Asus p8z77-v lx onboard LAN alleen 100 mbps, geen gigiabit..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ha,
Heeft iemand een idee?
Ik heb een Asus p8z77-v lx. Prima bordje, alles draait er netjes op. In (Win 7 64) apparaatbeheer geen problemen. Netwerk loopt ook best okee, maar niet sneller dan 100 mbps. Terwijl het een gigibit zou moeten zijn. Alle drivers van de Asussite heb ik geprobeerd, maar er verandert niets; hij blijft 100 mbs draaien.

Natuurlijk is het een kleine moeite om een pci(-e) gigabitkaartje van een tientje erin te stoppen, maar het zou toch makkelijker moeten kunnen.

En voor er open deuren komen: alles op m'n netwerk is gigabit, dus er zou theoretisch nergens een bottleneck moeten zijn.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Kan je even vermelden welke utp kabel je gebruikt?
Wat ik erover moet weten is het type(cat 5, cat 5e, cat6,...) en een schatting van de lengte(lager dan 97m is altijd goed :))

Misschien is het de kabel die maar tot 100mbit gaat, dat wil ik hiermee even uitsluiten voor je verder begint te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik ben er net een paar minuten achter... Netjes een korte (5m) Cat6 utp kabel gebruikt, alleen... Met een brak plugje. Nu een beetje gemorreld, en de boel draait weer gigiabit. Dus alleen een andere kabel of een nieuw plugje aanknijpen.

Dank voor meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over open deuren gesproken... een kandere kabel lijkt me het eerste dat je probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Eens, alleen... Wat nou als je kabeltje het al jaaaren prima doet en die kabel via leidingen en muren loopt? Precies...