A7V133 + 686B + ZIP :((((

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Setup : Asus A7V133 1.05 (686B) en NEC ZIP drive. Bij alle acties waarmee er iets geschreven wordt op m'n ZIP hangt m'n systeem :( . Ik heb de 4.31 drivers al geinstalleerd en geexperimenteerd met de busmaster drivers van VIA... niks helpt ! Er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem.... :? Ik dacht eerst dat BIOS 1005 het wel opgelost had, maar het probleem blijft zich voordoen. Iemand suggesties ?

Concrete Loop Watercooling

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb dus ook een probleem gehad met mijn KT7 mobo en een zipdrive, spontane reboots als ik ging kopieren naar dat ding toe.

Ik heb toen eens zo'n zelfgemaakte patch van iemand geinstalleerd en toen ging het wel goed. (Die patch staat geloof ik wel in de meuktracker op T.net)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Of probeer anders in je BIOS die poort eens op PIO te zetten ipv autodetect.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• FreeRider
effe proberen op PIO... ik heb die latency patch geporbeerd, maar daarmee hangt m'n systeem als ik in Windows kom. :(

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
flash de nieuwste BIOS versie erin.

dacht dat ik dat gelezen had bij een ander topic.
(doe ff search).

• FreeRider
Op zondag 03 juni 2001 18:51 schreef BonBon het volgende:
flash de nieuwste BIOS versie erin.

dacht dat ik dat gelezen had bij een ander topic.
(doe ff search).
Thx... maar die zit er al in zoals te lezen valt...

• FreeRider
Bios hard aangeven werkt ook niet... Grrrr ik begin echt een beetje genoeg te krijgen van VIA... Suspend-to-RAM werkt ook niet :(

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op zondag 03 juni 2001 19:02 schreef FreeRider het volgende:
Bios hard aangeven werkt ook niet... Grrrr ik begin echt een beetje genoeg te krijgen van VIA... Suspend-to-RAM werkt ook niet :(
idd, STR was kei relaxed (vooral als wekker, RTC alarm op 6:59 zetten, in WinAmp een WINALARM er op zetten op 7:00 en je wordt kei relaxed wakker met 600 watt om je heen :) (heel de buurt trouwens)). iemand een idee hoe STR weer aan te krijgen? (Werkt niet meer sinds VIA UDMA drivers onder win2k zijn geinstalled)

• FreeRider
Ik heb begrepen dat STR niet goed werkt door toedoen van de VIA IDE drivers.. geen idee hoe ik m'n systeem zonder die brakke software kan installeren (VIA ATAPI support ??)

Verwijderd

'keb ook een ZIP (Iomega) met de bewuste beruchte 686B chip. No problemos.. Mijn ZIP hangt als slave bij mijn CD-ROM op IDE poort 2. 'tding wordt altijd keurig gevonden als verwisselbare HD als Windoos geinstalleerd wordt. 'k gebruik de laatste VIA 4in1 drivers. De Iomega drivers en software zijn niet nodig voor de goede werking van mijn ZIP. De BIOS herkent hem als ZIP100 PIOmode. Niets te vinden bij FAQ's op de site van NEC?

• FreeRider
Hmm bij NEC moet ik nog eens kijken... Kan er wellicht aan liggen dat ik mijn ZIP als A: drive heb gejumpered.

• Rico
  • Laatst online: 09:30

Rico

Wie dit leest is gek....

Op de site van msi www.msi.com.tw staat een patch die ook op jouw moederbord zal werken.
Die patch moet je in miniport mode installeren.
Pagina: 1