Welke SSD? Laptop

Pagina: 1
Acties:

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwachte lever datum voor mijn m17x is dinsdag :9~ , dus wou ik all gaan kijken voor een ssd er in te steken, iemand met raad?

Zelf had i gedacht de Samsung 840 te halen in de media markt.
http://www.mediamarkt.nl/...88,536527.html?langId=-11

Ja / nee?

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-02 12:00
Beetje een karige topicstart of niet? Er zijn genoeg benchmarks op tweakers te vinden met betrekking tot ssd's. De conclusie is dat de samsung 840 gewoon een goede ssd is en ook nog redelijk betrouwbaar. Misschien niet de aller snelste, maar wel met een goede prijs/kwaliteitverhouding.

• hemigidius
Mja wat valde er verder over te vertelen? :p wil je wat meer uit geven ga je naar de 840 pro of de ocz, wil je goede prijs kwaliteit dan leek mij de 840 leuk , Maar mischien waren er mensen die de 840 afraden en iets op de zelfde lijn eerder aanraden. of de aankoop bij mediamarkt te vermijden was ofzo etc Ging mij eerder op persoonlijke ervaring dan benchmarks. nummers zeggen nu eenmaal niet alles.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:19

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Laat een dergelijke reactie dan ook achterwege.

[ Voor 78% gewijzigd door Bolletje op 29-03-2013 10:58 ]

• hemigidius
Als het merk van nasi dat jij wilt eten juist paardenvlees bevat dan ben ik blij dat ik gewaarschuwd ben :p

Nu ik vraag enkel wat Raad naar een prijs/kwaliteit ssd in 256 gb segment die niet slecht is. Hell mss zijn sommige ssd's zelfs niet geschikt voor laptop gebruik , of zijn er bepaalde koppelstukken nodig om dat het type ssd anders zelfs niet aangesloten kan worden. Of moet men rekening houde met levensduur dat beperkt is bij intensief gebruik als men voor deze ssd gaat of iets dergelijks. Of raad men voor een paar tientjes meer voor een specefiek model dat zeer zeker waard is volgens een persoon zijn mening

Lijkt mij toch een duidelijke vraag dan als men een SSD zoekt met als doel laptop met type nummer gegeven. en men geeft een SSD als voorbeeld in welke richting men is aan het zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door hemigidius op 28-03-2013 20:52 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
M4, 830, 840pro of M500 (in stijl van TS)

[ Voor 42% gewijzigd door eL_Jay op 28-03-2013 20:35 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-03 17:29
Ik heb zelf een 840 in mijn Dell zitten en ben zeer tevreden. Ik ben geen 'zware gebruiker', het is puur voor het opstarten van Windows, ITunes, en wat fotobewerking. Alles gaat ontzettend snel, opstarten duurt ongeveer een seconde of 14.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, als je geen heel specifieke eisen hebt zal iedere populaire SSD wel voldoen.
Zelf heb ik een ADATA SX900 in m'n notebook gezet in plaats van de standaard HDD en daar ben ik dik tevreden over :)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:06
Snelheidsverschillen tussen ssd's zijn in de praktijk niet echt merkbaar.
Ik zou alleen capaciteit en betrouwbaarheid als aankoopcriterium gebruiken.
Dan valt OCZ dus als eerste af en kom je uit op het lijstje van eL_Jay met uitzondering van de M500. Die is nog niet leverbaar. Het is sowieso verstandig om na de introductie van een nieuwe ssd eerst een paar maand de kat uit de boom te kijken. 8)

[ Voor 29% gewijzigd door wappiewappie op 28-03-2013 22:35 ]

• hemigidius
in eL_Jays lijstje ontbreekt dus de 840,is er een reden dat deze eerder afgeraden wordt?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:58

Quad

Doof

hemigidius schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:39:
in eL_Jays lijstje ontbreekt dus de 840,is er een reden dat deze eerder afgeraden wordt?
Naja, TLC geheugen (mag jij even googlen wat het is) is daar aanwezig.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

M4, al issie soms te dik voor een laptop. Anders dat Plextor ding of de 840pro

People as things, that’s where it starts.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
je hebt ook de slim versie van 7mm van de M4

• hemigidius
mhm dan stap ik maar af van het idee van een 840, en ga voor een 840pro, bedankt voor de info :)
Pagina: 1