Zonnet email instellen op Ipad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Mijn vader heeft sinds kort een ipad en gebruikt al jaren zijn zonnet emailadres. Nu moest ik dus even dat emailadres instellen op de ipad.

Maar wat moet ik hemelsnaam invullen bij pop en bij smtp server? Ik heb al van alles gevonden op internet maar niks werkt.

Zijn internet is van kpn. Heeft dat er ook mee te maken bij het invullen van de smtp server?

Ik hoop dat iemand het hier weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:43

kraats

Ik rol

Wil hij wel de mail ophalen met de iPad? bedenk dat als je gebruik maakt van POP-mail deze standaard binnengehaald wordt op het apparaat waar je op werkt en verder niet meer binnengehaald kan worden. Dus als de mail op een vaste computer opgehaald wordt kan dat niet meer op de iPad en andersom.
Vroeger kon je volgens mij ook wel met IMAP werken. Dan blijft de mail bij zonnet (tele2) staan en kun je hier met meerdere apparaten mee verbinden.
Wil je wel POP3 gebruiken dan kun je de instellingen vinden op: https://www.tele2.nl/klantenservice/internet.html
En je hebt natuurlijk nog gewoon de webmail: https://www.tele2.nl/klantenservice/webmail.html

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

(jarig!)
je kan geen mail versturen van zonnet over de kpn lijn, wel mail binnen halen. Mail versturen kan via webmail(online) en is te bereiken op www.tele2.nl knopje webmail en maildres veranderen van @tele2 naar @zonnet.
Zonnet is van Tele2, en heeft daar een on-line assistent die je helpt met de instellingen. www.tele2.nl
https://www.tele2.nl/klantenservice/internet.html

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Eigenlijk wil ik gewoon dat de zonnet mail op de ipad synchroon loopt met de mail op de vaste computer. Wat moet ik dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

(jarig!)
pop3.zonnet.nl
smtp.zonnet.nl

of

Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

kraats schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:24:
Wil hij wel de mail ophalen met de iPad? bedenk dat als je gebruik maakt van POP-mail deze standaard binnengehaald wordt op het apparaat waar je op werkt en verder niet meer binnengehaald kan worden. Dus als de mail op een vaste computer opgehaald wordt kan dat niet meer op de iPad en andersom.
Vroeger kon je volgens mij ook wel met IMAP werken. Dan blijft de mail bij zonnet (tele2) staan en kun je hier met meerdere apparaten mee verbinden.
Wil je wel POP3 gebruiken dan kun je de instellingen vinden op: https://www.tele2.nl/klantenservice/internet.html
En je hebt natuurlijk nog gewoon de webmail: https://www.tele2.nl/klantenservice/webmail.html
Geen ervaring met de Ipad.
Je kunt bij elke pop3 mai client die ik tot nu toe ben tegengekomen, instellen dat hij berichten op de server laat staan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

(jarig!)
wel even instellen in je ipad dat hij de mailtjes op de server laat staan ;) en niet verwijderd (staat ergens onder instellingen en standaard aan)
Met de PC haalt hij ze definitief binnen en verwijderd ze van de Tele2 server.

[ Voor 26% gewijzigd door keur0000 op 29-03-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
keur0000 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:29:
pop3.zonnet.nl
smtp.zonnet.nl

of

Volgens mij had ik dat gisteravond al wel geprobeerd maar kreeg ik dan steeds een melding met ssl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Voor de uitgaande mailserver moet ssl hoogstwaarschijnlijk aanstaan + username en password ingevuld zijn, omdat je internet via een andere provider.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik heb het net even geprobeerd op mijn iPad.. ik krijg het alleen goed ingevuld als ik de smtp-server van mijn eigen provider invul. Anders accepteert de iPad de instelling niet. Aangezien je het over een KPN-verbinding hebt, denk ik dat je bij smtp-server 'mail.kpnmail.nl' moet invullen.
Bij mij stond de instelling trouwens standaard al op 'leave messages on server', dus je zult geen problemen hebben als je de mail tussentijds op de iPad wilt bijhouden. Ze zullen wel van de iPad (en de server van Zonnet) verdwijnen als ze op de PC worden binnengehaald

[ Voor 31% gewijzigd door kraats op 29-03-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik heb hier nu niet de ipad bij me dus dat moet ik vanavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
zowel

pop3.zonnet.nl
smtp.zonnet.nl

of

Als bij smtp mail.kpnmail.nl werkt niet. Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Is inkomend niet pop.zonnet.nl? Kan het nu ff niet controleren met mijn instellingen op de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Krijg je ook nog een melding welke van de twee niet goed is ingesteld? Voor de servers kun je overigens ook gewoon even kijken op de computer waar de e-mail wél binnenkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Geen idee welke van de 2 niet goed werkt. Zo ver kom ik geeneens.

Ik ben nu aan het testen met:

pop.zonnet.nl
smtp.zonnet.nl

Alleen heb ik de ipad nu even meegenomen naar mijn huis om het goed te testen. Dus ik weet niet hoe het ingesteld staat op de computer waar het wel binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Houdt er rekening mee dat je niet zomaar de servers die bij je vader thuis werken ook bij jouw thuis kunt benaderen. Behalve natuurlijk als jullie beide dezelfde provider hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Speedmaster

Make my day...

De juiste settings zijn

pop.zonnet.nl
smtp.jouwprovider.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
We hebben niet dezelfde provider. Maar wil dat dus ook zeggen dat hij geen mail kan bekijken als hij bijvoorbeeld op vakantie ergens een ander wifi netwerk gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Speedmaster

Make my day...

Wel ontvangen maar niet verzenden, tenzij hij weet welke provider zijn wifi netwerk heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Maar dat is dus alleen zo bij 'andere' emailaccounts. Wanneer je hotmail of gmail gebruikt bij je ipad werkt dat wel overal?

Ik heb thuis zelf xms dus dan kan ik het daar even mee testen en dat daarna wijzigen in kpn wanneer het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Als ik dus pop.zonnet.nl en smtp.xmsnet.nl invul krijg ik de volgende vraag:

Geen verbinding via SSL
Wilt u de account zonder SSL cofigureren?

zeg ik dan ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Je zult je moeten authentificeren op de smtp server om e-mail te kunnen versturen. Je eigen internet provider heeft jouw IP adres simpelweg in een whitelist staan waardoor je vanaf je eigen verbinding gewoon e-mail kunt versturen. Als je buiten de deur bent zul je gebruik moeten maken van een andere mailserver of, als je provider dat ondersteund, smtp authentificatie inschakelen zodat je je kunt authentificeren met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Als je eenmaal geauthentificeerd bent op een server zul je meestal vanaf ieder willekeurig e-mail adres kunnen versturen. Je kunt dus als uitgaande mailserver voor je vader ook bijv. die van GMail invullen zodat hij altijd e-mail kan sturen. Nadeel is wel dat de gmail server een stukje lastiger in te stellen is.

//Edit: Gebruik de "Wijzig" knop als je iets wil toevoegen aan je post. Op deze manier overbelast je de T.net servers nog :P

[ Voor 7% gewijzigd door Joolee op 31-03-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
ok tnx.

En wat vul ik in bij de SSL vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:26
Als je vader van thuis email verstuurt vul je gewoon het smtp serveradres van KPN in. Doe ik al jaren zo met mijn oeroude zonnet email adres; gebruik uitgaande mail server van provider (was Planet, later KPN, nu XMS),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik krijg de volgende melding:

De pop-server pop.zonnet.nl reageert niet. controleer of de netwerkverbinding werkt en of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld server inkomende post.

De internet verbinding werkt en ik heb ook alle juiste info ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
bij gebruikersnaam vul ik alleen in wat voor het @ staat neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
stansfield schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:11:
Ik krijg de volgende melding:

De pop-server pop.zonnet.nl reageert niet. controleer of de netwerkverbinding werkt en of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld server inkomende post.

De internet verbinding werkt en ik heb ook alle juiste info ingevuld.
Ik kan pop.zonnet.nl op poort 110 wel gewoon telnetten. Meestal moet de gebruikersnaam het hele e-mail adres zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Waar vul ik een poort in dan op een ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
stansfield schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:44:
Waar vul ik een poort in dan op een ipad?
Geen idee, ik heb ongeveer een week geleden voor het eerst een iPad in m'n handen geduwd gekregen omdat er iets niet werkte :z

Poort 110 is standaard voor pop3 trouwens. Als dat niet werkt dan zou ik eens goed gaan kijken of je iPad wel een internetverbinding heeft die unrestricted is. Overigens geldt dit enkel voor unencrypted toegang. Als je SSL inschakelt moet je poort 995 gebruiken maar dat hoort ook automagisch te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
stansfield schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:12:
bij gebruikersnaam vul ik alleen in wat voor het @ staat neem ik aan?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik ga nog een poging wagen.

Met pop3.zonnet.nl
smtp.xmsnet.nl

en gebruikersnaam alleen het voor het @. Net deed ik xxx@zonnet.nl en toen gaf hij gelijk al aan dat het niet goed was.

[ Voor 75% gewijzigd door stansfield op 31-03-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Het is gelukt. Tenminste voor een deel. Nieuwe mails kan ik wel verzenden en ontvang ik ook. Alleen het is niet zo dat alles nu vanuit de mailbox op de ipad komt. Hoe kan ik dit instellen? Dat moet zeker op de outlook van mijn vader? Daar haalt hij normaal gesproken zijn email binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Stel in Outlook en op de iPad in dat de mail x dagen (of altijd) op de mailserver blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Tnx. Dat moet ik dus weer op de laptop van mijn vader instellen. Dus dat wordt ergens deze week maar dat gaat wel lukken.

Bedankt allemaal voor alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 14:18
Mocht je het nog niet hebben opgelost.

Gebruik zelf ook Zonnet op een Ipad4 en dat werkt prima met: pop.zonnet.nl
Inlognaam daarvoor gebruik je het deel voor de @.

Dus als het mail adres: pietje.puk@zonnet.nl dan is de inlognaam: pietje.puk

Ik zou het account eerst eens via webmail testen of de inloggegeven wel juist zijn
http://webmail.versatel.nl

Probleem ligt anders toch echt bij de iPad of de instellingen.
Zorg wel dat je de instellingen handmatig invult en niet via de wizzard. Dan kun je alles zelf bepalen en inzien tijdens het invullen van de accountgegevens.

Voor versturen van mail overal kun je altijd een gmail account aanmaken.
Daarna kun je de smtp server van gmail gebruiken en kun je overal mail versturen als je provider daar lastig mee doet. Bij sommige mag je alleen versturen als je een verbinding hebt met hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 19:18

Underworld

+1 Inzichtvol

Gewoon even een vraag tussendoor...
Waarom gebruiken mensen nog zonnet? Ik heb begrepen van mijn werk dat je voor een paar euro meer (of minder) veel sneller internet hebt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik zit al tien jaar niet meer bij Zonnet maar gebruik nog steeds mijn Zonnet email for nieuwsbrieven en forum inschrijvingen... B-) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
Had een paar maanden geleden plots problemen met mijn zonnet mailaccount. Soms kwam verzonden mail niet aan. Idem met te ontvangen mail.
Met klantenservice gebeld. Voor mijn zonnet mailadres kon ik beter het volgende instellen:
pop3.versatel.nl poort 110
smtp. versatel.nl poort 25
Sindsien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Mijn vader gebruikt ook nog zo'n achterhaald e-mailadres. Ik heb hem de voordelen van bijvoorbeeld Gmail uitgelegd en hij gebruikt het nu steeds meer. Maar verandering van een emailadres dat je al jaren gebruikt is natuurlijk eng, dat begrijp ik best.

Misschien kun je je vader ook overtuigen om naar een moderne mailprovider over te stappen?
Underworld schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:53:
Gewoon even een vraag tussendoor...
Waarom gebruiken mensen nog zonnet? Ik heb begrepen van mijn werk dat je voor een paar euro meer (of minder) veel sneller internet hebt.
Omdat ze dit al jaren zo doen. 'Old habits die hard.' Grote kans dat ze al lang niet meer bij deze oude providers zitten, maar niet willen wisselen van emailadres.

[ Voor 39% gewijzigd door B00st3r op 26-04-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 11:36

aap

Als zonnet automatisch forwarden ondersteunt:

- Maak een nieuw gmail of hotmail account
- stel bij zonnet in dat alle mail automatisch geforward wordt naar dat nieuwe acount
- stel op je vaders laptop en ipad de nieuwe account in als IMAP
- nu kan hij overal bij dezelfde mails

eventueel kun je nog alle mails van zijn PC kopieren naar gmail, dan heb je de oude mails ook nog overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 15:22

WCA

Afbeeldingslocatie: http://plexsch.nl/screenshots/925ab80a-a9c1-403e-9c59-3914c2cdb0c4.png

Alsjeblieft

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:43
Gmail ondersteund ook het binnenhalen van andere mailboxen.
https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=nl

Hiemee kun je Gmail via pop3 de mail laten leeglezen en op je iPad krijgen.
Dan kan ie overstappen en toch blijft de mail op zijn oude adres gewoon binnen komen.

https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=nl

Ps. Met Outlook.com kan dit overigens ook http://windows.microsoft.com/nl-nl/outlook/pop-email
Pagina: 1