Gunner schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:22:
Jullie lezen niet wat ik schrijf. Misschien is het steenslag, misschien niet. Ik hoef dat niet te verdedigen tijdens de garantieperiode; de dealer moet aantonen dat het daarom gaat - omgekeerde bewijslast. Eenvoudig consumentenrecht, waarschijnlijk les 1 tijdens Recht 101.
Ik claim gewoon dat de lak matig van kwaliteit is.
Steenslag of niet, dit heb ik nog nooit gezien hor bij een nieuwe auto...
Gewoon matige kwaliteit!
vhal schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:22:
Maar dit is gewoon steenslag. En gezien de huidige kwaliteit van de lak is dit iets wat gewoon voorkomt. De ene auto is er gevoeliger voor dan de andere, met name de wat gestroomlijnde auto's. Loop maar eens een willekeurige parkeerplaats rond en je schrikt je rot wat je allemaal tegenkomt op de motorkap.
Bij mijn laatste auto met schade (Volvo C30), heb ik met een hamer geprobeerd de rand bij de deur uit te deuken. Hamer tegen laklaag, zo hard als ik kon slaan. Er zat helaas geen beweging in het metaal van de deur, maar de laklaag zag je niets aan! Dus als je met een steentje opeens zo'n plek krijgt, is het gewoon slechte kwaliteit!
Ik zou het ook niet accepteren als steenslag, dat zijn witte puntjes, niets meer.
Gunner schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:18:
Precies, ik wordt hier gewoon in eerste instantie afgewimpeld. Ik baal gewoon als een stekker dat ik duizenden en duizenden euro's aan een nieuwe auto heb uitgegeven in de hoop enige vorm van garantie te hebben bij problemen en dan mag ik toch verwachten dat niet de lak na 5 maanden op deze manier afbladdert, en op de eerste de beste claim nul op rekest krijg.
Ik ga vandaag om die verkoper te plezieren naar hun schadeherstelbedrijf, maar veel hoop op een (voor mij) positief antwoord heb ik niet. Maar ik blijf erbij dat ik niet hoef te verdedigen waardoor dit komt. Dat moet het bedrijf aantonen. Een ieder die dit niet begrijpt wil ik toch verzoeken niet uit emotie te reageren maar om de basis van garantie en consumentenrecht te bestuderen.
Hoever ik dit wil doordrijven is inderdaad een goede vraag, maar ik ben absoluut niet uit op ruzie met wie dan ook. Want we moeten recht hebben op iets niet synoniem maken aan ruzie zoeken.
Los van emotie, ik rijd 50k per jaar de afgelopen 5 jaar... met 4 verschillende auto's weet ik echt wel hoe steenslag eruit hoort te zien.
De foto van de TS heb ik nog nooit gezien! Dat hoort echt niet.
Ik geef je groot gelijk, dit hoort gewoon onder garantie te vallen.
En echt ik heb sterrenhemels aan witte putjes gehad, die dus wel echt door steenslag komen.
ijdod schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:36:
Het ziet er uit als steenslagschade (op de foto) op een plek die gevoelig is voor steenslagschade. Dan kan je hoog en laag springen, maar tenzij er een reden is om aan te nemen dat het geen steenslagschade is, is de conclusie steenslagschade. Als je dan zelf van mening bent dat het een veel onwaarschijnlijker scenario is (en voor zover ik kan zien, zonder steekhoudende punten anders dan 'dat het er tegen moet kunnen'. Dat laatste zou geweldig zijn als het zo was, maar helaas. ), dan ligt de tegenbewijslast bij jou.
Ik snap de frustratie van TS, maar dat maakt het nog niet automatisch iets anders dan gebruiksschade. Je wordt mijns inziens niet afgewimpeld, maar we staan wat verder van de emotie af.
Nee de oorzaak zou steenslag kunnen zijn, maar het resultaat mag nooit door steenslag komen, naar mijn mening.
Reacher schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:40:
De verkoper kan je zo de showroom met occasions laten zien welke allemaal dit 'probleem' hebben.
Dus hoever wil je er mee gaan. Als je wil gaan betwisten hoe de kwaliteit van de lak is, zul je wellicht zelf toch eerst met een meet rapport moeten komen waarin jij aantoont dat de lak in jou geval wel erg makkelijk van de kap af sodemietert
Ik weet niet wat jullie auto's van 5 maanden oud allemaal voor steenslag plekken hebben, maar dit heb ik nog nooit gezien bij relatief nieuwe auto's... Misschien na jaren witte putjes, dat je uiteindelijk een dergelijke roestplek krijgt, maar niet na een paar maanden.
janvanduschoten schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:47:
Kansloze garantieaanvraag, dit is zo te zien "gewoon" steenslag. Als jij binnen een half jaar je remmen verslijt door je remgedrag dan krijg je ook geen nieuwe/korting omdat ze zo snel zijn versleten. Slijtage en gebruikersschades vallen niet onder de garantie. Bij elke auto kan dit gebeuren. Het is jammer maar helaas.
Mijn ruitenwissers werden anders binnen een jaar gratis vervangen als ze strepen achter lieten...
Oh, is het een VAG-bak?
Laat ik maar afhaken
Good luck!