Toon posts:

windows update error code

Pagina: 1
Acties:

• R.E.
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik krijg het niet voor elkaar om windows update op mijn windows 7 machine te laten draaien en ik krijg steeds meer het idee dat het niet aan mijn internet ligt.
Ik krijg error code 80072EE2 "Windows update encountered an unknown error"

Goed, wat hebben we gedaan: Fixit van microsoft gedraait, softwaredistribution folder gedelete na de auto update service gestopt te hebben, windows firewall uitgezet, PC in de DMZ in de router gezet. Ik weet het nu echt niet meer.

Ik heb op 2 pc's binnen hetzelfde netwerk dit probleem, beide met legale, verschillende windows 7 (Home premium NL en Ultimate EN) licenties. Bij de NL versie is het een clean install, de EN versie is het een oudere versie, waar vele updates al geinstalleerd zijn.

Ik weet nu niet meer waar het aan ligt en ik hoop dat iemand hier wel iets nuttigs kan melden of dat windows update down is of zo.

Alvast bedankt!

Vette shit!

• LnC
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-11 23:01

LnC

Got Virus?

Ik heb op een Technet pagina van Microsoft deze oplossing nog gevonden. Niet zeker wetende of je die al gezien hebt. Tevens wordt er ook gesproken in die thread over het checken van je systeem of er een rootkit aanwezig kan zijn. (Better safe then sorry :P)
Kaspersky pagina met tool en uitleg.

Ook hier nog een oplossing waar je moet gaan "frotten" in je registry.

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 05-12 12:42
Heb je al in windowsupdat.log gekeken? Daar kan je de melding terugvinden vaak met nog wat zinnigere teksten en codes erbij. De GUI geeft maar heel beperkt meldingen.

Je kan de logfile vinden in %windir%\windowsupdate.log

Je kan ook nog verbose logging aanzetten op het bestand. Let wel, bestaande log wordt leeggegooid op dat moment. Dus als je die wil bewaren moet je even een kopie ervan maken. Let ook dat verbose logging extreem veel gegeven wegschrijft. Je log wordt dan vaak ineens 100Mb of meer.

Je zet verbose logging aan door een regkey aan te passen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Trace
Value name: Flags
Value type: REG_DWORD
Value data: 00000007

Value name: Level
Value type: REG_DWORD
Value data: 00000004

Als je verbose logging aan hebt staan, installeer de updates die niet lukken nogmaals. Daarna verbose logging weer uitzetten.

Kijk daarna in de log en wellicht kan je iets meer ontdekken.

• R.E.
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:12
Kijk, hier hebben we wat aan.
Ik heb de kaspersky tool gedraaid en hier kwam clean uit, zoals verwacht.

Verder ben ik in de logfile gaan kijken. Hier kwam uit dat ik geen verbinding kreeg. Computer tijdelijk rechtstreeks aan internet gehangen en voila, updates rollen binnen.

Ik dus nog maar even verder gekeken. Blijkbaar is bij mijn router (Asus RT-AC66U) de DMZ toch nog achter de firewall. Ik was altijd in de veronderstelling dat een computer in de DMZ van de router vrije verbinding naar buiten had, maar blijkbaar heb ik het mis.
Firewall disabled in de router en direct verbinding voor de updates. Problem solved dus.....

Vette shit!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee