Windowstablets voor buitendienst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Mijn werkgever had mij gevraagd om rond te gaan zoeken naar tablets voor ons om mee te nemen in de buitendienst.

Waar wij ze vooral voor zullen gaan gebruiken is om klanten akkoord te laten tekenen in een formulier, maar ook simpele office werkzaamheden en liefst ook een goede synchronisatie met computers op kantoor. Verder zitten we vaak in het buitenland dus een laag dataverbruik per handeling zou ook een pre zijn(dus niet zoals met android dat je zaklamp app al data loopt te stoken om reclame te laden)

Misschien gaan ze ook gebruikt worden voor file informatie in de auto maar dat is even afwachten. Verder zou in de auto opladen zonder teveel gedoe ook wel makkelijk zijn

Wat ik mij vooral af vraag is welke soorten windows voor mij interessant zijn en welke niet zo, De prijs is in principe zo laag mogelijk maar moet natuurlijk wel een goede prijs/kwaliteit hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 11:49
Wat is er uit eigen onderzoek gekomen?

Als je namelijk naar de pricewatch ga en tablet met Windows aanklik krijg je al een mooi overzicht:
http://tweakers.net/categ...F2WmKNkFa1kZmRoqhRbW1sLAA

[ Voor 78% gewijzigd door Nixo op 29-03-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ja zover kom ik ook wel ja :P Gaat mij er vooral om dat ik niet weet hoe ik eventueel mensen iets kan laten ondertekenen op zo'n tablet, weet wel dat er een aantal capacitieve stylo's voor zijn. Maar Weet het niet software-matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Weet je toevallig van welke software je bedrijf dienst wilt gaan maken? Is het allemaal webbased? Of worden er apps voor gemaakt?
Zelf denk ik dat de Asus VivoTab RT een goede keus zal zijn door de gratis meegeleverde office van MS, het veelbelovende toetsenbord en de accuduur.

[ Voor 37% gewijzigd door digital_ownage op 29-03-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
LlamaWereldOver schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:49:
ja zover kom ik ook wel ja :P Gaat mij er vooral om dat ik niet weet hoe ik eventueel mensen iets kan laten ondertekenen op zo'n tablet, weet wel dat er een aantal capacitieve stylo's voor zijn. Maar Weet het niet software-matig.
Alles met een touchscreen werkt daarvoor.
wat apps betreft kun je een app laten ontwikkelen speciaal voor je bedrijf, of als het goedkoper moet gewoon een standaard document sign app + een pdf.

Wat je noemt met dataverbruik en buitenland ligt niet aan de tablet, maar aan de gebruiker.
Als je geen reclame zooi erop wilt, moet je gewoon geen gratis apps gebruiken. Maakt wat dat betreft niet uit of je andoid, windows of iOS hebt.

Auto opladers zijn er voor elke tablet. Voor windows en Android modellen wat makkelijker, omdat die de standaard USB aansluiting gebruiken. Apple heeft de lightning adapter, die je €30 extra kost.

Synchronisatie is niet zo lastig in 2013. Er zijn honderden cloud storage aanbieders die apps hebben voor alle mobiele platformen. Maar dit gaat dan wel een berg data verstoken als je het live wilt synchroniseren. Wil je het goedkoop, dan moet je het via WiFi doen.

Maar uhm, waarom persee windows en niet een iPad of een Nexus 7/10?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik weet eigenlijk niet zo goed wat ze van plan zijn te gaan gebruiken. zal wel kant en klaar moetten zijn.

Mijn werkgever wil het liefst een 'echte' office op de tablets, maar dan zou ik dus eigenlijk uit alle versies van windows kunnen kiezen? alleen R/T is wat beperkter denk ik vanwege het niet buiten microsofts aanbod kunnen installeren van software?

Wat ik ook bedoel met het data gebruik is dat op android een foto vaak kleiner gelaten wordt dan op een desktop? zal op IOS ook wel zo zijn anders wordt standaard browsen erg langzaam. Nou weet ik niet hoe 'volledig' alles op zo'n tablet geladen gaat worden. Zal er verder veel data 'lekken' op zo'n windows 8 tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
LlamaWereldOver schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:33:
ik weet eigenlijk niet zo goed wat ze van plan zijn te gaan gebruiken. zal wel kant en klaar moetten zijn.

Mijn werkgever wil het liefst een 'echte' office op de tablets, maar dan zou ik dus eigenlijk uit alle versies van windows kunnen kiezen? alleen R/T is wat beperkter denk ik vanwege het niet buiten microsofts aanbod kunnen installeren van software?

Wat ik ook bedoel met het data gebruik is dat op android een foto vaak kleiner gelaten wordt dan op een desktop? zal op IOS ook wel zo zijn anders wordt standaard browsen erg langzaam. Nou weet ik niet hoe 'volledig' alles op zo'n tablet geladen gaat worden. Zal er verder veel data 'lekken' op zo'n windows 8 tablet?
Dat foto's kleiner worden is al heel lang niet meer. Tablets hebben tegenwoordig vergelijkbare resoluties als desktops en laptops. De nieuwste high end modellen zelfs hoger.
En gewone windows zul je niet op een tablet tegenkomen. Ook niet op een windows 8 tablet. De versie die op tablets staat is namelijk anders van die op desktops en laptops staat. Jij denkt misschien aan een Surface laptop. Dat is een laptop met (de gewone versie van) windows 8 en een touchscreen.
Die dingen zijn op het moment alleen nog behoorlijk prijzig.
reviews: Sony Vaio Tap 20: all-in-one met Windows 8 bijvoorbeeld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik had ergens in de gauwigheid gelezen dat je windows 7 programma's kon installeren op windows 8 en dacht dat het dan ook om de tablet versies zou gaan maar dat is dus abuis? het enige wat een volledige tablet windows 8 t.o.v. RT heeft is dat je dus eigenlijk direct third party software kan downloaden zonder microsofts goedkeuring?

Hoe zit het dan trouwens met de tablets die op windows 7 draaien? zijn die wel vollediger? en w8 pro?

Die Vaio zou wel een beetje te prijzig zijn denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Windows RT draait alleen op ARM. Je kan daar geen normale desktop programma's op draaien (behalve de office suite). Als je dat wilt dan zul je een non-RT tablet moeten aanschaffen zoals de surface pro. Deze hebben doorgaans een accuduur van ~4-5 uur. onder normaal gebruik in plaats van ~8-10 uur zoals een ipad of andere ARM tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
LlamaWereldOver schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:35:
ik had ergens in de gauwigheid gelezen dat je windows 7 programma's kon installeren op windows 8 en dacht dat het dan ook om de tablet versies zou gaan maar dat is dus abuis? het enige wat een volledige tablet windows 8 t.o.v. RT heeft is dat je dus eigenlijk direct third party software kan downloaden zonder microsofts goedkeuring?

Hoe zit het dan trouwens met de tablets die op windows 7 draaien? zijn die wel vollediger? en w8 pro?

Die Vaio zou wel een beetje te prijzig zijn denk ik zo
Ik heb eigenlijk alleen nog tablets gezien met windows 8 RT.
De pro versie is voor de surface dingen. Maar dat zijn meer laptops met touchscreen dan tablets (zeker qua prijs).

Windows 7 tablets vallen een beetje in de zelfde groep als de Surface serie. Alleen dan dus met een oudere windows erop.
Het zijn laptops met touchscreens.
Qua hardware, qua accuduur en qua prijs. En natuurlijk ook wat betreft de software die je erop kan draaien.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1