Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opbouw van nieuwe homecinemaset, eerst nieuwe reciever

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
Ik heb momenteel een Yamaha RX-V357 reciever: http://asia.yamaha.com/en...eivers-amps/rx-v357_asia/

Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/product/image/others/raw/r/rx-v357_asia/CEEA68708B984FD8B3BDC1DDD217E7A8_12075.jpg

Deze komt uit 2005 en heeft geen HDMI aansluiting en dat geeft beperkingen. Op de reciever zitten deze Yamaha boxen aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/3159/dsc01881jpg.jpg

En nog 2 hogere boxen van het merk 'Cat', in een 5.1 opstelling

Nu vind ik het wel tijd worden dat er een nieuwe reciever komt (later andere boxen) om mijn randapparatuur via HDMI aan te sluiten. Momenteel heb ik een TV en mediapspeler die ik beide via HDMI wil aansluiten.
Ik zoek dus een reciever die eerst met de bestaande boven overweg kan.
Ooit heb ik bovenstaande van mijn ouders gekregen en ben toe aan mijn eerste eigen set en weet nog niet zo goed wat ik nu het beste kan nemen.

Mijn wensen:
- goede geluidskwaliteit i.c.m. mediaspeler en tv (ik kijk films en series en luister niet veel naar muziek)
- HDMI upscaling naar 1080P, weet niet of dit altijd zinvol is?
- voorzien van mogelijkheid tot streamen van muziek via Android devices
- ook bedienbaar via Logitech Harmony
- budget maximaal 375 euro

Ik hoor veel over Onkyo recievers, deze schijnen goed te zijn. Maar misschien er voor dit bedrag wel betere recievers te vinden?

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Binnetie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:46:

En nog 2 hogere boxen van het merk 'Cat', in een 5.1 opstelling
Je gebruikt 7 boxen in een 5.1 opstelling? Waarom?
Binnetie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:46:
Mijn wensen:
- goede geluidskwaliteit i.c.m. mediaspeler en tv (ik kijk films en series en luister niet veel naar muziek)
- HDMI upscaling naar 1080P, weet niet of dit altijd zinvol is?
- voorzien van mogelijkheid tot streamen van muziek via Android devices
- ook bedienbaar via Logitech Harmony
- budget maximaal 375 euro
De goede geluidskwaliteit ligt meer aan je boxen dan aan de versterker in dit geval. Ter vergelijking je kunt een grasmaaier motor in een porsche leggen, maar ergens ga je toch iets missen ;) Dus ik wil je sterk aanraden om naast een nieuwe versterker ook te gaan kijken voor twee front speakers.

Ik heb binnen je wensen even gezocht binnen de PriceWatch, ik ben persoonlijk inderdaad fan van Onkyo dus Onkyo TX NR509. Deze voldoet aan je eisen, ik durf je alleen niet met zekerheid te zeggen dat hij bedienbaar is met een Logitech Harmony.

[ Voor 0% gewijzigd door Flans op 29-03-2013 09:39 . Reden: Layout iets aangepast ]

• Binnetie
Ik vergat erbij te vermelden dat de 2 grijze frontboxen vervangen zijn voor die 2 Cats bozen, mijn excuses.

Later wil ik een nieuw setje boxen aanschaffen, maar omdat ik nu HDMI aansluitingen mis wil ik de reciever als eerste doen.
Ik ga je Onkyo versterker eens bekijken... bedankt!

• Flans
Ik heb even zitten googlen op 'Cat Speakers', kwam op de homepage uit van California Audio Technology. Waar allemaal erg fijne plaatjes op staan!

Kun je aangeven welke speakers het precies zijn?

• Binnetie
Ik ga even de boxen voor je van de kant trekken...
Mag ik vragen waarom je TX-NR509 adviseerd? Er zijn inmiddels nieuwere modellen op de markt. Of is dit echt een goed model geweest? En zegt het THX certificaat nog wat of is dat meer marketing?

• Binnetie
Dit zijn de boxen:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG2536_zps0094a5f0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG2538_zps135114dc.jpg

• Flans
Binnetie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:37:
Ik ga even de boxen voor je van de kant trekken...
Mag ik vragen waarom je TX-NR509 adviseerd? Er zijn inmiddels nieuwere modellen op de markt. Of is dit echt een goed model geweest? En zegt het THX certificaat nog wat of is dat meer marketing?
Ik heb op basis van jou wensen snel even de Pricewatch ingesteld en daar kwam deze naar boven. Dat is de hele simpele reden ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik even op die twee Cat speakers google kom ik niet veel goed tegen :X
Het zal ongetwijfeld klinken, maar dit is het enige speakerpaar dat de producent maakt, en verder zijn het meest goedkope tablets en andere elektronische budget meuk. Wees maar niet bang dat een nieuwe speaker slechter gaat klinken, dat gaat goed komen :P
Ik zou persoonlijk de hele Yamaha set weer heel snel terugzetten...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1