor en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Er staat niet voor niets bij "lees dit eerst!" :o

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
Je kunt nog wel wat besparen, of heeft het asus deluxe bord meer features welke je nodig hebt?
Bv: http://tweakers.net/price...;294879;304838/categorie/

[ Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 29-03-2013 23:58 ]

Pagina: 1