A7V geflashed, nu alleen nog maar gepiep!

Pagina: 1
Acties:

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb net mijn A7V geflashed, en nu doet hij helemaal nix meer, ik hoor alleen nog maar een afwisselende hoog/laag toon.
wat moet ik nu doen, weet iemand dit?
tnx*

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

ISA kaartje indrukken met een eigen bios.
Je zult dan aan BootBlock krijgen, als je bios een Award is.
Bij het flashen zal iets fout zijn gegaan.
Effe opnieuw flashen dus.

Mocht je geen ISA kaartje hebben, moet je het blind doen.

Boot flop maken, Flash proggie (flash.exe bv) en *.bin (bla.bin bv) er opzetten.

Autoexec.bat maken en daar de volgende info inzetten.

Flash bla.bin

Duurt wel effe, maar als het goed is, werkt het dan weer.

And The Only One

• johnny.xxx
nou hij doet helemaal nix meer, hij boot zelfs niet

• Diamon

Diamon

The Weird One

Maar heb je er al een oud ISA kaartje ingehad.

And The Only One

• johnny.xxx
de A7V heeft helemaal geen isa slots :)

Verwijderd

Kan ook zijn dat je ff een pci videokaart er in moet zetten wil wel eens gebeuren dat de bios ineens om een pci kaart gaat zoeken voor video.. als met een pci kaart doet de bios ff in en dan init display ofzo op agp zetten

• johnny.xxx
nee lukt ook niet, shit dit is niet leuk!!!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ISA kaartje indrukken met een eigen bios.
Hoe had je dat in gedachten in een bord zonder ISA-sloten? Even bijzagen zodat-ie in een PCI-slot past ofzo :?

Virussen? Scan ze hier!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zondag 03 juni 2001 18:32 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Hoe had je dat in gedachten in een bord zonder ISA-sloten? Even bijzagen zodat-ie in een PCI-slot past ofzo :?
And how the f*ck kan ik nu weten dat er geen ISA sloten in dat bord zit.

And The Only One

Verwijderd

hihi ik lach me kapot

• johnny.xxx
jongens help me nou ff :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 03 juni 2001 19:49 schreef johnny.xxx het volgende:
jongens help me nou ff :)
Hebbie het bios al eens gereset? Moet je met een stukje metaal die 2 puntjes ff met elkaar verbinden (welke pinnen staat in je manual).

Virussen? Scan ze hier!

• johnny.xxx
ja meerdere keren, en het is niet zo dat ik niet weet waar ik het over heb want ik werk in een computer zaak dus ik heb alles al geprobeerd

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is het zo'n brandweertoon? Taduutaduutaduutaduu? Dat heb ik zo af en toe ook wel eens, en bij mij helpt het dan als ik de voedingsstekker er helemaal uittrek en er een minuut later weer instop ofzo. Welke revisie van de A7V heb je? Ikzelf de 1.02-rev.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

waarschijnlijk heb je hem dood geflashed

ken je iemand met het zelfde mobo ?

zoja
ff zijn pc opstarten zijn flashbios eruit halen terwijl ie aan staat ( en ja dat kan gewoon want hij gebruikt de bios alleen tijdens het opstarten en heb dit al honderden keren gedaan toen ik nog op de technische dienst werkten)
dan jou bios er in zetten en opnieuw flashen
en dan het zooittje weer terug zetten

• johnny.xxx
maar de eerste paar keer deed hij het wel maar kwam hij steeds in de bios, nu doet hij helemaal nix meer

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:46
en als dat niet werkt/ of je durft het niet aan dan is tie kapot :)

https://wren.co/join/Devian

• johnny.xxx
Op zondag 03 juni 2001 19:54 schreef wildhagen het volgende:
Is het zo'n brandweertoon? Taduutaduutaduutaduu? Dat heb ik zo af en toe ook wel eens, en bij mij helpt het dan als ik de voedingsstekker er helemaal uittrek en er een minuut later weer instop ofzo. Welke revisie van de A7V heb je? Ikzelf de 1.02-rev.
ja heb ik ook ja !!
help dat dan

• Tinkerer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Hij piept: Hij leeft, dus flash gelukt. :)
Hij schreeuwt moord en brand: Niet gelukkig met zijn omgeving. :( Standaard oorzaak: Tegenwoordig hebben we geen CMOS meer, maar worden de instellingen opgeslagen in een EEPROM. Welke EEPROM? Juist, in de BIOS die je net geflasht hebt. >:) Instellingen zijn dus om zeep geholpen. Ik zou zeggen: Kijk eens naar de jumpers en stel het een en ander per jumper in ipv per BIOS settings.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 03 juni 2001 19:59 schreef johnny.xxx het volgende:

[..]

ja heb ik ook ja !!
help dat dan
Hmm, ik begin een vermoeden te krijgen...

Naar welk BIOS heb je hem geflashed? Gokje: 1005 of hoger?

Waarschijnlijk staat je Vcore te laag (Auto pakt hem dan op 1.5 V wat véél te weinig is). Oplossing: stekker er HELEMAAL uit, 1 minuut wachten, stekker erin. Dan zou hij moeten booten, dan ga je naar je BIOS, en naar de Vcore-instelling. Selecteer nogmaals Auto (ondanks dat het er al staat!), en save&exit. Dan zou het goed moeten gaan (iig bij mij).

Virussen? Scan ze hier!

• johnny.xxx
ja van 1.008 naar 1005 is dat dan verkeerd?
de vcore staat wel op max met de jumpers maar dat heb ik ook al veranderd naar alle standen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 03 juni 2001 20:11 schreef johnny.xxx het volgende:
ja van 1.008 naar 1005 is dat dan verkeerd?
de vcore staat wel op max met de jumpers maar dat heb ik ook al veranderd naar alle standen
Hmm, en met 1008 ging het wel goed? Want als het daar goed gaat is het iig niet wat ik net zei... shit.

Virussen? Scan ze hier!

• johnny.xxx
nee daarmee ging het ook niet goed daarom wilde ik terug naar 1.005

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 03 juni 2001 20:15 schreef johnny.xxx het volgende:
nee daarmee ging het ook niet goed daarom wilde ik terug naar 1.005
Hmm... je zou 1004D kunnen proberen, dat was het laatste BIOS wat dat wel goed deed bij mij.

Virussen? Scan ze hier!

• johnny.xxx
maar hoe dan. hij wil nieteens booten en ik heb geen ander bord in de buurt

Verwijderd

CMOS reset dmv. het jumpertje al geprobeerd? Anders:

www.okaphone.nl/service.shtml

kost je iets van Fl. 25,-

• johnny.xxx
nee ik werk zelf ik een computer winkel, maar ik wil ff kijken of het ook zo kan (en ik kan pas dindag de winkel weer in :) )

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 03 juni 2001 20:17 schreef johnny.xxx het volgende:
maar hoe dan. hij wil nieteens booten en ik heb geen ander bord in de buurt
*oeps* dom van me...

Helaas weet ik het dan ook niet meer :'(

Virussen? Scan ze hier!

• johnny.xxx
shit he!! nou tnx in ieder geval!
iemand nog ideeen?

• johnny.xxx
iemand?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:02

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je een ander computer in de buurt?
Je zou kunnen proberen andere computer aanzetten, die 'kapotte' bios erin. (als het past). En dan weer flashen, met een goeie bios.

Verwijderd

Probeer eens met de jumpers en dipswitches met de hand de juiste cpu snelheid & multiplier & vcore in te stellen. Niet vergeten hem met dat ene jumpertje ('JEN' in de handleiding) hem van jumperfree mode af te halen.
Als de biosflash mislukt was lijkt het me sterk dat hij nog in staat was te piepen, dus er zit misschien nog leven in. Het kan dus zijn wat Wildhagen zei.

• johnny.xxx
nou hij is dus inderdaad helemaal dood, ook geen piepje meer, zelfs mijn reset is dood :?

/edit
fucking spelling :(
/edit

• SpiceWorm
  • Laatst online: 21-08 01:18
je hebt de videokaart en hd's en floppy drives en cdromspelers en geheugen en alles er af gestript??
dan booten, en weer inelkaar draaien...
nog wel eens een noodoplossing (geen idd wat het doet, maar het werkte bij mij vaker dan 1x...)
trouwens, ik heb nog nooit in mijn manual gelezen dat je de a7v kunt resetten???!!!
ik haal het batterijtje eruit als ie echt niks meer doet...

• johnny.xxx
nou boven dat baterijtje zitten 2 soldeerpuntjes als je die verbind reset je de cmos

leuke sig trouwens spiceworm :)

• SpiceWorm
enne hoe reset jij hem dan???

• johnny.xxx
nee mijn comp reset ik met mijn knopje op mijn kast en mijn cmos met een stukje metaal op het mobo

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kan aan mij liggen, maar kan het niet zijn dat je batterijtje leeg is ?
Eventueel in combinatie met een (paar) andere fout(en).

Maar afwisselend hoog en laag? volgens mij is dat temperatuur alarm, misschien heeft er iets kort-gesloten (zeg maar doorgebrand), al ruik je dat meestal wel.
Op zondag 03 juni 2001 23:04 schreef Vae_Victis het volgende:
Heb je een ander computer in de buurt?
Nee hij zit op de verwarming te tikken, en iemand anders 3 blokken verderop tikt het voor hem in >:)

*grapje* ;)
(voor ik *weer* iemand beledig...)

• SpiceWorm
FOUND!
thnx...
streken van asus dat ze dat niet in het boekje zetten...!

Verwijderd

jongens let nou eens op..hij zegt dat ie niet eens meer boet..hoe moed ie er dan een floppy met de originele bios inwerking krijgen..
ben bang dat er nix ander opzit dan gewoon terug te gaan naar de winkel en hopen dat ze t bordje ruilen :'(

• johnny.xxx
Op zondag 03 juni 2001 23:32 schreef Jake het volgende:
Kan aan mij liggen, maar kan het niet zijn dat je batterijtje leeg is ?
Eventueel in combinatie met een (paar) andere fout(en).

Maar afwisselend hoog en laag? volgens mij is dat temperatuur alarm, misschien heeft er iets kort-gesloten (zeg maar doorgebrand), al ruik je dat meestal wel.
[..]

Nee hij zit op de verwarming te tikken, en iemand anders 3 blokken verderop tikt het voor hem in >:)

*grapje* ;)
(voor ik *weer* iemand beledig...)
ik denk niet dat mijn pa het erg leuk vind als ik zijn p1 bordje voor ditsoort praktijken ga gebruiken :)

• Jake
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 23:35 schreef johnny.xxx het volgende:
ik denk niet dat mijn pa het erg leuk vind als ik zijn p1 bordje voor ditsoort praktijken ga gebruiken :)
Nee idd, en als je hot-flash geschikt mobo bij de hand had, had je dat waarschijnlijk al gebrobeerd.
Maar ja als je een ongeveer gelijk mobo nu bij de hand had, had je ook minder haast om het op te lossen.
Op zondag 03 juni 2001 23:34 schreef Poltergheist het volgende:
jongens let nou eens op..hij zegt dat ie niet eens meer boet..hoe moed ie er dan een floppy met de originele bios inwerking krijgen..
ben bang dat er nix ander opzit dan gewoon terug te gaan naar de winkel en hopen dat ze t bordje ruilen :'(
Veel mobo's kunnen booten vanaf flop zonder het flashbare gedeelte van het bios hoor, bij A7V is dat gedeeltelijk zo: het 'bootblock' wordt soms overschreven (alleen als het anders is dat het 'nieuwe' blok, ook al is dat ouder)

Verwijderd

dat snap ik ook wel..ik bouw ook pas 9 jaar pc's..maar ze floppydrive zal toch echt eerst moeten reageren he? als ze pc helemaal nix doet gebeurd er nix

• johnny.xxx
ga nou geen ruzie zitten maken jongens!
dat schiet niet op! ;)
(is wel leuk)
ik heb net getest of mijn proc. het nog wel deed, en ja. toen ik het blokje eraf haalde brande ik mijn klauw aan de opstartende core, dusss...

• Jake
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 23:53 schreef johnny.xxx het volgende:
ga nou geen ruzie zitten maken jongens!
dat schiet niet op! ;)
(is wel leuk)
ik heb net getest of mijn proc. het nog wel deed, en ja. toen ik het blokje eraf haalde brande ik mijn klauw aan de opstartende core, dusss...
Ik weet niet hoe lang je de stroom op je proc had, maar ik heb 2 weken een blaar gehad van het aanraken van een duron 600 die minder dan 10 sec aan heeft gestaan...

p.s. doorgaan met ruzie maken of niet ;)

• johnny.xxx
was iets van 2 sec, maar ik had mijn vinger op de startende core en die werd flink heet dus die doet het nog wel.

ps ga maar ff door met ruzie'en is wel lachu :)

Verwijderd

best lullig zo'n blaar :) had ik ook met me doorgefikte athlon 800 :)
nee ik wil geen ruzie maken >:)

• Jake
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 00:00 schreef Poltergheist het volgende:
nee ik wil geen ruzie maken >:)
ok, dan niet ;)

Maar weer ff on-topic:
Wat er nu dus gebeurt is eigenlijk niets?
Je zet de PC aan, en dan?
- gaat HD spinnen ?
- ledjes aan ?
- ...

• johnny.xxx
ik zet hem aan de hd gaat spinnen floppy gaat niet aan en fannetjes gaan draaien, thats it...

/edit
klote alcohol, ik kan niet meer typen :)
/edit

• Jake
  • Niet online
HD spinnen is natuurlijk gewoon omdat de stroom er op gaat (maar dat weet je al). Jammer dat ie niet wat meer doet.

Heb je tussen het piepen en nu nog wat veranderd eigenlijk ?
(kan zijn dat je per ongeluk wat los gemaakt hebt, zodat ie nou ook niet meer piept)

• johnny.xxx
ja de atx connector maar niet meer

• Jake
  • Niet online
Ja dat zou in principe mijn (zeer vage) vermoeden van de batterij ondersteunen. Door de ATX voeding heeft je mobo altijd stroom, en eigenlijk geen batterij nodig, totdat je de stroom er een keer afhaalt.

Ik geef toe, niet veel kans dat het (alleen) je batterij is, maar het kan wel mee te maken hebben.

• johnny.xxx
maar als je batterij alleen op is dan vergeet hij toch alleen de settings, niet meteen zijn hele bios?!?!

• Jake
  • Niet online
Ja ok, maar je bios had je al gesloopt.

• Jake
  • Niet online
Ik vraag me gewoon af waarom ie ook niet meer piept...

• johnny.xxx
ja dat weet ik ook niet

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 21:15
ik denk dat je mobo dood is, ik had een paar maanden geleden ongeveer hetzelfde probleem met een a7v, draaide perfect totdat ik mijn proc eens uit zijn socket haalde en cooler verwisselde. daarna alleen maar die piepjes, ik ben toen gaan zoeken, alle kaarten eruit gehaald, 100001 jumper mogelijk heden gedaan, andere cpu er in gedaan, ander geheugen, andere vidkaart; niets mocht helpen. Volgens het boekje duidde die toon op rot geheugen of cpu rot

Ok, je denk ja maar ik heb em geflashed dus das een ander probleem; Ik heb toen mijn mobo het niet meer deed een paar dagen op inet rond gezocht en verschillende forums geraadpleegd en met met veel moeite een zooi sites gevonden met reacties van een aantal lui die ook gekloot hadden met a7v mobo's, ook het zelfde probleem wat ik had.

Ik ben terug gegaan naar de store waar ik me mobo had gehaald, ze hebben em toen terug gestuurd naar asus en 3 dagen later kreeg ik gloednieuwe. Ze wisten niet waar het aan lag.

gewoon niet meer gaan kloten gewoon terug gaan

• johnny.xxx
godver waarom moet dat nou op pinksteren, net nu ik mijn WD400BB voor 400 piek heb kunnen scoren :(

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Heb ik ook gehad. Was gewoon een badflash. Iemand had hem voor me terug geflashed. En gaan met de banaan :)

Heb me wel meteen een biossavior aangeschaft. Dat is nog steeds een fantastische oplossing voor zoveel problemen....

Geen inspiratie

• johnny.xxx
ok, ga hem wel opnieuw flashen, maar op welk mobo? de A7V hebben we niet meer. ik kan kiezen uit de A7V-e, A7A266, A7V133 en de k7t266-pro maar die heeft een andere bios chip. welk bord kan ik het beste gebruiken?

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Heb zelf ook zoiets gehad. Heb je de processor overgeklokt? Zo ja, stel eerst dan alles standaard in. Dit kan je doen met dip-switchen (in je handleiding en op het mobo zelf staan wel de instellingen). Heb je dit gedaan. Start pc. Werkt nog niet. Dan moet je eens proberen de stroom er ff een tijdje vanaf te halen (er zit een groen letje op je mobo als die 30 seconde niet brand dan is de stroom er af) probeer dan nog eens een reboot.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Dankzij de RAID crash hiero kan ik niet linken naar mijn thread... als je van 1008 (beta :? ) terug flashed ben je niet de eerste die dit probleem heeft...

Ikke ook... balen, geen garantie... niemand die wilde hotflashen, heb hem op donderdagavond afgezet om 20:45 en vrijdag om 9:37 ging mn mobiele hij was klaar... 49,-

Freelance tweaker

• johnny.xxx
Op maandag 04 juni 2001 13:34 schreef D-Devil het volgende:
Dankzij de RAID crash hiero kan ik niet linken naar mijn thread... als je van 1008 (beta :? ) terug flashed ben je niet de eerste die dit probleem heeft...

Ikke ook... balen, geen garantie... niemand die wilde hotflashen, heb hem op donderdagavond afgezet om 20:45 en vrijdag om 9:37 ging mn mobiele hij was klaar... 49,-
ja inderdaad!!! ik wilde ook terug van 1008 naar 1005. fuck man, hadden ze wel mogen vertellen bij het downen!!!

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:09
Op maandag 04 juni 2001 13:19 schreef johnny.xxx het volgende:
ok, ga hem wel opnieuw flashen, maar op welk mobo? de A7V hebben we niet meer. ik kan kiezen uit de A7V-e, A7A266, A7V133 en de k7t266-pro maar die heeft een andere bios chip. welk bord kan ik het beste gebruiken?
ik denk op de a7v133

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

a7v133 zou kunnen ja...

ik weet wel dat mijn aopen AX3S precies dezelfde bios had als de AX3S Pro... maar da waren dezelfde planken..

als je nou zo'n A7V133 pakt.. en dus je bios daarop zet en dan flashed als de A7V dan flash je de bios voor dat bord verkeerd, maar voor jou bord goed... of???

kan je trouwens niet voor 25,- een nieuwe bij asus bestellen?? kan bij epox geloof ik wel.. maar die zitten in NL

• johnny.xxx
ok maar als ik dan een A7V133 pak, geeft hij dan niet de melding dat ik een verkeerde bios loopt te flashen?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

edit:
Al lang niet meer relevant wat ik schreef.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Jake
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 21:32 schreef johnny.xxx het volgende:
ok maar als ik dan een A7V133 pak, geeft hij dan niet de melding dat ik een verkeerde bios loopt te flashen?
Dat zegt ie hoe dan ook, als je een ander board gebruikt. Maar bij A7V133 weet je tenminste dat die biossen 'op elkaar' kunnen draaien.
Op maandag 04 juni 2001 19:43 schreef limp_bizkit het volgende:
kan je trouwens niet voor 25,- een nieuwe bij asus bestellen?? kan bij epox geloof ik wel.. maar die zitten in NL
Asus zit in Duitsland, dus zal ook niet echt duur zijn. (verzendkosten is 10 piek ofzo)

• johnny.xxx
OK HIJ WERKT WEER!!!
ik heb hem geflashed op een A7V-E, de A7V133 wilde niet omdat daar een andere chip op zit. de A7V-E gebruikt nog een KT133 chippie dus hij ging daar wel op.
was wel lachu toen mijn baas 3 borden zonder bios op de werkbank zag liggen, terwijl ik bij de vierde de bios er met een grote platte schroevendraaier aan het uithalen was >:) . maar hij doet het weer dus 1000X dank!!! :* ;)

• Jake
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 19:59 schreef johnny.xxx het volgende:
OK HIJ WERKT WEER!!!
ik heb hem geflashed op een A7V-E, de A7V133 wilde niet omdat daar een andere chip op zit. de A7V-E gebruikt nog een KT133 chippie dus hij ging daar wel op.
Kewl!

(en congrats)
was wel lachu toen mijn baas 3 borden zonder bios op de werkbank zag liggen, terwijl ik bij de vierde de bios er met een grote platte schroevendraaier aan het uithalen was >:)
>:)
Pagina: 1