... ik had het je eerder gezegd.
crossfire werkt wel degelijk, en met de nieuwe drivers heb je de framedrops niet meer (nja niet meer is een groot woord, de frametime drops zijn aangepakt).
je moet niet klakkeloos alles extreem overnemen. wat jij nu zegt is dat je met 2 amd kaarten bf3 niet kan spelen/niet beter is dan met 1 kaart?
alsjeblieft ga wat duidelijker uitleggen dan 1 linkje

er zijn meerdere mensen hier op tweakers, en mensen die ik zelf ken die aanzienlijke betere prestaties hadden in BF3 na een aanschaf van een tweede kaart.
____
edit: op een soort manier heb je gelijk volgens dit hwi artikel:
http://nl.hardware.info/r...n-amd-crossfire-problemen
maar zoals er in het grafiek word weergegeven, zie je dat de CF FCAT filtered nog steeds hoger ligt dan een single gpu.
daarna word dit ook verteld:
De vraag is natuurlijk welk probleem groter is. AMD geeft - in mijn ogen terecht - aan, dat microstuttering iets is waar sommige mensen veel last van hebben, maar wat andere mensen met de beste wil van de wereld niet kunnen zien. Vergelijk het met het regenboogeffect van DLP-projectors: sommige mensen worden gek als ze er een minuut naar moeten kijken, anderen kunnen zich niet eens voorstellen dat je wat geks ziet.
dus het is persoonlijk of je er last van hebt met de wegvallende frames of de niet synchroon lopende beelden.
dus ja, je hebt gelijk dat crossfire niet zo goed is als verwacht (in theorie). maar je hebt er geen gelijk in dat het geen performance improvement heeft (in theorie). in de praktijk ligt het per persoon of ze er last van hebben.
dit moest even vermeld worden voordat er ene nieuwe fabel de wereld in word geholpen. ik heb er zelf ook van geleerd

____
over het andere:
de gesponsorde AMD games zijn niet altijd beter voor amd dan nvidia (zoals far cry 3). dus echte optimalisaties zal ik niet verwachten, misschien met nieuwe drivers maar dat garandeerd nog niets.
en de 7950 kun je heerlijk overklokken

dat is dan ook wijs om te doen.
maar om crossfire te draaien moet je een andere voeding hebben. 550watt trekt het moeilijk tot niet.
wat er nodig is voor BF4 weet ik niet precies. maar ik denk wel dat je met 2x een 7950 een heel eind komt.
[
Voor 29% gewijzigd door
Fordox op 29-03-2013 16:02
]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.