Crossfire 7950 voor BF4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496732

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik speel graag BF en wil dus ook BF4 gaan spelen uiteraard.
Nu wil ik alleen weten of jullie denken dat het nodig is om crossfire te gaan draaien.
Maar belangrijker nog....kan het uberhaupt?

Dit is mijn setup.

i5 3570K
MSI Z77-G45
Seasonic G-Serie 550 Watt
1 * Sapphire 7950 Vapor-X
8 G Ram

Hoor het graag, Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:00

Quad

Doof

Je weet nog niet eens welke systeem eisen er gevraagd worden voor BF4.

Maar als je CFx wilt, alleen je voeding is wat aan de strakke kant, heeft 2 PCI-e connectoren. Je komt er dan 2 te kort.

Wil je CFx moet je eens kijken naar de Seasonic G 650. Die heeft er 4 en gaat probleemloos draaien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Koop absoluut geen crossfire, want AMD kan dit niet acceptabel ondersteunen. Zeker in BF 3 werkt crossfire niet. Dan kun je het beter bij een enkele HD 7950 laten.

Zie o.a. hier:
http://www.pcper.com/revi...aphics-Performance-Tes-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Ik heb ook een 7950, dat draait gewoon superstrak met alles op ultra in BF3

Kijk gewoon eens aan hoe lekker die 7950 straks speelt met BF4, de kans dat je niet fatsoenlijk kan gamen zonder 2 kaarten van € 300 p.st acht ik zeeeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 20:45

B4tman_DH

To the Bat.....

Tegen de release tijd zijn er ook nieuwe AMD kaarten op de markt. Je kan er beter daar 1 van pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505449

Waneer is de release dan? Als het dit jaar is dan heeft AMD nog niets nieuws. En die problemen met CF, het is maar net of je het ook merkt springstof. Deze stutter problemen zouden als vanaf het begin zo zijn met CF maar ik ondervind die stutters niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Ik weet niet of je moet wachten als je nu een GPU upgrade wil.

Zowel AMD als Nvidia gaan pas half 2014 denken aan nieuwe kaarten, we weten al dat AMD een rebrand gaat doen dus dat zal niet veel opleveren, en Nvidia heeft met Kepler nu weinig noodzaak een grote stap voorwaarts te maken. Maxwell gpu's staan wel klaar maar dat wordt eenzelfde soort verbeteringsslag als Haswell CPUs - meer performance met minder power.

Ik denk dus dat je met de huidige Kepler en GCN kaarten wel degelijk bang for buck haalt en wachten niet per definitie voordeel oplevert. Grote kans dat je volgend jaar dezelfde prijs voor de performance van nu betaalt alleen dan met heb je een wat zuinigere GPU.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 17:18
Ik denk dat de vereisten 20% hoger zullen liggen, en de beta komt in de herfst dus ik denk rond kerst dat hij uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 22:07

bbblije

Riiiiight

Overclocken die 7950! Tevens zag ik ergens dat AMD BF4 flink aan het sponsoren is. Dit partner programma zal er wel toe leiden dat het spel geoptimaliseerd wordt voor AMD.

Trouwens wel typisch de crossfire discussie; Je leest overal over Micro stutters, FPS drops. Tweakers raadde het begin deze maand nog aan: BGG

[ Voor 42% gewijzigd door bbblije op 29-03-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505449

Battlefield 4 zal geoptimaliseerd worden voor nvidia en amd gezien dice niet één kant kiest zoals met bf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-07 11:02

Fordox

00101010

Springstof schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 07:46:
Koop absoluut geen crossfire, want AMD kan dit niet acceptabel ondersteunen. Zeker in BF 3 werkt crossfire niet. Dan kun je het beter bij een enkele HD 7950 laten.

Zie o.a. hier:
http://www.pcper.com/revi...aphics-Performance-Tes-12
... ik had het je eerder gezegd.
crossfire werkt wel degelijk, en met de nieuwe drivers heb je de framedrops niet meer (nja niet meer is een groot woord, de frametime drops zijn aangepakt).

je moet niet klakkeloos alles extreem overnemen. wat jij nu zegt is dat je met 2 amd kaarten bf3 niet kan spelen/niet beter is dan met 1 kaart?
alsjeblieft ga wat duidelijker uitleggen dan 1 linkje ;) er zijn meerdere mensen hier op tweakers, en mensen die ik zelf ken die aanzienlijke betere prestaties hadden in BF3 na een aanschaf van een tweede kaart.
____
edit: op een soort manier heb je gelijk volgens dit hwi artikel: http://nl.hardware.info/r...n-amd-crossfire-problemen
maar zoals er in het grafiek word weergegeven, zie je dat de CF FCAT filtered nog steeds hoger ligt dan een single gpu.
daarna word dit ook verteld:
De vraag is natuurlijk welk probleem groter is. AMD geeft - in mijn ogen terecht - aan, dat microstuttering iets is waar sommige mensen veel last van hebben, maar wat andere mensen met de beste wil van de wereld niet kunnen zien. Vergelijk het met het regenboogeffect van DLP-projectors: sommige mensen worden gek als ze er een minuut naar moeten kijken, anderen kunnen zich niet eens voorstellen dat je wat geks ziet.
dus het is persoonlijk of je er last van hebt met de wegvallende frames of de niet synchroon lopende beelden.
dus ja, je hebt gelijk dat crossfire niet zo goed is als verwacht (in theorie). maar je hebt er geen gelijk in dat het geen performance improvement heeft (in theorie). in de praktijk ligt het per persoon of ze er last van hebben.
dit moest even vermeld worden voordat er ene nieuwe fabel de wereld in word geholpen. ik heb er zelf ook van geleerd ;)
____
over het andere:
de gesponsorde AMD games zijn niet altijd beter voor amd dan nvidia (zoals far cry 3). dus echte optimalisaties zal ik niet verwachten, misschien met nieuwe drivers maar dat garandeerd nog niets.

en de 7950 kun je heerlijk overklokken :) dat is dan ook wijs om te doen.

maar om crossfire te draaien moet je een andere voeding hebben. 550watt trekt het moeilijk tot niet.

wat er nodig is voor BF4 weet ik niet precies. maar ik denk wel dat je met 2x een 7950 een heel eind komt.

[ Voor 29% gewijzigd door Fordox op 29-03-2013 16:02 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x6Pnda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Battlefield en Crysis zijn wel de games die goed met hypertreading en Crossfire(bij NVDIA SLI) mee kunnen omgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1