Al vanaf het begin na het bouwen van mijn desktop zit ik met een probleem met de videokaart.
Ik heb expres de keuze gemaakt om de Gtx 680 lightning van Msi aan te schaffen ivm. met overclocken en de koele temperatuur. Alleen het probleem is dat ik na overclocken steeds fout meldingen krijg na het spelen van games.
Dit gebeurt bij:
-Battlefield 3
-Assassins creed 3
-Crysis 3
Vrij wel bij ieder spel.
Na het overclocken krijg ik deze foutmelding en sluit de game automatisch af.

Standard met LN2 bios loopt de Gpu @ (1202/3004)*
*(Op de Gtx 680 Lightning zijn 2 bios'en meegeleverd, de standaard en de LN2 versie die iets hoger geclocked is)
Bij een overclock van 10MHz van core of memory clock krijg ik meteen de bovenstaande melding. Ook het aanpassen van de Core voltage of memory voltage van 1mV is genoeg om die bovenstaande foutmelding te krijgen.
Ik heb intussen geprobeerd:
-De standaard bios incl. kleine overclock
-Driver sweeper gebruikt en oudere drivers geinstalleerd
-De bios geflasht van de videokaart zonder succes, dus weer een backup terug gezet
Momenteel gebruik ik de driver 314.22
Geen idee wat het probleem kan zijn
Is er iemand die hulp kan bieden om dit op te lossen? Momenteel is een overclock niet nodig maar in de nabije toekomst zou een overclock welkom zijn. De temperaturen zijn gunstig, dus een overclock moet haalbaar zijn gezien de temperatuur. *100% load 55 graden met de fans op automatisch.
Setup bestaat uit:
- Msi Mpower Z77
- Intel Core i5 3570K
- Corsair TX 850W V2
- Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X
Ik heb expres de keuze gemaakt om de Gtx 680 lightning van Msi aan te schaffen ivm. met overclocken en de koele temperatuur. Alleen het probleem is dat ik na overclocken steeds fout meldingen krijg na het spelen van games.
Dit gebeurt bij:
-Battlefield 3
-Assassins creed 3
-Crysis 3
Vrij wel bij ieder spel.
Na het overclocken krijg ik deze foutmelding en sluit de game automatisch af.

Standard met LN2 bios loopt de Gpu @ (1202/3004)*
*(Op de Gtx 680 Lightning zijn 2 bios'en meegeleverd, de standaard en de LN2 versie die iets hoger geclocked is)
Bij een overclock van 10MHz van core of memory clock krijg ik meteen de bovenstaande melding. Ook het aanpassen van de Core voltage of memory voltage van 1mV is genoeg om die bovenstaande foutmelding te krijgen.
Ik heb intussen geprobeerd:
-De standaard bios incl. kleine overclock
-Driver sweeper gebruikt en oudere drivers geinstalleerd
-De bios geflasht van de videokaart zonder succes, dus weer een backup terug gezet
Momenteel gebruik ik de driver 314.22
Geen idee wat het probleem kan zijn
Is er iemand die hulp kan bieden om dit op te lossen? Momenteel is een overclock niet nodig maar in de nabije toekomst zou een overclock welkom zijn. De temperaturen zijn gunstig, dus een overclock moet haalbaar zijn gezien de temperatuur. *100% load 55 graden met de fans op automatisch.
Setup bestaat uit:
- Msi Mpower Z77
- Intel Core i5 3570K
- Corsair TX 850W V2
- Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X
[ Voor 5% gewijzigd door JustwilliamNL op 28-03-2013 17:40 ]